1.8 GX Problemy z zapalaniem, falujące obroty
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 GX Problemy z zapalaniem, falujące obroty
Witam forumowiczów,
mam problem z moim golfem GT 1.8 silnik GX wtrysk mechaniczny (pełny).
Po odpaleniu zimnego silnika muszę utrzymywać min 2500 obr/min-inaczej gaśnie. Po rozgrzaniu 'znajdują się' wolne obroty, ale falują.Powyżej 2tys obr. autko jeździ całkiem przyzwoicie. Uruchomienie rozgrzanego silnika graniczy z cudem, a przy okazji efektownie 'strzela w wydech'(w filtr też...).
Wymieniłem świece, przewody, kopułkę, zapłon został ustawiony za pomocą lampy.
Podpowiedzcie proszę jakie mogą być powody takich objawów, mój mechanik rozkłada ręce...
mam problem z moim golfem GT 1.8 silnik GX wtrysk mechaniczny (pełny).
Po odpaleniu zimnego silnika muszę utrzymywać min 2500 obr/min-inaczej gaśnie. Po rozgrzaniu 'znajdują się' wolne obroty, ale falują.Powyżej 2tys obr. autko jeździ całkiem przyzwoicie. Uruchomienie rozgrzanego silnika graniczy z cudem, a przy okazji efektownie 'strzela w wydech'(w filtr też...).
Wymieniłem świece, przewody, kopułkę, zapłon został ustawiony za pomocą lampy.
Podpowiedzcie proszę jakie mogą być powody takich objawów, mój mechanik rozkłada ręce...
Witam
Również posiadam golfa II GX ale nie GT , mam podobne objawy
na ciepłym jest słaby obroty na biegu jałowym są w granicach 500 nie reaguje na pedał gazu (dopiero po chwili) szarpie nim, filry wymienione chce wymieć świece ale niewiem na jakie nigdy jeszce nie wymieniałem. Może coś jeszce mozna sprawdzić kable WN ??
Pozdrawiam
Również posiadam golfa II GX ale nie GT , mam podobne objawy
na ciepłym jest słaby obroty na biegu jałowym są w granicach 500 nie reaguje na pedał gazu (dopiero po chwili) szarpie nim, filry wymienione chce wymieć świece ale niewiem na jakie nigdy jeszce nie wymieniałem. Może coś jeszce mozna sprawdzić kable WN ??
Pozdrawiam
Poruszony przezemnie problem trapi wielu urzytkowników GX'a.W ten weekend zabieram się za diagnozowanie swojego silnika. Zbieram materiały na temat tego silnika i zamierzam krok po kroku sprawdzać wszystkie elementy mogące mieć wpływ na takie zachowanie sie auta. Rezultaty swoich działań opiszę na forum.
Super bo ja już siły niemam do mojego, czekam z niecierpliwością na relacje:)skowron pisze:Poruszony przezemnie problem trapi wielu urzytkowników GX'a.W ten weekend zabieram się za diagnozowanie swojego silnika. Zbieram materiały na temat tego silnika i zamierzam krok po kroku sprawdzać wszystkie elementy mogące mieć wpływ na takie zachowanie sie auta. Rezultaty swoich działań opiszę na forum.
Witam
Miałem ostatnio podobny problem ale w 1.8 16V. Nie wiem jak to jest w Waszych silnikach ale u mnie zapłon jest sterowany podcisnieniami i jezeli dolot jest szczelny, swiece sa dobre, zaplon ustawiony, przewody po polaniu woda nie biją to sprawdzie cały układ podcisnien. U mnie jedno podcisnienie sie zagieło i w komputerze sterującym spadł gumowy przewodzik. Jeżeli u Was jest tak samo sterowany to sprawdzcie.
