[mk3] dyskoteka w aucie = alarm z kontrolka oleju = problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob maja 21, 2005 22:53

pomiar ciśnienia manometrem, od tego zależą dalsze działania, jak za małe to panewki lub pompa oleju lub wymiana oleju na 10W czy nawet 15W lub wymiana filtru na inny niż filtron (moze nawet oryginał) lub to któryś z czujników.



Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » ndz maja 22, 2005 02:13

pistolet do cisnienia mam jak tylko znajde troche wolnego czasu zaraz bede testowal

i tu pytanie jaka powinna byc wartosc cisnienia?


kto hamuje ten przegrywa

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz maja 22, 2005 08:30

przy nagrzanym silniku (80*C) na wolnych obrotach powinno być 0.16-0.20 MPa (silnik 2e)
przy 2500 obr/min powinno być 0.5 - 0.6 MPa,
ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 0.57-0.67MPa

lub na wolnych obrotach 0.12-0.16 MPa (silnik ABD), przy 2000 obr/min nie mniej niż 0.2MPa



BM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob maja 21, 2005 16:44

Post autor: BM » pn maja 23, 2005 21:58

Mam taka prosbe. Czy moze ktos mi podpowiedziec badz wskazac gdzie znajduje sie na schemacie ten przekaźnik ktory powoduje dzwiek razem z miganiem kontrolki oleju.Schematy posiadam z ksiazki Volkswagen golf i vento wydawnictwa WKŁ,sciagnietej z scieci.
Bede wdzieczny.

Teraz drugie zapytanie.
W moim golfie wlacza sie ta sygnalizacja (dziwkowa i kontrola oleju) przy roznych predkosciach i roznych temperaturach. Czas trwania tez jest jedna niewiadoma raz 10 s raz 35 a czasami wogole. Czy to oby napewno tylko walnol ktorys z czujnikow?
Moze jakies zwarcie?
Dzieki za jakiekolwiek (p)odpowiedzi.
Pozdrawiam.


Pelen odjazd.

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » wt maja 24, 2005 08:54

ten piszczek jest w zegarach, wspólna logika z kontrolką, na schematach nie jest pokazany.

sygnalizacja zależy od ciśnienia i obrotów a nie temperatury i prędkości. jeżeli obroty są ponad 2000 i czujnik będzie miał małe ciśnienie to zadziała sygnalizacja (lub uszkodzony czujnik).

Nowy czujnik kosztuje w sklepie 10pln więc można wymienić (jest dwa czujniki, w obudowie filtru i w głowicy, ciśnienie określa się kolorami obudowy)



Awatar użytkownika
kubavwujek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 442
Rejestracja: śr maja 25, 2005 18:53
Lokalizacja: Sandomierz / Eindhoven
Kontakt:

Post autor: kubavwujek » czw maja 26, 2005 16:27

ja też mam problem z tą kontrolką
jednak u mnie nie wyje żaden alarm
a kontrolka miga cały czas (oczywiście na uruchomionym silniku


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182184]Cztery kółka kubyVWujka[/url]
[img]http://img37.imageshack.us/img37/4236/newvwfsig.jpg[/img]
[b]KR jeździ[/b]

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw maja 26, 2005 17:06

kubawujek pisze:ja też mam problem z tą kontrolką
jednak u mnie nie wyje żaden alarm
a kontrolka miga cały czas (oczywiście na uruchomionym silniku
Czy masz obrotomierz??, czy sprawdzałeś czujniki, może kable na czujnikach są pozamieniane??



Awatar użytkownika
kubavwujek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 442
Rejestracja: śr maja 25, 2005 18:53
Lokalizacja: Sandomierz / Eindhoven
Kontakt:

Post autor: kubavwujek » czw maja 26, 2005 19:55

nie mam obrotomierza



Awatar użytkownika
kubavwujek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 442
Rejestracja: śr maja 25, 2005 18:53
Lokalizacja: Sandomierz / Eindhoven
Kontakt:

Post autor: kubavwujek » czw maja 26, 2005 19:58

ale ten problem nie istnieje od czasu kupna samochodu
dopiero po jakimś czasie to się stało

a poza tym na wyświetlaczu kilometrów pisze cały czas error



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw maja 26, 2005 20:43

to trzeba było tak pisać od razu, pożycz od kogoś zegary, wymień na próbę i zobacz co będzie jak wszystko OK to wina jest w zegarach.



