ustający szum po nacisnięciu pedału sprzęgła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

ustający szum po nacisnięciu pedału sprzęgła

Post autor: lawrai » pt lip 13, 2007 19:43

Witam , o taki problem , iż podczas pracy silnika słychać szum jakby łańcuch od rozrządu szumiał . Ale niestety nie jest to łańcuch od rozrządu , ponieważ gdy nacisne pedał sprzęgła to szum momentalnie ostaje a gdy tylko go puszcze odrazu powraca i dalej szumi . Dodam , iż przy składaniu silnika , powiedziano mi że tarcz sprzęgła starczy jeszcze na około 10 tys. km a przejechałem już 13 tys. km i powiem do tego drugi problem , myślę ze połączony z tym wątkiem iż przyśpieszenia są dalej takie same (prawie) ale vmax auta bardzo mocno zmalal . Dodam , iż auto kręci sie ładnie gdzieś do 4 tys. obrotów a wyżej też idzie ale już nie ciągnie tylko jest tak jakby zapowietrzone . Dodam iż sprzęgło łapie dopiero przy dolnych okolicach ruchu pedału sprzęgła . I moje pytanie jest takie , czy są to objawy na 100 % zużytego sprzęgła ? . Pozdr



Dimateo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 15:27
Lokalizacja: Łaziska

Post autor: Dimateo » pt lip 13, 2007 19:50

u mnie też szumi tak samo i najprawdopodobniej jest to skrzynia biegów (99% jakieś tam łożyska) znalazłem kiedyś co to jest na forum i co należy wymienić żeby to huczenie ustało



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lip 13, 2007 19:53

co to masz za silnik??????????



Ropet1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt lip 10, 2007 08:48
Lokalizacja: KArtuzy

Post autor: Ropet1 » pt lip 13, 2007 19:56

u mnie jest tak samo ale z mniejsza czestotliwoscia tzn czasami tylko szumi.
To mi powiedzial Maciuś01 w moim poscie:
"Prawdopodobnie masz wytłuczone spręzyny na tłumiku drgań na tarczy sprzęgła.

Narazie nic sie nie dzieje. Bedzie coraz gorzej zaczną hałasować zawsze jak będzie poszczone sprzęgło na luzie.

Rada - do wymiany ale wiadomo jak jest ze sprzęgłem - drogo więc jeszcze możesz troszkę polatac."

tu jest link do tego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113468



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lip 13, 2007 19:57

Dimateo pisze:co należy wymienić żeby to huczenie ustało
masz na mysli łozysko oporowe zapewne !!ja bym juz sie rozglądał za nowa tarcza sprzęgła i ewentualnie łozyskiem oporowym

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 19:58 ]
Ropet1 pisze:więc jeszcze możesz troszkę polatac."
ja bym nie ryzykował kiedys wymieniałem rozsypana w drobny mak tarcze sprzęgła wraz z dociskiem niemiły widok



Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pt lip 13, 2007 20:19

silnik to 2.8 vr6 w mk3 po kapitalce . Cisnienie jest ok a prędkośc maxymalna maleje ... przyśpieszenia 1 i 2 są takie same (moze troszke spadły ale ciągnie) natomiast Vmax znacząco zmalał . Tarcza jak juz napisałem była zuzyta w miare mocno więc czy te małe prędkosci mogą być skutkiem jej mocnego zużycia ? . Ps. dzięki za info z tym szumem .
Ostatnio zmieniony pt lip 13, 2007 20:22 przez lawrai, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pt lip 13, 2007 22:08

lawrai pisze:Tarcza jak juz napisałem była zuzyta w miare mocno więc czy te małe prędkosci mogą być skutkiem jej mocnego zużycia ?
poprostu
sprzegło zaczyna się lekko slizgać
braciak miał tak samo w 1,8 ABS rozpedzał się ok ale przy prędkościach rzędu 140-160 km/h zaczynały się problemy
tzn obroty rosły a prędkosć już niestety nie


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pt lip 13, 2007 22:25

dokładnie tak jest u mnie .... obroty sie kręcą a auto wydaje się cięzkie , buczy ale nie jedzie jak powinno ...


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lip 13, 2007 22:28

silnik to 2.8 vr6 w mk3
napisz to w profilu w przyszłosci będzie łatwiej zdiagnozowac cokolwiek



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lip 13, 2007 22:29

lawrai pisze:dokładnie tak jest u mnie .... obroty sie kręcą a auto wydaje się cięzkie , buczy ale nie jedzie jak powinno ...
do wymiany tarcza, a przy okazji docisk i lozyska. jak sie wyciaga skrzynie to najlepiej wszystko zrobic za jednym zamachem.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lip 13, 2007 23:03

. jak sie wyciaga skrzynie to najlepiej wszystko zrobic za jednym zamachem.
słuszna sugestia



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości