Jak dojść do ładu z elektryką po swapie na silnik 1.8 GTI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Jak dojść do ładu z elektryką po swapie na silnik 1.8 GTI

Post autor: CYBER » sob lip 21, 2007 22:41

witam Was po ZBYT DŁUGIEJ przerwie!

w końcu dorwałem się do moich zaległości w VW.

temat jest o tyle prosty, że część elektryki odtworzyłem i działa. temat o tyle trudny, że jest to auto pohenrykowane. dodatkowo to jakaś dziwna wersja. wiązka elektryczna wygląda na rdzenny oryginał. dokręconych jest tylko trochę dodatkowych kabli i ogólnie niezbyt wiadomo o co chodzi.

od początku:

MK1 wersja 3d z 1978 roku na szerokich lampach z tyłu. deska w kolorze niebieskim (!) dodatki i plastiki jak w cabrio. był tam motor 1.1, natomiast kupiłem go po wstawieniu 1.8 GTI. tyle ze osoba która wstawiała motor zatrzymała sobie wtrysk. na silniku jest aparat zapłonowy z hallem, oraz jest do tego wszystkiego odpowiedni moduł.

z tego wszystkiego mam następujące dylematy:

1. wiązka idzie klasycznie po prawej podłużnicy od ściany grodziowej.jest w niej odgałęzienie do dwóch czujników wkręconych w każdą z sekcji pompy hamulcowej oraz dodatkowo do czujnika znajdującego się w nakrętce zbiorniczka płynu hamulcowego. dochodzi tam +12V. cokolwiek z tym nie zrobię, czy zewrę, nie ma reakcji w zegarach czy jakimkolwiek innym miejscu. nic się nie dzieje. czy to do czegoś służy i jeśli tak to do czego i co to ma robić? jakie do tego powinny być kontrolki i w którym miejscu umiejscowione?

2. z tego samego odgałęzienia wystają 2 krótkie kable, pod zbiorniczkiem wyrównawczym, grubości około 2mm kw. przekroju każdy, jeden brązowy a drugi biało-żółty, obydwa wchodzą do wtyczki męskiej. do czego to może służyć?

3. kawałek dalej, bliżej aku, jest wtyczka pasująca idealnie do pompki spryskiwacza. idą do niej dwa kable - brązowy oraz zielono-czerwony. w tej wersji w tym miejscu jest ogromny zbiornik na płyn do spryskiwaczy z dwiema pompkami. tyle że pompka po podpięciu w to miejsce nie działa. co i gdzie mogło paść i jak szukać? (wszystkie bezpieczniki są OK). idziemy dalej. w zbiorniku tym znajduje się drugie miejsce na drugą pompkę. jest uroczo zakitowane jakimś śwaxem. do czego to mogło służyć (czyżby spryskiwacze reflektorów?), jak i do czego podłączyć żeby nadać tę funkcjonalność (kły ze spryskiwaczami na zderzak przedni gdzieś mam), gdzie do tego jest przełącznik?

4. do minusowej klemy aku przykręcony jest na 'oczko' brązowy kabel, 4mm kw grubości, który idzie do wtyczki żeńskiej. do tej samej wtyczki zasuwa czerwony kabel, też 4mm kw gruby. ciągnie się on po podłużnicy ze ściany grodziowej w oddzielnej i przeznaczonej wyraźnie tylko dla niego, oryginalnej, fabrycznej koszulce.

5. przez ścianę grodziową przebija się kilka wiązek - teraz mowa o tej u góry, po prawej od serwa, za kielichem.
- przewód jasnoniebieski, 1 mm kw, zakończony żeńsko. wydaje mi się że idzie do cewki, ale nie wiem do którego zacisku. TAK/NIE/GDZIE?
- przewód fioletowo-czarny, zakończony żeńsko. sytuacja j.w.

6. jest jeszcze jedna wiązka, idąca pod serwem, w dolnym obszarze ściany grodziowej i zasuwa na silnik. tu mam następujące dylematy:
- obcięty na krótko kabel biało-fioletowy, 2 mmkw grubości - do czego to może być?
- czarno-czerwony, 1mm kw, żeński, prawdopodobnie do cewki, ale nie mam pewności?
- czarno-czerwony, 4mm kw, idzie do wtyczki i dalej zasuwa do konektora przy cewce rozrusznika. wszystko spoko, tyle że w tej wtyczce jeszcze jest kabelek czarny, około 2 mm kw gruby, który po obydwu stronach wtyczki wisi i donikąd nie zmierza. o co może chodzić?
- kabel czarny, 1 - 1.5 mm kw, żeński, ewidentnie +12V po stacyjce (zapłon), nie jestem pewien czy ma zasuwać do elektrozaworu przy gaźniku
- trzy kable czujnikowe: niebiesko czarny, źółty i żółto-czerwony. o nich oddzielnie w następnym punkcie.

