Problemy ze skrzynią biegów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problemy ze skrzynią biegów
Najpierw nie chciała wchodzić jedynka (coś ją blokowało) - zawsze pomagało wrzucenie na luz, puszczenie sprzęgła i ponowne wrzucenie jedynki lub wrzucenie dwójki i od razu jedynki (tak zawsze robie podczas ruszania). Często blokuje sie wsteczny i prawie zawsze daje ten dziwny dźwięk gdy już wskoczy (chwilowe chrobotanie). Teraz dzieje się najgorsze bo nie mogę wrzucić trójki... Myślę czy to wszystko nie jest powiązane z mechanizmem zabezpieczenia wrzucenia biegu wstecznego (ewentualnie biegu pierwszego) podczas jazdy??
Czy to można wyregulować, tanio naprawić etc. a może to najgorsze, zbliżająca się śmierć skrzyni? Autko to 1.9 TDI z '94r.
Czy to można wyregulować, tanio naprawić etc. a może to najgorsze, zbliżająca się śmierć skrzyni? Autko to 1.9 TDI z '94r.
Dokładniedamcio151 pisze:przy zabieraku masz nakrętke trzymającą cięgno ... poluźnij ją i przesuń leciutko w którąś ze stron ....... reguluj tak , aż do skutku
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Ja mam trochę podobny problem ze skrzynią, jedynka wchodzi bardzo ciężko i często zamiast niej wchodzi trójka. Czasem zajmuje mi to dość sporo czasu zanim uda się włożyć 1.
I do tego jeśli szybko zmienię z 1 na 2 to zgrzyta.
Mam mk2 1.8 90km....
Czy to moze być to samo co u kolegi? Czy da się to tanim kosztem naprawić?
I do tego jeśli szybko zmienię z 1 na 2 to zgrzyta.
Mam mk2 1.8 90km....
Czy to moze być to samo co u kolegi? Czy da się to tanim kosztem naprawić?
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Sprubuj tak jak wrzucasz jedynke nie chce wejsc nacisnij 2 razy pedal sprzegla i powiec czy jest ok jak mieniasz z 1 na 2 wrzoc na luz i dopiero na 2 i daj znac co sie dzieje
Ostatnio zmieniony sob lip 21, 2007 01:56 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie to samo - brak jedynki tzn. wchodzi ale bardzo ciężko a czasami zamiast jedynki wskakuje trójka. Mam skrzynie od MK2 o oznaczeniu AUG, w tym tygodniu czeka mnie wymiana tarczy sprzęgła więc skrzynka na dół i postaram się wszystko naprawić
Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
a gdzie jest ten zabierak? patrze na powyższe zdjęcie, ale nie wiem czy mam tego szukać koło lewarka (pod meszkiem ochronnym) czy gdzieś koło silnika?damcio151 pisze:przy zabieraku masz nakrętke trzymającą cięgno ... poluźnij ją i przesuń leciutko w którąś ze stron ....... reguluj tak , aż do skutku
Ostatnio zmieniony pn lip 23, 2007 20:50 przez Nodle, łącznie zmieniany 1 raz.
do zabieraka przymocowane jest jedno z cięgien ( obok silnika , po prawej stronie stojąc przodem do otwartej maskiNodle pisze:a gdzie jest ten zabierak? patrze na powyższe zdjęcie, ale nie wiem czy mam tego szukać koło lewarka (pod meszkiem ochronnym) czy gdzieś koło silnika?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ostatnio zmieniony pn lip 23, 2007 21:48 przez damcio151, łącznie zmieniany 2 razy.
leczenie syfa pudrem:
czasem, ale nie zawsze pomaga wydluzenie ciegien(obu) krec nakretkami do siebie odslaniajac jak najwiecej gwintu
a tak na powaznie:
od mk2 vw stosuje plastikowe lozyska w skrzyni.
stare suzyte sprzeglo lud krzywe, bijace powoduje szybkie zuzycie sie tych lozysk w efekcie pierwszym objawem jest ciezko wbijajaca sie jedynka( trzeba ruszyc np z 2jki i wtedy wchodzi)
koszt
zalatw sobie nowa skrzynie i sprzeglo uzywka z 2-3 stowy, sprzeglo nowe na 2 lata temu jakies 300zl, regenerowane jakies 150-200
za wymiane lozysk koles zaspiewal mi 2 lata temu w pasku b3 1Y 400zl za robocizne + lozyska jest ich jak dobrze pamietam 13 dostepne tylko w servisie vw, koszt tych podstawowych czterech byl 570zl - gra nie warta swieczki pozbylem sie bryki.
pomysl o tym samym chyba ze jest juz bardzo zle(obnizy to
czasem, ale nie zawsze pomaga wydluzenie ciegien(obu) krec nakretkami do siebie odslaniajac jak najwiecej gwintu
a tak na powaznie:
od mk2 vw stosuje plastikowe lozyska w skrzyni.
stare suzyte sprzeglo lud krzywe, bijace powoduje szybkie zuzycie sie tych lozysk w efekcie pierwszym objawem jest ciezko wbijajaca sie jedynka( trzeba ruszyc np z 2jki i wtedy wchodzi)
koszt
zalatw sobie nowa skrzynie i sprzeglo uzywka z 2-3 stowy, sprzeglo nowe na 2 lata temu jakies 300zl, regenerowane jakies 150-200
za wymiane lozysk koles zaspiewal mi 2 lata temu w pasku b3 1Y 400zl za robocizne + lozyska jest ich jak dobrze pamietam 13 dostepne tylko w servisie vw, koszt tych podstawowych czterech byl 570zl - gra nie warta swieczki pozbylem sie bryki.
pomysl o tym samym chyba ze jest juz bardzo zle(obnizy to
Jak wrzucam dwójkę za pośrednictwem luzu, jest spoko. W ogole jak robię to powoli to jest ok.grandilodz pisze:Sprubuj tak jak wrzucasz jedynke nie chce wejsc nacisnij 2 razy pedal sprzegla i powiec czy jest ok jak mieniasz z 1 na 2 wrzoc na luz i dopiero na 2 i daj znac co sie dzieje
A z tą jedynką to różnie bywa. Czasem pomaga jak puszczę sprzęgło, i wcisnę jeszcze raz albo i drugi to za którymś razem wchodzi łatwo. Ale czasem odrazu wchodzi łatwo a czasem muszę się siłowac z drążkiem. Nie ma reguły...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 374 gości