Stukanie podczas skrecania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Stukanie podczas skrecania

Post autor: mlekon » czw lip 19, 2007 21:26

witam wszystkich forumowiczow. sluchajcie mam maly problem ze swoim autem.jestem w posiadaniu VW Bory :grin: i..... podczas skecania slychac jakby w zawieszeniu pojedncze stuki, zarowno po lewej (podczas skecania w lewo) jak i po prawej (podczas skrecania w prawo) stronie.napewno nie sa to elementy gumowe zawieszenia (sprawdzalo mi to kilku mechanikow) i nie jest to stukot przegubów. dodam ze auto stoi na sportowych sprezynach H&R i 17 calowych alu. mam jedna sugestie...czy moga to byc wyrobione poduszki w kielichach na amortyzatorach???? prosze o pomoc bo juz mnie to powoli zaczyna dobijac :( .z gory dziekuje



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » czw lip 19, 2007 23:43

u mnie tez czasem slychac takie stukanie i tez mam springi H&R i 17stki. auto bylo sprawdzane na stacji diagnostycznej i wszystkie tuleje/gumy sa ok. jeszcze nie doszedlem co to moze byc ale podejrzenie pada na lozysko przy mocowaniu amora w kielichu.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » czw lip 19, 2007 23:58

hmm mamy podobny problem :pub: cieszyc sie czy plakac :hmm: kiedy bedziesz to sprawdzal?? moze mojemu dolega to samo



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » pt lip 20, 2007 00:15

Cześć .Jak nie ma luzów w zawieszeniu,na drążkach kierowniczych jest gumowa lub plastikowa osłona .Pod tą osłoną drążek pracuje w jabłku,trzeba zdjąć osłonę i spryskać tam np WD-40 .Może uda mi się to wkleję zdięcie


[img]http://images21.fotosik.pl/165/efbfbb2cd9e2731c.jpg[/img]

Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » pt lip 20, 2007 11:32

witam. Pioan1 czy miales taki sam problem w swojej Borze?? jezeli juz pryskac czy to ma byc bardzo obficie spryskane?? dzieki za odpowiedz.pozdrawiam



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » pt lip 20, 2007 12:29

chodzi ci o gume na koncowce drazka kierowniczego tak? jezeli koncowka jest wyrobiona i stuka to pryskanie chyba nic nie pomoze... sam juz nie wiem. moze uda mi sie odkrecic amora i sprawdzic tez lozyka przy kielichu. szkoda ze nie zrobilem tego od razu jak wymienialem sprezyny :sad:


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » pt lip 20, 2007 13:46

Rok po wymianie całego drąga zaczeło coś chrobotać . Luzów nigdzie nie było i fachmany stwierdzili że łożyska na amortyzatorze . Doszedłem do tego że w tym miejscu co na zdjęciu pod gumą chociaż luzów nie było - stukało . Spryskałem obficie wykonując wybitą końcówką drążka od koła okręgi w celu lepszej penetracji.U mnie to chrobotało sprawdźcie może u was to samo jest Obrazek


ciężko będzie wam założyć metalowe opaski wewnętrzne ja założyłem plastikowe samo zciskowe
Ostatnio zmieniony pt lip 20, 2007 13:48 przez pioan1, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images21.fotosik.pl/165/efbfbb2cd9e2731c.jpg[/img]

Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » wt lip 24, 2007 15:29

witam wszystkich ponownie.
wlasnie zjechalem ze swojego domowego warsztatu ::-): .popryskalem "jabluszka" WD-40 i niestety nadal jest to samo. jednak zauwazylem 2 niepokojojace mnie rzeczy:
1.tuleje na wachaczach tzn gumy na nich sa troszke popekane
2.czy na drazkach idacych od przegubow ma prawo byc maly luz??tzn moglem nimi delikatnie poruszac od kola do silnika si spowrotem...ale to doslownie moze 1 mm lub 2
Prosze o jakies podpowiedzi.....jak myslicie moze to tuleje sa do wymiany??
pozdro dla wszystkich :okej:



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » sob lip 28, 2007 00:53

na półosiach będzie luz bo one siedza na wielowpuście. co do tulejek to byly te tylne czy przednie na wachaczu? ja wymienialem tylne jakis czas temu i bylo lepiej ale wtedy jezdzilem na seryjmym zawiasie i na 15stkach. ja pytalme znajomego mechanika co to moze byc. obejrzaj auto poruszal i poszrpal i powiedzial ze ciezko stwierdzic. niby jest minimalny luz na lozyskach przy amorach ale powiedzial tez ze ten sztywny zawias i duze fele moga potegowac te uderzenia. jak zalozylem kola 15stki to faktycznie tak nie walilo. powiedzial ze jak rozbije sie bardziej i bedzie glosno to bedzie wiadomo co to jest. nie chce wywalac kasy na wymiany wszystkich gum az w koncu trafie na przyczyne. a masz prawidlowy poziom plynu od wspomagania? moze przekladnia ci stuka?


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » pn lip 30, 2007 12:30

witam ponownie.wlasnie wrocilem z calej sciezki disgnostycznej (jedynie 20 zł :grin:). Pan diagnosta wytrzepał,wytargal i inne roznosci i stwierdzil: łaczniki stabilizatora i tuleje wahacza tylne oraz dodal ze przy takim zawieszeniu,felgach i naszych drogach :axe: bede czestym bywalcem u mechaniorow. wlasnie zamowilem czesci i bede sam wymienial...dam znac jaki dalo to efekt :)



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » wt lip 31, 2007 13:47

zawsze mozna zalozyc gumy o wyzszym profilu co bedzie lepsze dla felg i zawieszenia. mysle ze po sezonie jezdzenia na 17stkach i sprezynach na 100% bedzie cos do wymiany :?


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » śr sie 01, 2007 17:03

i doszedlem do sedna sprawy co do stukania.nawet nie zgadniecie co bylo przyczyna...wymienilem drazki z koncowkami....łaczniki stabilizatorow....i wlasnie przy ich wymianie dzis zauwazylem w czym tkwi problem, a mianowicie: do wahacza montuje sie łaczniki stabilizatorow i wlasnie w tym łaczeniu wyrobiony jest gwint...na poczatku myslalem ze to gwint w srubie jest zjechany ale niestety musze wymienic obydwa wahacze. jak myslicie co moglo byc tego przyczyna? moze sruby byly luzne i wyrobily ten gwint podczas jazdy po nierownosciach? z jednego sie ciesze....wiem ze problem mam rozwiazany ale i ubolewam...ze mamy takich mechanikow jakich mamy ktorzy od razu nie zdiagnozuja problemu



Awatar użytkownika
Robert31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:26
Lokalizacja: Koszalin-grupa ZachodPomorze
Kontakt:

Post autor: Robert31 » śr sie 01, 2007 19:49

witajcie ja mam ten sam problem ze stukaniem podczas skrecania w lewo stuka mi z prawej strony ale odnalazłem przyczyne amortyzator poszedł do góry i kwalifikuje sie do wymiany


[b]Robert-Koszalin[/b]

Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » czw sie 02, 2007 01:19

mlekon, w sumie to dziwna usterka i zastanawia mnie co bylo jej przyczyna. jezeli ktos sie tego nie dopatrzy to mozna wymieniac laczniki w nieskonczonosc i dalej głowkować dlaczego i co stuka...


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 316 gości