Pozdrawiam
Miałem ostatnio podobny problem ale w 1.8 16V. Nie wiem jak to jest w Waszych silnikach ale u mnie zapłon jest sterowany podcisnieniami i jezeli dolot jest szczelny, swiece sa dobre, zaplon ustawiony, przewody po polaniu woda nie biją to sprawdzie cały układ podcisnien. U mnie jedno podcisnienie sie zagieło i w komputerze sterującym spadł gumowy przewodzik. Jeżeli u Was jest tak samo sterowany to sprawdzcie.
Pozdrawiam
Ja już sprawdziłem ukł. podciśnieniowy, dolotowy,itd itp.
Moim zdaniem, problem leży po nieco innej stroni(przynajmniej w moim przypadku)
-nie zapala/trudno zapala przy ciepłym silniku, np. uszkodzony zawór dodatkowego powietrza, lejący wtryskiwacz rozruchowy(załącza się również przy ciepłym silniku i steruje tym procesem impulsator, który też może być uszkodzony) , niesprawny tzw. akumulator paliwa odpowiadający za utrzymywanie stałego wysokiego ciśnienia w ukł. paliwowym po wyłączeniu silnika , zacinająca się klapa spiętrzająca lub uruchamiany poprzez nią zawór regulujący ciśnienie paliwa , regulator ciśnienia paliwa źle ustawiony(niewłaściwe ciśnienie paliwa w ukł.) , uszkodzony/ne zawory różnicowe ciśnienia paliwa(jeden na każdy cylinder, znajdują się w rozdzielaczu paliwa) , uszkodzony wyłącznik termiczno-czasowy itd. itp.
A w weekend przechodzę do praktycznego sprawdzenia zdobytych informacji...
Moim zdaniem, problem leży po nieco innej stroni(przynajmniej w moim przypadku)
-nie zapala/trudno zapala przy ciepłym silniku, np. uszkodzony zawór dodatkowego powietrza, lejący wtryskiwacz rozruchowy(załącza się również przy ciepłym silniku i steruje tym procesem impulsator, który też może być uszkodzony) , niesprawny tzw. akumulator paliwa odpowiadający za utrzymywanie stałego wysokiego ciśnienia w ukł. paliwowym po wyłączeniu silnika , zacinająca się klapa spiętrzająca lub uruchamiany poprzez nią zawór regulujący ciśnienie paliwa , regulator ciśnienia paliwa źle ustawiony(niewłaściwe ciśnienie paliwa w ukł.) , uszkodzony/ne zawory różnicowe ciśnienia paliwa(jeden na każdy cylinder, znajdują się w rozdzielaczu paliwa) , uszkodzony wyłącznik termiczno-czasowy itd. itp.
A w weekend przechodzę do praktycznego sprawdzenia zdobytych informacji...
Witam
Zawór dodatkowego powietrza sprawdziłem jest ok wyłacznik czasowo termiczny też. Rozruchowy również nawet go odłączałem podczas rozruchu. Natomiast impulastor niewiem gdzie się to znajduje i jak to sprawdzić??? Ja zauważyłem przy swoim autku że, jak dobrze chodzi silnik to obok rozdzielacza paliwa jest tkai mechanizm do którego dochodzi wtyczka i dwa przewody paliwowe, oba są podłączone do rozdzielacza i przy dobrej pracy silnika slychac jak to pracuje a jak źle pracuje ( szarpie nim brak mocy słabe obroty) to go nei slychać. Tylko że ja zrobiłem tak że odłączyłem wtyczke od tego urządzenia podczas normalnej pracy silnika i wtedy silnik osłabł tak jak gdy mi jechać nieche tylko że gdy dodam gazu to wchodzi na obroty więc objawy nei do końca takie same. Teraz to już niewie czy to może być to czy nie.
