uszczelka pod miską olejową

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

RPrafi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr sie 10, 2005 21:40
Lokalizacja: Konieczki

uszczelka pod miską olejową

Post autor: RPrafi » śr lip 18, 2007 20:02

Witam.
Ubywa mi oleju ale poziom płynu chłodzącego pozostaje bez zmian. Zauważyłem, że cieknie z miski olejowej i chlapie na prawy wachacz. Jak wyczyszczę tylną część miski olejowej to po przejechaniu ok 30 km jest już mokra od góry do dołu i chlapie na wachacz. Po przejechaniu ok 1000 km ubywa do 0,5 l oleju.
Moje pytanie brzmi: Czy to jest głównym powodem ubywania oleju czy może też silnik coś bierze? Czy w golfie 1.6 benzyna 1994r jest uszczelka czy może silikon. Mam przejechane 175 tys. (na nowym oleju SHELL HELIX 15W40 6 tys i do wymiany mam jeszcze 4 tys). Czy można spuścić olej do czystego naczynia i wlać znów czy kupić nowy (ewentualnie domieszać z nowym.
Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawia:)
Ostatnio zmieniony śr lip 18, 2007 21:57 przez RPrafi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lip 18, 2007 20:56

nie ma silikonu , jest uszczelka , zobacz dokładnie czy nie zlewa Ci sie gdzies z góry silnika i po misce dopiero kapie , napisz czy prawa strona to jak jesteś przodem do auta czy prawa to jak siedzisz za kierownicą



RPrafi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr sie 10, 2005 21:40
Lokalizacja: Konieczki

Post autor: RPrafi » śr lip 18, 2007 21:18

Z tego co zauważyłem to jest to chyba z pod miski. jeśli chodzi o prawą stronę to jak siedzę za kierownicą. aha, mam jeszcze mały wyciek patrząc od przodu silnika po lewej stronie z pod głowicy. Z tego co widzę to z przodu nie cieknie na miskę. Jaki jest przybliżony koszt uszczelki i czy trzba przesmarować silikonem?
Ostatnio zmieniony śr lip 18, 2007 21:20 przez RPrafi, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lip 18, 2007 21:23

Cos mi się wydaje ze z prawej strony to może cieć simering wału, u mnie tak było wydawało sie ze uszczelka miski ale był to simering, wez palcem przejedz z tej strony gdzie cieknie powyzej uszczelki i zobacz czy jest mokro.



RPrafi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr sie 10, 2005 21:40
Lokalizacja: Konieczki

Post autor: RPrafi » śr lip 18, 2007 21:50

Przed chwilą sprawdzałem czy jest mokro nad miską ale z tyłu, a nie z prawej strony. Zauważyłem, że nad miską jest tyko troszke piasku, kurzu i lekko zatłuszczony (wg mnie normalnie) a dopiero z tyłu pod miską widać cieknący olej. Jutro sprawdzę czy to może ten simering bo dzisiaj już nie mam czasu. Aha, tylko jak mechanik robił rozrząd to nic nie wspomniał żeby leciało z wałka a miska już wtedy była mokra.
Pozdro.
Ostatnio zmieniony śr lip 18, 2007 21:52 przez RPrafi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lip 18, 2007 21:56

RPrafi pisze:Przed chwilą sprawdzałem czy jest mokro nad miską ale z tyłu, a nie z prawej strony. Zauważyłem, że nad miską jest tyko troszke piasku, kurzu i lekko zatłuszczony (wg mnie normalnie) a dopiero z tyłu pod miską widać cieknący olej. Jutro sprawdzę czy to może ten simering bo dzisiaj już nie mam czasu. Aha, tylko jak mechanik robił rozrząd to nic nie wspomniał żeby leciało z wałka a miska już wtedy była mokra.
Pozdro.
No to miska. Powiem tak na dole idzie uszczelka metalowo gumowa która kosztuje dobra około 80zł. Poza tym najlepiej tez kupić silikon erlinga lub inny bezoctowy przeznaczony do motoryzacji, - inne wysokotemperaturowe sie nie nadają. Po latach miski, pokrywy nie sa idealnie proste i na nowej uszczelce potrafi cieknąć. Nie ma co sie martwic silnikonem tylko go trzeba nakałdac z umiarem i wszytsko musi byc idelanie czyste- w MK IV fabrycznie nie ma uszczelki miski i pokrywyu zaworów i wszytsko jest na silikon i jest :bigok:

