Powtarzający sie problem z temp silnika w AAZ
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Powtarzający sie problem z temp silnika w AAZ
Tak jak w temacie od pewnego czas nie mogę sobie dac rady z temperatura w swoim golfie. Wymieniłem dosłownie wszystko!! Chłodnica i pompa wody mają rok czasu. Czujnik włączania wentylatora ( ten wkręcony w chłodnice ) , termostat (Wahler) podaje link z aukcją http://allegro.pl/item215157505_termost ... od_ss.html
oraz czujnik temperatury Hella ( ten przy głowicy w takiej plastikowej obodowie wciskany na oring, cztero pinowy ) wymienione kilka dni temu. Nic to nie dało, wskażnik temp nadal pokazuje od 95 stopni ( przy bardzo spokojnej jeżdzie 80 km/godz) jak tylko troche przyśpiesze wchodzi 100 stopni, przy 140 km godz wskakuje nawet 110 stopni. Jedynie co sie zmieniło to to że po wymianie termostatu temp nie spada poniżej 90 stopni i silnik szybko sie nagrzewa. Stary sie nie domykał i temp skakała od 70 stopni do 110 (przy jeżdzie na max czyli 170 180 km/godz). Myslałem już o pompie, może żle jest pasek założony, w skutek czego obracałaby sie w druga stronę i jest słaby obieg ale moim zdaniem to raczej odpada. wklejam rysunek jak jest u mnie. bardzo proszę o pomoc bo mi już brakuje pomysłu co może być jeszcze uszkodzone, a przecież temp silnika to nie są żarty. Proszę wszystkich użytkowników AAZ o podzielenie sie uwagami jak jest u was. Aha mierzyłem temp. termometrem takim wymontowanym z pieca od centralnego ogrzewania i jak się włączył wentyl to w zbiorniczku termometr pokazał mi 86 stopni, ale przy głowicy tam gdzie jest czujnik temp temp. jest na pewno wyższa przy dotknięciu ręką. Mi sie wydaje że ten termostat może za wcześnie się zamyka czy co, już ręce mi opadają
oraz czujnik temperatury Hella ( ten przy głowicy w takiej plastikowej obodowie wciskany na oring, cztero pinowy ) wymienione kilka dni temu. Nic to nie dało, wskażnik temp nadal pokazuje od 95 stopni ( przy bardzo spokojnej jeżdzie 80 km/godz) jak tylko troche przyśpiesze wchodzi 100 stopni, przy 140 km godz wskakuje nawet 110 stopni. Jedynie co sie zmieniło to to że po wymianie termostatu temp nie spada poniżej 90 stopni i silnik szybko sie nagrzewa. Stary sie nie domykał i temp skakała od 70 stopni do 110 (przy jeżdzie na max czyli 170 180 km/godz). Myslałem już o pompie, może żle jest pasek założony, w skutek czego obracałaby sie w druga stronę i jest słaby obieg ale moim zdaniem to raczej odpada. wklejam rysunek jak jest u mnie. bardzo proszę o pomoc bo mi już brakuje pomysłu co może być jeszcze uszkodzone, a przecież temp silnika to nie są żarty. Proszę wszystkich użytkowników AAZ o podzielenie sie uwagami jak jest u was. Aha mierzyłem temp. termometrem takim wymontowanym z pieca od centralnego ogrzewania i jak się włączył wentyl to w zbiorniczku termometr pokazał mi 86 stopni, ale przy głowicy tam gdzie jest czujnik temp temp. jest na pewno wyższa przy dotknięciu ręką. Mi sie wydaje że ten termostat może za wcześnie się zamyka czy co, już ręce mi opadają
Ostatnio zmieniony czw lip 26, 2007 22:44 przez adam aa22, łącznie zmieniany 1 raz.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
nawet napewno. ile ten czujnik helli kosztowal?misiek10111 pisze:a może sam wskaźnik na desce z zegarami źle pokazujeadam aa22 pisze:Aha mierzyłem temp. termometrem takim wymontowanym z pieca od centralnego ogrzewania i jak się włączył wentyl to w zbiorniczku termometr pokazał mi 86 stopni