Zawór dodatkowego powietrza sprawdziłem jest ok wyłacznik czasowo termiczny też. Rozruchowy również nawet go odłączałem podczas rozruchu. Natomiast impulastor niewiem gdzie się to znajduje i jak to sprawdzić??? Ja zauważyłem przy swoim autku że, jak dobrze chodzi silnik to obok rozdzielacza paliwa jest tkai mechanizm do którego dochodzi wtyczka i dwa przewody paliwowe, oba są podłączone do rozdzielacza i przy dobrej pracy silnika slychac jak to pracuje a jak źle pracuje ( szarpie nim brak mocy słabe obroty) to go nei slychać. Tylko że ja zrobiłem tak że odłączyłem wtyczke od tego urządzenia podczas normalnej pracy silnika i wtedy silnik osłabł tak jak gdy mi jechać nieche tylko że gdy dodam gazu to wchodzi na obroty więc objawy nei do końca takie same. Teraz to już niewie czy to może być to czy nie.
Jest to REGULATOR TERMICZNY. Jego zadaniem jest regulacja ciśnienia paliwa w rozdzielaczu a dokładnie jego zmniejszenie nad tłokiem rozdzielacza. W efekcie klapa(tarcza) przepływomierza może się unieść wzbogacając mieszankę. Jednocześnie tłok w rozdzielaczu może unieść się wyżej i zdozować większą ilość paliwa. Zawór w regulatorze termicznym regulowany jest bimetalową blaszką, która jest ogrzewana z dwóch żródeł : blok silnika + uzwojenie grzejne.obywatel pisze: obok rozdzielacza paliwa jest tkai mechanizm do którego dochodzi wtyczka i dwa przewody paliwowe,
Ale to urządzenie nei dotyka bloku silnika ono jest obok rozdzielacza paliwa, ja wiem chyba o który ci chodzi regulator on jest mniej wiecej na srodku bloku silnika na polowie jego wysokości. Mnie natomiast chodzi o to urządzenie obok rozdzielaczaskowron pisze:Jest to REGULATOR TERMICZNY. Jego zadaniem jest regulacja ciśnienia paliwa w rozdzielaczu a dokładnie jego zmniejszenie nad tłokiem rozdzielacza. W efekcie klapa(tarcza) przepływomierza może się unieść wzbogacając mieszankę. Jednocześnie tłok w rozdzielaczu może unieść się wyżej i zdozować większą ilość paliwa. Zawór w regulatorze termicznym regulowany jest bimetalową blaszką, która jest ogrzewana z dwóch żródeł : blok silnika + uzwojenie grzejne.obywatel pisze: obok rozdzielacza paliwa jest tkai mechanizm do którego dochodzi wtyczka i dwa przewody paliwowe,
W silnikach z wtryskiem KE-Jetronic jest obok rozdzielacza zamontowany przeponowy regulator ciśnienia(z tego co wiem,powinien hałasować w czasie pracy), jednak wówczas nie powinieneś mieć regulatora termicznego(tak mi się wydaje...). Rzetelnego info będę mógł dostarczyć w poniedziałek, w weekend będę reanimował swoje auto i przy okazji trochę więcej dowiem się na temat zasady działania poszczególnych elementów wtrysku.obywatel pisze:jest tkai mechanizm do którego dochodzi wtyczka i dwa przewody paliwowe, oba są podłączone do rozdzielacza
Zgadza sie tak się chyba to nazywa i faktycznie podczas pracy (normalnej) chałasuje tzn brzęczy a jak mam problemy z obrotami i z moca iw ogle szarpie nim to wtedy go nie slychac. Powiedz co ja tam mogę jeszce sprawdzić. Czy to moze być wina np kabli WN albo świec, sam nie wiem nieche na darmo i kabli i świec wymieniać. Co jest bardizej prawdopodobne?
a sprawdzcie ten niebieski czujnik temperatury on tez steruje kontem wtrysku czy cos takiego ja wymienilem i jest spokuj z odpalaniem i obrotami czujnik w katowicach koszt 65zl orginal vw pzodrawiaM
[b]:: VW Golf II, VW Golf III, VW Touran, VW Passat B5 Kombi (nadal jest), VW T-ROC, Škoda Kodiaq Sportline -Aktualnie :hmm:[/b] :banghead:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 339 gości