SZalejące obroty MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

SZalejące obroty MK3

Post autor: TUTENHAMON » sob maja 21, 2005 14:21

Witam mam taki problem a mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku obroty są w granicach 1600 - 1800. Po rozgrzaniu spadają powoli do 800 przy przełączaniu biegów nie spadają do 800 tylko cały czas wysoko. prz podjeżdżaniu do skrzyzowania na luzie spadają bardzo po mału. Komp nic nie wykazał co sprawdzić i jak silnik 1. 4 wielopunkt AEX.


TUTENHAMON

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob maja 21, 2005 23:07

czystość przepustnicy (tam gdzie pracuje przepustnica powinno być czysto, bez nagaru i innych syfów, można umyć benzyną i wytrzeć do czysta), czujnik temperatury silnika ale to raczej powinno wyjść na komputerze, nie znam tego wtrysku, czy ma styk odpowiadający za wolne obroty (jak puszczony gaz to zwiera mikrowyłącznik) ale to też powinno wyjść na kompie



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » ndz maja 22, 2005 10:19

Silniczek nie powąchał gazu ma 108 tysiaków dopiero w poniedziałek zabieram się za czyszczenie przepustnicy czy dużo z tym roboty i jak się do tego zabrać


TUTENHAMON

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz maja 22, 2005 12:19

chodziło mi o mikrowyłącznik od biegu jałowego przy przepustnicy a nie gaz lpg, jeszcze może być problem z TPS czyli czujnikiem położenia przepustnicy lub przepływomierzem o ile taki jest.

niestety nie wiem jak wygląda wtrysk w AEX więc ci nic nie podpowiem



ksorzel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: sob maja 21, 2005 13:53
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Kontakt:

Post autor: ksorzel » ndz maja 22, 2005 14:28

tutenhamon mam w swoim golfie identyczny problem z obrotami ....
na razie sie za to nie zabralem ale czy to moze miec cos wspolnego z potencjometrem lub sonda lambda?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » ndz maja 22, 2005 16:14

Nie wiem ale denerwuje mnie to a nie wiem w czym rzecz jakbyś coś wiedział to daj znac


TUTENHAMON

cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » ndz maja 22, 2005 21:26

w 95 procentach skutkiem jest silnik krokowy wustarczy wyczyścić rozebrać lub wymienić na nowy.


MORE POWER

ksorzel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: sob maja 21, 2005 13:53
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Kontakt:

Post autor: ksorzel » ndz maja 22, 2005 23:10

ok dzieki za rady rzeczywiscie te obroty to uciazliwa sprawa sproboje cos podzialac zeby to naprawic :) a moze jeszcze jakies inne rady/uwagi ?
pozdro



Krzys_o

Post autor: Krzys_o » pt wrz 02, 2005 09:53

U mnie 1.6 AEE mialem podobne problemy jak Ty, byłem wczoraj w ASO i stwierdzono przepustnica do wymiany :(. Co prawda zrobili cos poniewaz auto ma teraz 950 obrotow na luzie. a podczas jazdy zachowuje sie bezproblemowo. Tylko przy zimnym silniku przy odpalaniu przez okolo 20 sec. obroty faluja od 500 do 900 obrotow.

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2005 08:27 ]
:okej:

Problem rozwiazany.
Okazalo sie ze przyczyna tych objawow nie jest przepustnica tylko "glupia" kostka w stacyjce na co wpadl moj kolega (mechanik z zamilowania) a czterech mechanikow i w ASO nie byli w stanie tego zdiagnozowac.

Jak on na to wpadl.
Podczas przekrecania kluczyka na tuz przed zaplonem na chwileczke gasla cala deska, ale to doslowmie "sekunda".

Teraz auto jezdzi super.

I jak tu wierzyc mechanikom :(



Awatar użytkownika
Gengol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:31
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Post autor: Gengol » pn lis 14, 2005 11:08

TUTENHAMON, mój ojciec ma taki sam silnik i podobne symptomy (nierówna praca na jałowym) do tego gasł przy hamowaniu. Byliśmy u kilku mechaników, sprawdzali kompa, niby wszystko ok. :niewiem: Dopiero w servisie VW, przy próbie przeinstalowania softu, po 40 min doszli, że pod dźwigienką przepustnicy jest malutka kosteczka mająca na celu podniesienie obrotów ](*,) . A kłopoty zaczęły sie dopiero jesienią, całe lato nic, wszystko było ok.


Golf III 1.4 (AEX) XII '95
Mazda 323F GT 1.8 DOHC '91

Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » pn lis 14, 2005 11:54

Krzys_o pisze:w ASO i stwierdzono przepustnica do wymiany

A ile krzyknęli za tą przepustnice , tak z ciekawości pytam.


Black

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 385 gości