Skrzynia biegów czy sprzęgło ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Skrzynia biegów czy sprzęgło ?

Post autor: Nodle » ndz lip 22, 2007 22:26

Od jakiegoś czasu miałem problem z wrzucaniem jedynki tzn. wrzucała się za drugim razem lub najpierw trzeba było wrzucić dwójkę a pozniej bezposrednio jedynke. Tak było przez kilka miesięcy.

Teraz jest znacznie gorzej - przy włączonym silniku nie wrzucę wstecznego ani jedynki! Przy wrzucaniu trojki wydobywa się przeraźliwe chrząknięcie i też nie włazi :( Dwójka wchodzi topornie tak jak czwórka.

Dodam, ze jak wyłączę silnik to wszystkie biegi wchodzą DUŻO lepiej - prawie dobrze.

Co to może być? jak naprawić, ile może kosztować :( ?



Awatar użytkownika
p-urban
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 20:17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: p-urban » ndz lip 22, 2007 22:29

Ciężko cokolwiek powiedzieć. Według mnie pod pierwszy młot należałoby sprawdzić sprzęgło. Jak się wciska?? Ciężko ?Lekko? A jeżeli to nie pomoże, to może w skrzyni nie ma oleju i ciężko wchodzą biegi. Najlepiej udać się do warsztatu.

p-urban



Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » ndz lip 22, 2007 22:33

wg. mnie sprzęgło działa jak działało zawsze, zbiera dobrze - prawie przy podłodze. Olej w skrzyni wymieniałem ok 2 miesiące temu :(



KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » ndz lip 22, 2007 22:34

Na początek sprawdź olej w skrzyni jak są ubytki to dolej takiego samego. Jak to nie pomoże to obawiam się że będą to synchronizatory możliwe jest jeszcze jakaś opcja.Nowe części do skrzyni są bardzo drogie w ASO bo sam pytałem kiedyś do mojego lepiej kupić używaną z jakiegoś rozbitka uderzonego w tył lub bok.

[ Dodano: 22 Lip 2007 22:36 ]
Nodle pisze:Olej w skrzyni wymieniałem ok 2 miesiące temu :(
A jaki olej zalałeś do skrzyni?


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » ndz lip 22, 2007 22:40

Wymieniałem w warsztacie.. z tego co pamiętam to był jakiś syntetyczny - droższy - chyba ELF
olej wymieniałe mechanik, twierdził, ze tylko taki moze byc...
Ostatnio zmieniony ndz lip 22, 2007 22:41 przez Nodle, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
p-urban
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 20:17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: p-urban » ndz lip 22, 2007 22:43

Synchronizatory ąż nie możliwe, poniewąz nigdy nie zużywają się wszystkie. Teraz pomyślałem o drążku zmiany biegów. Któraś z części mogła ulec uszkodzeniu i biegi nie wchodzą precyzyjnie i coś gdzieś blokuje. Jak dzwignia stoi?? Stabilnie na środku czy lata jak żyd po pustym sklepie?? Bo prawdopodobnie to sie uszkodziło.

p-urban



michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » ndz lip 22, 2007 22:47

Jeżeli masz sprzęgło hydrauliczne, to spróbuj najpierw odpowietrzyć. Najprostrza, i najtańsza rzecz do sprawdzenia. Pozdrawiam. :bajer: :bajer:


michal0604

Awatar użytkownika
Stachu_76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:51
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Stachu_76 » ndz lip 22, 2007 22:48

Nodle pisze:wg. mnie sprzęgło działa jak działało zawsze, zbiera dobrze - prawie przy podłodze
a jak uda ci sie wrzucić bieg pojedziesz na tzw półsprzegle cz odrazu idzie



Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » ndz lip 22, 2007 23:00

p-urban pisze:Jak dzwignia stoi?? Stabilnie na środku czy lata jak żyd po pustym sklepie?? Bo prawdopodobnie to sie uszkodziło.
Leży na środku, ale ma duże luzy... jak się pierwszy raz ją chwyci to przychodzi wrażenie jakby była dosyć wyrobiona. Całkiem możliwe ze dobrzy myślisz p-urban bo przypomniałem sobie, ze podnosiłem kiedyś meszek ochronny wraz z ramką i jak to założyłem ponownie to były chwilowe problemy z wrzuceniem jedynki i wstecznego...

Stachu_76 pisze: a jak uda ci sie wrzucić bieg pojedziesz na tzw półsprzegle cz odrazu idzie
jak wrzucę już bieg to leci normalnie. Od razu idzie.
Ostatnio zmieniony ndz lip 22, 2007 23:01 przez Nodle, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
p-urban
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 20:17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: p-urban » ndz lip 22, 2007 23:03

Nodle nie pozostaje Ci nic innego jak sprawdzenie lewarka od biegów, w najgorszym wypadu wymiana. Najlepiej dobrą używke za 50zł. Bo z tego co wnioskuję reszta OK!!
Życze rozwiązania problemu.

p-urban



Awatar użytkownika
Stachu_76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:51
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Stachu_76 » ndz lip 22, 2007 23:04

jak wrzucę już bieg to leci normalnie
bo morze ci sie sprzęgło kończy)-:



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn lip 23, 2007 07:54

Nodle napisal ze mu sprzeglo bierze przy podlodze wiec zlbo docisk z tarcza juz na wykonczeniu albo linka sprzegla daje ciala


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » wt lip 24, 2007 17:18

Dzis rano całkowicie zmienił sie scenariusz... juz nie podejrzewam skrzyni.

Rano chciałem zjechać na parking, jak zwykle nie chciał wejść wsteczny... po 15min prób w końcu sie udało :) ze wciśniętym na maxa sprzęgłem zapalam silnik... i teraz uwaga: auto zaczyna jechać wstecz pod górkę - nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że sprzęgło było wciśnięte na maxa do dechy a gazu nie dodawałem!

Później dwójeczka weszła z wielkim trudem (jedynka nie wchodziła wcale) i jakoś przejechałem 20m. Na parkingu okazało się, że pedał sprzęgła był jakby opadnięty... gdy go nie naciskałem (leżał luźno) był w położeniu ok połowy tego w którym powinien być.

Kolega wypchnął go stopą do góry, ja coś poruszałem w skrzyni (pod maską silnika) ale nic nie zmieniłem.
I od tego momentu skrzynia chodzi niemal idealnie! dużo lepiej niż kiedykolwiek! wszystkie biegi wchodzą a pedał sprzęgła jest na wysokości pedału hamulca (lub ciut wyżej).

Pewnie wina linki? albo układu do automatycznego napręzania linki (czy jakoś tak)?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt lip 24, 2007 20:46

Nodle pisze:Pewnie wina linki? albo układu do automatycznego napręzania linki (czy jakoś tak)?
Tam nie ma linki a hydraulika.. mialem podobna przygode z tym pedalem wcisnietym do polowy.. radzilem sobie podobnie, noga :) ale nie mialem zadnych problemow z wrzucaniem biegow.. teraz jestem po wymianie sprzegla i pedal sie nie zapada..

Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 489 gości