Przy zamykaniu otwieraniu szyby cos trzeszczy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Przy zamykaniu otwieraniu szyby cos trzeszczy
siemanko mam problem z prawą szybą,przy otwieraniu-zamykaniu coś mi strasznie trzeszczy w drzwiach, jak ktoś ma jakiś pomysł to czekam.
Ostatnio zmieniony sob lip 21, 2007 23:48 przez cihy3, łącznie zmieniany 1 raz.
Trzeszcy ta plytka z plastikami co sie suwa po prowadnicy , ta wzdluz linki.
Mozna sie zaopatrzyc w nowy mechanizm
zamiennik , Hans Pries 107 389 CN5 bez silniczka
Mozna sie zaopatrzyc w nowy mechanizm
zamiennik , Hans Pries 107 389 CN5 bez silniczka
Ostatnio zmieniony pt lip 20, 2007 13:25 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
może trzeszczeć linka w ślimaku bo jest luźna potargana i pogięta, prowadnica, czasem przyczyna jest banalna i tylko coś ociera, albo plastyk mocujący linki do blachy w miejscu gdzie się krzyżują się przemieszcza w otworze trzeszcząc. W każdym razie warto zajrzeć zawczasu na mechanizm, czasem łatwo to naprawić, czasem trudniej, ale prawie zawsze się da. A te zamienniki sa nietrwałe - co już wynika nie z moich doświadczeń ale kolegów z forum którzy kilka razy pisali o tym. Moim zadaniem lepiej zmienić samą linkę zostawiając wszystkie fabryczne trwałe plastyki. Są zakłady co to dorabiają, również wysyłkowo, można też samemu jak się ma troszkę smykałki.cihy3 pisze: trzeszczy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Dorobią ci wysyłkowo w Krakowie na Zakopiańskiej, telefon znajdziesz goglami.
albo tu http://www.linmot.pl/
ja sobie sam już 3 zrobiłem, kupuje się w Castoramie 6 m linki plecionej, dorabia końcówki i zaczepy, nic trudnego dla majsterkowicza.
albo tu http://www.linmot.pl/
ja sobie sam już 3 zrobiłem, kupuje się w Castoramie 6 m linki plecionej, dorabia końcówki i zaczepy, nic trudnego dla majsterkowicza.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Hej,
dzieki i pozdrawiam,
ps. jak miałbyś może jakieś porady, jako doświadczony "user" to był bym wdzięczny
[ Dodano: 23 Sie 2007 23:08 ]
Hej,
pozdrawiam
matter
no to super, to juz moja druga 3-ka, tym razem na full wypasie.. wiekszosc "pierdułek" naprawiam sam a wiec nie bedzie problemu jezeli jest to wykonalne własnorecznie, pytam bo jeszcze tego nie rozbierałem, a czasu na zabawe przez pół dnia - żeby stwierdzić że jednak naprawić samemu sie nie da - już jakoś nie mamja sobie sam już 3 zrobiłem
dzieki i pozdrawiam,
ps. jak miałbyś może jakieś porady, jako doświadczony "user" to był bym wdzięczny
[ Dodano: 23 Sie 2007 23:08 ]
Hej,
miałem to samo, w efekcie pękła mi linka..przy otwieraniu-zamykaniu coś mi strasznie trzeszczy w drzwiach
pozdrawiam
matter
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
napiszę ci trochę o tym, jest parę rzeczy na które musisz zwrócić uwagę. Musisz mieć torks kluczyk do odkręcenia silnika z modulem od mechanizmu. Musisz mieć tą linkę, żaden problem. Musisz zrobić 4 metalowe ograniczniki, długości ok 6 i średenicy ok 5 mm, ja użyłem gwoździa. Wzdłuż przewiercasz każdy wietelkiem 2,5 mm. Dwa z nich zaciskasz na końcu linki i dopasowujesz pilnikiem do gniazdek w ślimaku. Wcześniej oczywiście wkladasz linkę do pancerzyków i prowadnic. Zaciskanie dwóch pozostałych ograniczników do uchwytów szyb zostawiasz na potem, tylko je wcześniuej załóż na linkę w prowadnicach.matter pisze:ps. jak miałbyś może jakieś porady, jako doświadczony "user" to był bym wdzięczny
Bardzo ważne: nowa ma być bardzo naciągnieta, bo po paru użyciach się naciągnie i poluzuje a wtedy kaplica i kaszanka w bębnie. Czyli po złożenbiu sprężyny przy silniku muszą być maks. ściśnięte, a regulacja przy jednej z prowadnic ustawiona na najkrótszą. Potem jak już wszystko naciągnięte linkę ustawiasz tak żeby mniej więcej tyle samo było jej nawiniete na ślimak z obu końców. potem na lince w połowie długości jednej z prowadnic w środku zaciskasz ogranicznik. Drugi w drugiej prowadnicy najlepiej zacisnąć już po probnym zamontowaniu, żeby był na odpowiedniej wysokości w stosunku do pierwszego. Zresztą w jednym z uchwytów szyby jest taka wkładka plastykowa, tam się reguluje wysokość, jak byś się machnął za dużo i zakres regulacji nie wystarczy to szybę można podnieść nieco w jednym z uchwytów. Ustawienie szybyjest ważne, zarówno w zakresie przód tył jak i gora ół żeby szła równolegle do gornej ramiki drzwi i lekko. Dasz rady powodzenia.
Właściwie rzecz prosta wszystko zobaczysz, szczegolnie zwrócu wagę na silne naciągnięcie linki.
Ostatnio zmieniony czw sie 23, 2007 23:21 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
bardzo dobrze, ostatnią linkę robiłem dawno, nie porobilem fotek. A potem nie było okazji bo moje naprawiane linki działają extra.matter pisze:postaram się pstryknąć kilka zdjęć jutro
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Przy zamykaniu otwieraniu szyby cos trzeszczy
Witam! własnie tez cos podobnego usłyszałem w swoim MK4cihy3 pisze:siemanko mam problem z prawą szybą,przy otwieraniu-zamykaniu coś mi strasznie trzeszczy w drzwiach, jak ktoś ma jakiś pomysł to czekam.
prawa przednia szyba, charakterystyczne trzeszczenie w drzwiach przy opuszczaniu szyby. Ale co dziwne, trzeszczenie słychać z rana i gdy jest wilgotno, po podniesieniu i ponownym opuszczeniu nie słychac trzeszczenia tak jakby mechanizm się nauczył
Jakieś pomysły
sprawdzone rozwiazania
pomóżcie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 639 gości