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Za czujnik zapłaciłem 75 zł, podaje link z aukcja sprzedawcy u którego go kupiłem, mój jest inny niz na aukcji http://www.allegro.pl/item217857690_czu ... at_vw.html
Numer oryginału, (taki był u mnie w aucie) to 357 919 501 ( spisany z czujnika). Na tym moim helli są tylko jakies numery serii i napis "made in italy" ale widac że pudełko nie było otwierane na którym był numer ID 6PT009107461 i to sie zgadaza z tym linkiem który znalazłem w necie http://www.wega.net.pl/cgibin/shop?info ... d=1977a623
Sprzedawca powiedział ze to tak jest bo one sa produkowane we Włoszech, ale na licencji Helli i wszystko jest ok. Z reszta nie widac zeby pudełko było otwierane, także raczej nikt nie kombinował. Wpadłem jeszcze na jeden pomysł, moze kupić parę rezystorów po 100 ohm każdy połączyc je szeregowo podłączyć do wtyczki najpierw 200 ohm potem coraz wiecej i sprawdzic co wtedy pokaże wskażnik w aucie. Może faktycznie to on jest *#cenzura#*. Dla pewności podłączyłem wentylator tak żeby 2 bieg włączał sie od razu bo naprawde martwi mnie to wskazanie na blacie w aucie ale nie wiele sie zmieniło nadal jak mu "wdepne wchodzi na 110 stopni. Jak uda mi sie załatwić termometr laserowy z pracy to jeszcze nim zmierze jaka jest temperatura w każdym punkcie układu chłodzenia. Co o tym myślicie?? Może ktos ma jeszcze jakiś pomysł?? Aha jeszcze ejdno przy wskazaniu niby 110 stopni na wskazniku w aucie otworzyłem zbiorniczek wytównawczy, poleciało wyleciało z niego dosłownie kieliszek płynu, ale to chyba normalne bo cisnienie sie troche wytwarza jak sie zagrzeje. Poza tym nic sie nie działo. Boje sie jak cholera, bo silnik wyjątkowo dobrze mi chodzi jest żwawy i odpala bez problemu. Pomóżcie!!
Numer oryginału, (taki był u mnie w aucie) to 357 919 501 ( spisany z czujnika). Na tym moim helli są tylko jakies numery serii i napis "made in italy" ale widac że pudełko nie było otwierane na którym był numer ID 6PT009107461 i to sie zgadaza z tym linkiem który znalazłem w necie http://www.wega.net.pl/cgibin/shop?info ... d=1977a623
Sprzedawca powiedział ze to tak jest bo one sa produkowane we Włoszech, ale na licencji Helli i wszystko jest ok. Z reszta nie widac zeby pudełko było otwierane, także raczej nikt nie kombinował. Wpadłem jeszcze na jeden pomysł, moze kupić parę rezystorów po 100 ohm każdy połączyc je szeregowo podłączyć do wtyczki najpierw 200 ohm potem coraz wiecej i sprawdzic co wtedy pokaże wskażnik w aucie. Może faktycznie to on jest *#cenzura#*. Dla pewności podłączyłem wentylator tak żeby 2 bieg włączał sie od razu bo naprawde martwi mnie to wskazanie na blacie w aucie ale nie wiele sie zmieniło nadal jak mu "wdepne wchodzi na 110 stopni. Jak uda mi sie załatwić termometr laserowy z pracy to jeszcze nim zmierze jaka jest temperatura w każdym punkcie układu chłodzenia. Co o tym myślicie?? Może ktos ma jeszcze jakiś pomysł?? Aha jeszcze ejdno przy wskazaniu niby 110 stopni na wskazniku w aucie otworzyłem zbiorniczek wytównawczy, poleciało wyleciało z niego dosłownie kieliszek płynu, ale to chyba normalne bo cisnienie sie troche wytwarza jak sie zagrzeje. Poza tym nic sie nie działo. Boje sie jak cholera, bo silnik wyjątkowo dobrze mi chodzi jest żwawy i odpala bez problemu. Pomóżcie!!