7. na silniku mam kilka czujników. podłączone są następujące:
- czujnik (jaki to jest?) wkręcony w klasyczną podstawkę filtra oleju połączony jest z niebiesko-czarnym - o co chodzi, do czego służy, gdzie ma być podłączony, i gdzie widać efekt?
- czujnik chyba ciśnienia oleju z boku głowicy od strony kierowcy, podpięty pod przewód żółty - nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że to czujnik od kontrolki ciśnienia oleju. mam rację?
- czujnik wody, mały, umieszczony na króćcu przykręconym do głowicy od przodu auta między 3 i 4 garem licząc za 1 od rozrządu. podpięty do żółto-czerwonego. mam graniczące z pewnością przeczucie, że to do temperatury wody, ale wolę się upewnić. ?
niepodpięty jest czujnik na tym samym króćcu wodnym o którym mowa wcześniej. ten niepodpięty wymaga 2 kabli i wtyczki a jego kształt jest wydłużony - wchodzi głęboko w światło przepływu. co to za czujnik i gdzie ma być podpięty? (dodatkowe zegary czy co?)
dodatkowo mam podstawkę pod filtr oleju z wyjściem na chłodnicę olej-powietrze. w niej tez są czujniki - czy wiadomo coś więcej na ich temat?

8. skrzynia biegów ma piękny czujnik wstecznego. wszystko cacy. z instalacji idą do niego 2 kabelki. ale wtyczka ma tych kabli znacznie więcej, wszystko cięte siekierką i skręcone dużą ilością taśmy i wiary w lepsze jutro. sam czujnik po wyjęciu ze skrzyni posiada 3 bolce. czy może on służyć do czegoś więcej niż tylko jako czujka wstecznego (tę rolę akurat sprawuje właściwie i to działa).

9. wiązka modułu zapłonowego jest cacy, znalazłem na forum schematy, tyle ze mam problem z interpretacją opornika oznaczonego jako 'Rz' który wstawiony jest między +12V constans a zacisk 15 cewki. owo 'Rz' oznacza stacyjkę czy jak?

10. puszka elektryczna ma kilka przekaźników. 17, 19, 20, 21 i ?56? czy jakoś tak, do tego jeden dołożony. są jakieś rozpiski co do czego i po co?

11. czy ktoś z Was może wie który z bezpieczników za co odpowiada? skrzynka jest na te 'nowoczesne' bezpieczniki metalowo-plastikowe ze złączami męskimi.

na razie to tyle w kwestii elektryki, wszelkie Wasze konstruktywne i wnoszące w temat uwagi, linki i jakiekolwiek informacje są dla mnie bezcenne.
Ostatnio zmieniony sob lip 21, 2007 23:01 przez CYBER, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Stachu_76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:51
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Stachu_76 » sob lip 21, 2007 22:54

sporo napisałeś...... ale jaki to silnik 1.8 bo albo ja ślepy albo mam wymęczone zwoje:)



Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » sob lip 21, 2007 23:00

1.8 z GTI, nie znam oznaczenia (przy okazji, gdzie szukać?). że GTI domyślam się, bo:
- były właściciel tak twierdzi
- głowica ma zaklajstrowane wpusty na wtryski
- po rozbiórce średnice zaworów w głowicy są większe niż największe podane w książce serwisowej do MK2


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Stachu_76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:51
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Stachu_76 » sob lip 21, 2007 23:22

pierwsze litery numeru silnika Obrazek



Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » pn lip 23, 2007 21:44

witam

znalazłem, jest pole numerowe, ale oprócz 2 cyfr reszta całkowicie nieczytelna. czy numer silnika serio serio ma znaczenie przy podłączeniu wiązki i porządkowaniu całokształtu kabli pod maską?

[ Dodano: Wto Lip 24, 2007 23:52 ]
rzeczywiście nikt nic nie wie na temat któregokolwiek z podpunktów? ;) dopytuję, zależy mi na tym, nie chcę przebijać głową ściany, skoro ktoś na pewno dłubał w elektryce i będzie wiedział co i jak.


Pozdrawiam!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 433 gości