Prosba o pomoc w diagnozie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Prosba o pomoc w diagnozie

Post autor: gopiter » wt lip 17, 2007 16:28

Witam!

Od jakiegos miesiaca czasami z silnika wydobywa sie dziwny metaliczny jek.Dochodzi on z okolicy rozrzadu i dzieje sie tylko na goracym silniku.Dzis stojac w korku zauwazylem ze dzieje sie tak jak temp. plynu chlodzacego zblizy sie do 100C.Natomiast gdy trzyma sie w granicach 90C wszystko jest ok.Czy to pompa wody?Obstawiam jeszcze rolke napinajaca pasek wielorowkowy ale raczej watpie...Pompy nie zmienialem przy ostatniej wymianie rozrzadu i dlatego mysle ze to ona?Ale dlaczego zaczyna wyc dopiero przy wysokiej temp. plynu?Mozna w jakis sposob to zdiagnozowac na 100% zeby w bloto kasy nie wywalac?
Silnik 1.6ABU.

Z gory dzieki za pomoc.



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » wt lip 17, 2007 16:41

weź kij od szczotki i jeden konieć przyłóż do ucha a drugi do pompy wody
jeśli bedziesz słychał chałas to jest to wina pompy.

PS. bez żartów, to jest stara metoda, wg. mnie najbardziej skuteczna w poszukiwaniu źródła hałasu z silnika i osprzętu.

pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

baggio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt lip 11, 2006 19:29
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: baggio » wt lip 17, 2007 19:07

albo najpierw zdejmij paski od wspomagania , potem od pompy wodnej , następnie od alternatora i w końcu dojdziesz co jest walnięte.ja tak robiłem i poskutkowało pompa do wymiany , natomiast teraz znowu doszedłem ze rolka napinajaca pasek alternatora zatarła się i tez trzeba wymienić ale nie mogę dostać takiej samej nawet w Volkswagenie nie maja:(::(:((:(:(:


Moje autko:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1022151&sid=3a762b320d640d7f941313ea8916555c#1022151

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » wt lip 17, 2007 19:21

u mnie tak też było, coś świergoliło na ciepło, starczyło popuścić troszeczkę pasek rozrządu bo był wymieniany i cisza. Jak masz to siknij na paski w czasie tego hałasu jakimś odtłuszczaczem, nie zaszkodzi a może usłyszysz w ten sposób drogą eliminacji.



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » wt lip 17, 2007 21:44

Problem polega na tym ze ten swist nie jest ciagly tzn. pojawia sie nagle i rownie nagle znika wiec odpinanie paskow nie wchodzi w gre gdyz musialbym jezdzic z odpietym paskiem przez dluzszy czas zeby sprawdzic czy swist sie nie pojawi.Z kolei odpiecie paska w momencie pojawienia sie tego dzwieku tez nie za bardzo jest wykonalne bo ciezko trafic zeby zaczelo piszczec pod domem :jezor: .Przewaznie to stojac w korkach kiedy temp. podejdzie do 100C wtedy z regoly (ale tez nie zawsze) zaczyna swistac (jest to taki metaliczny dzwiek tak jakby sie lozysko jakies zacieralo).
Panowie a gdyby to jednak pompa wody byla to jakiej firmy kupic nowa?Oryginal pewnie drogi wiec nie wchodzi w rachube...



pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

Post autor: pakob » wt lip 17, 2007 22:39

to moze byc pompa wody.U mnie taki dzwiek pojawil sie nagle i wystepowal wlasnie p[o nagrzaniu auta.Pompa dobrej firmy to np.SKF (firma od lozysk) i w moim mkIII GTI z Inter-Carsu cos okolo 140 zl(silnik AGG 2.o ltr) A tak w ogole to VW maja to do siebie ze lubia wydawac dzwieki po nagrzaniu silnika niezbyt kulturalne.Ja sam szukam przyczyny wystepujacej wyraznej glosnosci po nagrzaniu silnika gdzies z okolic rozrzadu choc juz wszystko tam wymienilem lacznie z rolka napinajaca alternator i nic - jezdzi ok. ale lubi pohalasowac!



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » czw lip 19, 2007 21:11

Mam do wyboru pompe HEPU za 115zl lub SKF za 150zl.Warto doplacac do SKF'a czy wziac tansza HEPU?


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » czw lip 19, 2007 21:55

ja mam hepu i jest ok od ok 12tyś km.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 475 gości