Jak sprawdzić statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Jak sprawdzić statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu?

Post autor: wojtas_GT » wt lip 10, 2007 11:55

Wg. źródeł ma wynosić w 1,8 ABS 6 stopni. Nie wiem jak sprawdzić, czy jest dobry, nigdy nie regulowałem go, nawet po wymianie rozrządu, a raczej się powinno. Auto sukcesywnie zaczyna brać coraz więcej paliwka :grrr: W maluchu trzeba było co parę tysiaków pogrzebać i spadało.

Może ktoś zna jakiś sposób jak to sprawdzić lub zrobić metodami bez komputera? Gdzie cechy i co po kolei?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lip 10, 2007 13:25

Bez lampy się nie da, znaki masz na kole zamachowym lub tez jest znak GMP na kole pasowym, jak masz lampe z opóźnieniem blysku możesz robić na kole pasowym



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » wt lip 10, 2007 14:18

toffic pisze:Bez lampy się nie da, znaki masz na kole zamachowym lub tez jest znak GMP na kole pasowym, jak masz lampe z opóźnieniem blysku możesz robić na kole pasowym
Dokładnie. Tak miałem ustawiany zapłon przez mechanika i jest cacy. Ile to kosztuje to nie wiem, bo on zrobił mi to za darmochę, ponieważ jest to mój stały "serwisant". Całe ustawienie trwało tyle, że nie zdążyłem fajki spalić.



baggio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt lip 11, 2006 19:29
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: baggio » wt lip 10, 2007 20:55

wyprzedzenie zapłonu też ma wpływ na moc autka i pytanko jakie powinno być w silniku 1.6 AEK 101 KM z 96roku seryjne a , na ile ustawić najlepiej?


Moje autko:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1022151&sid=3a762b320d640d7f941313ea8916555c#1022151

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » śr lip 11, 2007 11:17

toffic pisze:Bez lampy się nie da, znaki masz na kole zamachowym lub tez jest znak GMP na kole pasowym, jak masz lampe z opóźnieniem blysku możesz robić na kole pasowym
A możesz podać trochę szczegółów, głównie dla zwykłej lampy bez opóźnienia, jak wygląda znak na kole zamachowym, bo chyba jest ich więcej, jak podłączyć?

[ Dodano: 12 Lip 2007 17:27 ]
toffic pisze:Bez lampy się nie da, znaki masz na kole zamachowym lub tez jest znak GMP na kole pasowym, jak masz lampe z opóźnieniem blysku możesz robić na kole pasowym
Znak na kole pasowym pokrywając się ze strzałką na osłonie paska rozrządu wskazuje kąt wyprzedzenia zapłonu, a nie GMP. Aby to zobaczyć to trzeba otworzyć zaślepkę koła zamachowego i wtedy widać, że znaki tam są dwa obok siebie. Ten dalszy (zgodnie z obrotem wału) to GMP, a ten bliższy pokrywa się z tym na kole pasowym. Więc przy ustawianiu zapłonu nie trzeba mieć lampy z opóźnieniem by strzelać nią na koło pasowe. Tak z tego wynika.
Dziś kumpel zrobił mi tak, że ze strzałki jest około 6 mm wcześniej i czuć poprawę.

Pytanie do gaziarzy: o ile (na oko w milimetrach na kole pasowym) przyspieszyć dla LPG na BingoM, 1,8 ABS 90KM Bosch, bo że przyspieszyć to raczej jasne???

[ Dodano: 12 Lip 2007 17:28 ]
No i ciekawe ile będzie palił teraz :blush:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 210 gości