Awatar użytkownika
bnew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

POMOCY

Post autor: bnew » pt maja 27, 2005 23:14

ja też mam dyskoteke, ale jeszcze gorszą. Wszystko zaczęło się od wymiany oleju, po wymianie zaczął dzwonić i migać kontrolką oleju po rozgrzaniu silnika, przyznaje sie bez bicia dałem d..y i wlałem olej z beczki, po sugestiach mechanika kupiłem olej (Mobil super M 15W40) kupiłem filtr w serwisie VW, wymieniłem i dalej dzwoni, wymieniłem oba czujniki ciśnienia oleju (przy okazji okazało się że był biały zamiast czarnego bo mam silnik ABD, więc wsadziłem czarny), dzwoni dalej ale nie już tak długotrwale, pojechałem na pomiar ciśnienia oleju, mechanik mówi że ciśnienie jest OK, na wysokich obrotach przekracza 0,2 MPa, na niskich jednak wydaje mi się było za niskie (chyba poniżej 0,1), ale on stwierdził że jest OK, po podlączeniu do komputera i sprawdzeniu błędow wywala mi tylko brak sygnału przetwornika hallotronowego, więc stwierdzili że to gdzieś zwiera instalacja. Troche mi sie nie chce w to wierzyć (a chciałbym) bo to wszystko stało się po wymianie oleju, a pozatym jak zaczyna dzwonić to jak mu dam wyższe obroty to przestaje. Najgorsze jest to że jutro jade 50 km poza miasto (musze, i nie moge autobusem) i pekam ze sie coś stanie, jak myślicie, wyjmować pompe oleju?? czy udać się do elektryka
już mnie *#cenzura#* strzela, jakbym wiedział tobym jeszcze nie wymienial oleju


Le temps detruit tout

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Re: POMOCY

Post autor: michas28 » sob maja 28, 2005 09:28

bnew pisze:ja też mam dyskoteke, ale jeszcze gorszą. Wszystko zaczęło się od wymiany oleju, po wymianie zaczął dzwonić i migać kontrolką oleju po rozgrzaniu silnika, przyznaje sie bez bicia dałem d..y i wlałem olej z beczki, po sugestiach mechanika kupiłem olej (Mobil super M 15W40) kupiłem filtr w serwisie VW, wymieniłem i dalej dzwoni, wymieniłem oba czujniki ciśnienia oleju (przy okazji okazało się że był biały zamiast czarnego bo mam silnik ABD, więc wsadziłem czarny), dzwoni dalej ale nie już tak długotrwale, pojechałem na pomiar ciśnienia oleju, mechanik mówi że ciśnienie jest OK, na wysokich obrotach przekracza 0,2 MPa, na niskich jednak wydaje mi się było za niskie (chyba poniżej 0,1), ale on stwierdził że jest OK, po podlączeniu do komputera i sprawdzeniu błędow wywala mi tylko brak sygnału przetwornika hallotronowego, więc stwierdzili że to gdzieś zwiera instalacja. Troche mi sie nie chce w to wierzyć (a chciałbym) bo to wszystko stało się po wymianie oleju, a pozatym jak zaczyna dzwonić to jak mu dam wyższe obroty to przestaje. Najgorsze jest to że jutro jade 50 km poza miasto (musze, i nie moge autobusem) i pekam ze sie coś stanie, jak myślicie, wyjmować pompe oleju?? czy udać się do elektryka
już mnie *** strzela, jakbym wiedział tobym jeszcze nie wymienial oleju

ja na takiej piszczacej kontrolce zrobiłem z 500km jak musiałem wrócic do domu.jak zacznie piszczec wciskasz sprzegło przygazujesz znika piszczenie i jedziesz dalej ewentualnie przyspieszasz zeby obroty byly powyzej 3500. skoro mechanik ci cisnienie zmiezyl i jest wiec silnika nie zarzniesz


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
bnew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

do michas28

Post autor: bnew » ndz maja 29, 2005 18:30

OK, tak na razie robie, ale może napiszesz mi co u ciebie dolegało, bo jednak chyba ciśnienie jest za niskie, 0,2 MPa powinno być przy 2000 obr/min, a skoro ja musze na czwórce jechać minimum 80 km/h żeby utrzymiwać wystarczająco wysokie ciśnienie oleju to coś jest chyba nie tak, pozatym komport jazdy jest wtedy do d... (o ile jeszcze droga jest pusta, ale jak jada jakieś melepety i tamują ruch to można od tego zwiększania obrotów zgłupieć). Napisz mi jak możesz co u ciebie dolegalo ??? bo chyba w końcu chyba jak dojechałeś to zrobiłeś tę usterkę (i ile cie to kosztowało??? :grrr: )
Chciałbym w lipcu pojechać swoim golfikiem na wakacje w góry więc wolałbym to już zrobić :pub:
Z góry dzięki za info jeszcze wyśle ci maila


Le temps detruit tout

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » ndz maja 29, 2005 21:21

Wymiana filtra oleju najlepiej na zalecany przez producenta (Mann) i przedewszystkim przemycie i przedmuchanie podstawy fitra oleju. Jest tam kanalik ze sprężynką i prawdopodobnie się zablokowała. a dokrecilem tez ta tulejke na która sie nakreca filtr bo była luźna. i pomogło pozdrawiam i powodzenia


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości