Wymiana mieszka plastikowego (problemy z biegiem wstacznym)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Wymiana mieszka plastikowego (problemy z biegiem wstacznym)

Post autor: Bananicho » czw lip 26, 2007 20:30

Witam. Na wstępie chciałbym sie zapytać czy są zainteresowani, którzy mają problemy z "wbiciem" biegu wstecznego.

Po drugie chciałbym aby temat został przeniesiony do FAQ-ów, ponieważ podczas "naprawy" robiłem fotografie by pokazać jak wykonać tą ciężka "operacje" :jezor:

Jeśli są zainteresowani to pisać. Dziś, najpóźniej jutro będą :okej: fotki z opisami.

Pozdrawiam. :smoke:


MK2 JP lubi OR :D

Awatar użytkownika
jgbass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob lip 21, 2007 17:17
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jgbass » czw lip 26, 2007 20:40

Są zainteresowani. Przynajmniej ja jestem. :)


Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Stachu_76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:51
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Stachu_76 » czw lip 26, 2007 21:25

też bym to obczaił



Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Bananicho » pt lip 27, 2007 13:04

Witam ponownie.
Tak więc zaczynamy.

Potrzebne narzędzia i inne:
- dwa klucze 13
- śrubokręt
- klucz nasadkowy 10 na przedłużce
- młotek
- trzy śruby na klucz 13
- smar

W zestawie naprawczym dostajemy miseczkę i kulkę. Ja osobiście nie wymieniałem kulki bo stara była dobra a po drugie nie wiedzialem jak ją wymienić :P

Pierwsze co to należy zdjąć część układu wydechowego, a dokładniej środkowego i końcowego. Należy w tym przypadku odkręcić śruby ( klucze 13 ) oraz wyjać układ z gumowych zaczepów. Mogą śruby przekręcać się dlatego warto mieć zakupione już nowe.

Obrazek
Obrazek



Następnie zabieramy sie za "okręcenie" osłony. Co dokladnie trzeba "odkręcić". Dwa piersze trzeba popodwarzać, resztę da się odręcać ( śrubokręt ).

Obrazek



Teraz bedzie trzeba odkręcić nakrętki trzymajace lewarek w plastikowej miseczce ( klucz nasadkowy 10 z przedłużką). Będzie tam metalowa blaszka przez którą przechodzą śruby umocowane na stałe i przez nią tzn blaszke możecie mieć problemy z wyjęciem starej plastikowej miseczki.

Obrazek



Gdy już to odkręcimy, bierzemy się za odkręcenie całej miski metalowej ( klucz 13 ).
Na tym zdjęciu pokazana jest już nowa plastikowa miseczka, bo nie zrobilem wczesniej ze stara która by pokazywała śruby. Sorki.

Obrazek

A tak wyglądała stara miseczka:

Obrazek

Jak już odkręcimy metalowa miseczke, trzeba uważać bo może nam nagle się odbusnąć i spać, ale zawiesi się na drążku ( taki długi ) idącym do dalszych cięgien.
Teraz musimy od dołu tak wymanewrować dźwignia zmiany biegów aby wyszła nam z plastikowej miseczki, następnie dokręcamy miseczkę metalową śrubami po przekątnej. Bierzemy młotek i wybijamy stara plastikową miseczkę.
Idziemy do auta i wyjmujemy stara miseczkę. bierzemy nową i wkładamy dużo smaru.
Wsadzamy nową miseczke a następnie dźwignię. Dokręcamy nakrętki ( klucz 10 )

Obrazek

Idziemy pod auto i montujemy metalową miskę, dokręcamy śruby, zakładamy osłone, układ wydechowy.

Mission complete
Jak co to pytać bo mogłem się troche pogubić w pisaniu tego opisu. Pozdro

A tak wyglądała stara plastikowa miseczka:
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lip 27, 2007 13:08 przez Bananicho, łącznie zmieniany 2 razy.


MK2 JP lubi OR :D

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » ndz lip 29, 2007 15:40

a jeśli sobie kupiłem całą kasete z drążkiem wodzikami itp to będę miec problem z przykreceniem tego wszystkiego??



Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Bananicho » ndz lip 29, 2007 19:44

specWROC pisze:a jeśli sobie kupiłem całą kasete z drążkiem wodzikami itp to będę miec problem z przykreceniem tego wszystkiego??
A co kupiłeś wszystko od drążka zmiany biegów do skrzyni ?? Bo jak tak to troche jest roboty. Musiał byś po pierwsze wyjąć najdłuższe cięgno, idące od drążka zmiany biegów aż do pierwszych cięgien. Istnieje chyba jeszcze możliwość aby odkręcic tą część:

Obrazek

Dokładnie zobacz sobie w "sam naprawiam" :
http://zaprzal.info/ksiazkatd.rar
Ściagnij sobie i sprawdż.

Pozdrawiam.


MK2 JP lubi OR :D

Awatar użytkownika
Fello.w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 16:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Fello.w » wt paź 14, 2008 18:36

A jak wyjąć cały drążek?? Chcę zmienić na dłuższy, bo ktoś uciął chyba z 10 cm.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 366 gości