P.S dla pewnosci sprawdz nad miska po stronie rozrządu.
Ostatnio zmieniony śr lip 18, 2007 21:58 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



RPrafi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr sie 10, 2005 21:40
Lokalizacja: Konieczki

Post autor: RPrafi » śr lip 18, 2007 21:59

A co jeszcze z tym olejem. Wymeinić na nowy i filtr czy można zalać tym starym?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lip 18, 2007 22:04

RPrafi pisze:A co jeszcze z tym olejem. Wymeinić na nowy i filtr czy można zalać tym starym?
Ja bym nalał nowy, a jak nowy to nowy filtr, ponieważ jak bedziesz spusczał musiał byś wlać do czystego pojemnika olej bo małe ziarnka piasku mogą dużo szkody narobić. Po zdjeciu miski zanim oczyscisz musisz troszke poczekac bo olej długo kapie i zanieczyszca miejsce przylegania miski wiec życzę cierpliwosci. A jak nie pomoże ubywanie oleju to wymienić uszczelniacze zaworów, w wiekrzosci przypadkach pomaga jezeli silnik jest w dobrym stanie.

A jezeli chlapie na wahacz po przebiegu 30km to dośc duży wyciek i powinna pomóc wymiana uszczelki
Ostatnio zmieniony śr lip 18, 2007 22:06 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



RPrafi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr sie 10, 2005 21:40
Lokalizacja: Konieczki

Post autor: RPrafi » śr lip 18, 2007 22:15

Dzięki PinkFloyd. Jutro jeszcze dobrze wszystko obejrzę i zabieram się do roboty
Pozdro.



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » czw lip 19, 2007 17:37

RPrafi Czy zidentyfikowałeś przyczynę wycieku? Mam dokładnie te same objawy ale nie mogę zlokalizować miejsca wycieku.



RPrafi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr sie 10, 2005 21:40
Lokalizacja: Konieczki

Post autor: RPrafi » czw lip 19, 2007 22:09

Cześć PitrekT:)
Dzisiaj wymyłem dookoła silnik nad miską i całą miskę beznyną ekstrakcyjną. Teraz jest suchutko. Przejadę kilka kilometrów i sprawdzę z kanału gdzie dokładnie wycieka. Z tego co zauważyłem przed myciem to simering od wału jest suchutki (cały rozrząd też). Z tyłu było widać, że miska jest zalana i od strony skrzyni biegów. Nie wiem czy poszło jakieś uszczelnienie od strony skrzyni ale chyba nie bo nie zalewałoby całego tyłu miski. Podejrzewam że to tylko uszczelka. Aha zauważyłem jeszcze troszkę czarnego wycieku z bloku tam gdzie wylatują spaliny (taka gęsta smolista substancja). Mam uktęconą śrubę z lewej strony patrząc z przodu samochodu i podejrzewam że to dlatego.
Gdyby ktoś odpowiedział mi czy to możliwe że taka "smoła" może wyciekać przy nieszczelkościach kolektora wylotowego to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam:)



Awatar użytkownika
viewioor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:13
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

jak sciagnac?

Post autor: viewioor » ndz wrz 30, 2007 13:12

Jak ciagnac ta miske olejowa? Cos wiecej oprocz niej trzeba odkrecic, bo jak wlazlem pod spod to wydaje mi sie,ze nie wystarczy tylko jej odkrecic bo z dwie sruby sa w takim miejscu,gdzie nie podejde kluczem.Chcialbym uszczelke wymienic wiec pytam.


[url=http://hidentity.org/][img]http://hidentity.org/hid/PL761944.gif[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 378 gości