Jestem posiadaczem Golfa III 1,4 z 93 roku Mam dziwny problem - od dłuższego czasu. Kiedy włączam wycieraczki to podczas końcowej fazy ich pracy czuję mocne szarpnięcie silnika. Tak jakby ktoś na ułamek sekundy wyłączył zapłon... czy coś. Szarpnięcie czuć praktycznie tylko wtedy kiedy przyspieszam, na wolnych obrotach prawie nic się nie dzieje. Byłem z tym u mechanika, oczywiście nie naprawił tego, bo stwierdził, że wszystko działa. Gmerał tylko na podszybiu, bo jak twierdzi instalacja w tamtym miejscu jest w kiepskim stanie.
Kiedy nie używam wycieraczek wszystko jest OK. Kiedy użyję spryskiwacza pojawia się problem, a podczas deszczu jest najgorzej. Dziś samochód zwariował zupełnie. Spadł deszcz i zacząłem raz po raz włączać wycieraczki na chwilę, bo wiedziałem, jakie są problemy. Po pewnym czasie silnik przestał chodzić na niskich obrotach, dławił się i wskakiwał tylko na wysokie a jak puściłem gaz to na każdych światłach gasł. Jazda przypominała galop. Po pewnym czasie (wkurzony) włączyłem wycieraczki na full i objawy ustały. Po deszczu wróciły stare objawy - tylko pojedyncze szarpnięcia. Kompletne wariactwo.
Co to może być. Nie wiem czy jechać z tym doi mechanika skoro ostatnia wizyta poza wielką dziurą w portfelu nic nie dała.
Włączam wycieraczki - silnik szarpie.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Włączam wycieraczki - silnik szarpie.
Ostatnio zmieniony śr lip 25, 2007 19:35 przez kacjen, łącznie zmieniany 1 raz.
moze mechanik ma racje ze to od instalacji elektrycznej, ja bym sprawdzil przekaznik od wycieraczek jeszcze, jak zalanczasz na maxa wycieraczki to chodza non stop czyli dostaja caly czas napiecie, a jak ustawisz je na wolniejszy bieg to przerywa ich prace przekaznik wlasnie i moze to on powoduje problemy nr przekaznika 99 chyba, sprawdz ktory cyka
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Jak mam go sprawdzić? wymienić na sprawny?T.O.B.I. pisze:moze mechanik ma racje ze to od instalacji elektrycznej, ja bym sprawdzil przekaznik od wycieraczek jeszcze, jak zalanczasz na maxa wycieraczki to chodza non stop czyli dostaja caly czas napiecie, a jak ustawisz je na wolniejszy bieg to przerywa ich prace przekaznik wlasnie i moze to on powoduje problemy nr przekaznika 99 chyba, sprawdz ktory cyka
Pytanie nr 2 - w jaki sposób może on wpływać na pracę silnika?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wydaje sie że przekaźnik nie jest winien. W jakiś sposób praca wycieraczek powoduje niedostatek prądu zasilającego sterownik silnika albo układ zapłonowy. Myślę że to któryś kabel będzie mocno naderwany lub wtyczka zaśniedziała. Może mechanizm wycieraczek koliduje z kablem od wiązki sterownika na podszybiu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wcale nie wiadomo czy to kable od wycieraczek są winne. Na Twoim miejscu sprawdziłbym wzrokowo wiązki na podszybiu łącznie z wtyczką od sterownika silnika. Wina równie może być gdzieś w manetkach przy stacyjce. To chyba rzecz do sprawdzenia dla elketryka.kacjen pisze:Może pociągnę rownolegle nowe kable do wycieraczek?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 277 gości