Ostatnio zmieniony czw lip 26, 2007 19:10 przez adam aa22, łącznie zmieniany 1 raz.
Chyba nareszcie doszedłem co jest grane z tą temperatura. Mierzyłem profesjonalnym termometrem laserowym temperaturę głowicy oraz w miejscu gdzie jest zamontowany czujnik temperatury. Koło czujnika było 92 st.Po porządnym przegonieniu autka głowica miała ok 110 115 stopni a koło czujnika nadal w granicach 90 stopni. Wskaznik w aucie w tym czasie pokazywał prawie 110 stopni więc wyglądana to ze oszukuje. Rozkręciłem zegary i okazało sie że tam jest jakaś regulacja. Orientuje sie może ktoś jak sie to ustawia, robił już to ktoś. Nie chce kręcić na ślepo żeby jeszcze bardziej go nie rozregulować. Mierzyłem rezystancje przy 90 stopniach miedzy stykami 1-3 i pokazało mi na mierniku 80 ohm, co wskazuje z kolei że czujnik jest uszkodzony, ale przeciez jest nowy Hella kosztował 80 zł, na moim starym oryginalnym rezystancja była podobna przy tej temp. Aha rozmawiałem wczoraj z kumplem który też jeżdzi golfem tylko ze jego jest TDI 1Z 90 Km a mój TD 75 Km AAZ i u niego w TDI pokazuje cały czas 70 stopni ni chyba ze go troche przegoni to wskoczy mu ledwie 75 stopni!! Już sam nie wiem jak to jest z tymi wskazaniami temperatury w golfach, to musi byc jakaś wada i cos sie chrzani.
Ostatnio zmieniony ndz lip 29, 2007 12:55 przez adam aa22, łącznie zmieniany 3 razy.
unie temperatur 1.4 silnik po wymianie czujnika 40zł itermostatu ok 40zł
pokazuje normalnie gdy jerzdze spokojnie po miescie to jest ok. 85 90 stopni
termostat otwiera sie w granicach 84 - 93 c
w trasie temperatura przy 90-100 km/h to 75c cały czas a jak pojechałem na stare lotnisko i dałem mu w kosci ok 140 -155 bo wiecej nieda rady niz 155 totemeraturka utrzymywała sie zaledwie 70 c
jak stoi i pracuje na luzie to temperatur dochodzi do 95 c i włacza sie wentylator niby przy 93 c powinien załaczycsie pierwsza predkosc i druga przy 98c
a co do golfa twojego kolegi to niech zmieni czujnik temperatury ja maiałem tak samo 70 stopni bez wzgledu na styl jazdy u elektryka nakompie wyszło ze czujnik zaniza temperature o 20 stopni i dlatego go wymieniłem
pokazuje normalnie gdy jerzdze spokojnie po miescie to jest ok. 85 90 stopni
termostat otwiera sie w granicach 84 - 93 c
w trasie temperatura przy 90-100 km/h to 75c cały czas a jak pojechałem na stare lotnisko i dałem mu w kosci ok 140 -155 bo wiecej nieda rady niz 155 totemeraturka utrzymywała sie zaledwie 70 c
jak stoi i pracuje na luzie to temperatur dochodzi do 95 c i włacza sie wentylator niby przy 93 c powinien załaczycsie pierwsza predkosc i druga przy 98c
a co do golfa twojego kolegi to niech zmieni czujnik temperatury ja maiałem tak samo 70 stopni bez wzgledu na styl jazdy u elektryka nakompie wyszło ze czujnik zaniza temperature o 20 stopni i dlatego go wymieniłem
jak to mówia daltoniści - życie jest jak tecza raz jest biale a raz czarne !!!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 334 gości