czujniki oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rustin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt lut 16, 2007 12:53
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

czujniki oleju

Post autor: rustin » wt lip 10, 2007 08:29

czy ma ktos golfa 1.6 PN bo chcialbym sie dowiedziec jak powinny byc czujniki,czarny u mnie jest w glowicy a bialy w filtrze oleju i drugie pytanie:oba sa na zwarcie u mnie,tzn wzialem zarówke i jeded kabel do wsuwki czujnika drugi do plusa,wl zaplon i nic a jak zapale silnik to sie zaswieca,u dolu tak samo.czyli dobrze?znaczy ze jest cisnienie dobre?u was tez tak jest?

[ Dodano: 10 Lip 2007 09:13 ]
najbardziej zalezy mi na tym czy akie same czujnik sa u was i czy na zgaszonym silniku nie swieci zarowka a pozapaleniu swieci jeden i drugi,bo nie mam gdzie zmierzyc cisnienia tak bym wiedzial mniej wiecej po czujnikach czy jest dobrze



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 10, 2007 15:23

czujniki działają "na odwrót", to znaczy jeden (biały) bez ciśnienia oleju ma przerwę a przy ciśnieniu się zwiera a drugi (brązowy) wprost przeciwnie - bez ciśnienia zwiera a przy ciśnieniu robi się przerwa.
Ostatnio zmieniony wt lip 10, 2007 15:27 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

rustin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt lut 16, 2007 12:53
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

Post autor: rustin » czw lip 12, 2007 08:05

tylko ze nie o to pytalem.nikt nie moze mi pomoc?



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lip 12, 2007 08:39

rustin pisze:oba sa na zwarcie u mnie,tzn wzialem zarówke i jeded kabel do wsuwki czujnika drugi do plusa,wl zaplon i nic a jak zapale silnik to sie zaswieca,u dolu tak samo.czyli dobrze?znaczy ze jest cisnienie dobre?
rustin pisze:najbardziej zalezy mi na tym czy akie same czujnik sa u was i czy na zgaszonym silniku nie swieci zarowka a pozapaleniu swieci jeden i drugi,bo nie mam gdzie zmierzyc cisnienia tak bym wiedzial mniej wiecej po czujnikach czy jest dobrze

Przecież napisałem że :
"czujniki działają "na odwrót", to znaczy jeden (biały) bez ciśnienia oleju ma przerwę a przy ciśnieniu się zwiera a drugi (brązowy) wprost przeciwnie - bez ciśnienia zwiera a przy ciśnieniu robi się przerwa".
Wynika z tego, iż ten ciemniejszy czujnik nie działa tak jak powinien (celowo ktoś zastosował zły?).


A z tego wynika że jeden czujnik jest nie taki jak trzeba.
Ostatnio zmieniony czw lip 12, 2007 08:42 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

rustin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt lut 16, 2007 12:53
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

Post autor: rustin » czw lip 12, 2007 08:49

ok czyli jeden jest zly,ale jezeli na wl silniku oba nie swieca a jak zapalam to sie zaswiecaja czyli olej popycha ten palec wczujniku i zwiera mase to jest ok z cisnieniem czy zle?



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lip 12, 2007 08:59

Prawdopodobnie tak. Ale z tym nie jest tak do końca. Aby mieć pewność trzeba mieć na pewno odpowiednie czujniki a jak masz coś "nakombinowane" to pewności nie masz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

rustin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt lut 16, 2007 12:53
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

Post autor: rustin » czw lip 12, 2007 09:02

ALE nawet jak zle czujniki tzn jeden powinien byc na rozwarcie drugi zwarcie to i tak by bylo ze na zgaszonym nie swieci potem swieci,chodzi mi o to ze te u mnie reaguja jakby bylo dobre cisninie tylko wysylaja zle sygnaly do licznika tak?a czy jak pompa oleju nawala to slychac to jakos?jakie sa objawy jak nie ma cisnienia?



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lip 12, 2007 09:17

Że te co masz reagują to jeszcze nie wszystko, czujniki mają różne ciśnienia pracy. Jeden powinien być bodajrze 0,3 Bara on jest od wolnych obrotów, drugi bodajrze 1,8 Bara i on jest na "wyższe obroty" (przy 2000 obrótów ciśnienie nie może być niższe niż...).
Podsumowując: jeśli będziesz miał nieodpowiedni czujnik od wysokich obrotów (niższe ciśnienie działania) to niby masz ciśnienie ale nie wiadomo czy prawidłowe. A ten jeden czujnik jest na pewno nie taki jak trzeba (celowo?) więc puki nie bedziesz miał założonych własciwych czujników to pewności że jet ok to nie masz. Poddejrzany jest fakt zastosowania złego czujnika!
Przy słabym ciśnieniu silnik może się bardziej grzać, mogą stukać popychacze.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

rustin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt lut 16, 2007 12:53
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

Post autor: rustin » czw lip 12, 2007 09:21

no wlasnie dziwna sprawa bo to u mechanika mi wymieniali te czujniki ale jesli chodzi o cisnienie to one wlasnie takie sa jeden na male drugi na wieksze bo mi w sklepie sprawdzali,sam juz nie wiem,najgorsze ze w mojej okolicy w odrebie 40km nikt nie ma manometru zeby zmierzyc.a jesli chodzi o objawy pompy oleju?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lip 12, 2007 09:43

Czarny jest taki sam jak biały a powinien być bazowy
Ostatnio zmieniony czw lip 12, 2007 09:44 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lip 12, 2007 09:45

Podaj maila to wyślę Ci fragment książki z opisem sprawdzenia ciśnienia oleju i czujników. Niestety nie mogę coś dodać tu załącznika choć powinno się dać.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

rustin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt lut 16, 2007 12:53
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

Post autor: rustin » czw lip 12, 2007 09:50

rustin@vp.pl
czyli jeden powinien byc brazowy tzn ten w glowicy?
dzieki za zainteresowanie



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lip 12, 2007 09:53

Poszło na maila, tak w twoim silniku w wsporniku filtra biały w głowicy brązowy. Ja w swoim MK2 miałem inaczej ale teraz sprawdziłem w książce, że u ciebie powinno być tak.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 482 gości