Planuje wyremontować zawieszenie... pomoc przy diagnozie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Planuje wyremontować zawieszenie... pomoc przy diagnozie

Post autor: Nodle » ndz lip 08, 2007 20:57

od jakiegoś czasu zbieram kase na zawieszenie :food: . W przyszłym miesiącu chce zrobić wszystko co ważne, mam jednak pytania do mojej niepewnej diagnozy.

Domyślam się, że mam padnięte amortyzatory bo auto pływa w każdą stronę (poza tym tylni prawy już chyba całkowicie, bo jak przejeżdżam przez próg zwalniający to tył podrzuca mi nierówno (prawa strona podskakuje bardziej) - więc na pewno wymienię 4 amorki, gumy, osłony itp. i tu pytanie, jakie brać... gazowe czy olejowe? chcę coś lepszego, Kayaby czy Sachs'a ?

Nie wiem jednak co może być odpowiedzialne za to, że wyraźnie czuć każdą dziurę. Jak jadę tą samą drogą po tych samych dziurach innym autem to nie czuć nierówności tak bardzo jak w moim golfie :( czy to też wina amortyzatorów?

Jak sprawdzić czy sprężyny są do wymiany? czy wymienia się je tylko gdy są pęknięte, pokrzywione?

jak jadę wolno po nierównym i odkręcę szybę to słyszę z prawej strony takie syczenie (gdy przejeżdżam po np. dziurze) i metaliczny stuk, co to może być?

autko mam ponad pół roku, z zawieszenia wymieniałem tylko przedni drązek kierowniczy/sworzeń.

Dziękuje za pomoc :)



Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » ndz lip 08, 2007 21:08

Nodle pisze:chcę coś lepszego, Kayaby czy Sachs'a ?
proponuje gazowe kyb ja mam monroe i jestem zadowolony :)
Nodle pisze:czy wymienia się je tylko gdy są pęknięte, pokrzywione?
sprezyna sie nie gnie jeszcze nie spotkalem sie z tym :P mysle ze beda dobre

reszte musisz przejrzec poniewaz moze masz zuzyte tuleje metalowo gumowe:( warto rowniez zwrocic uwage na tylne tuleje czesto siadaja w mk 3

sprawdz rowniez stabilizator czy nie ma luzu :bigok:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93557&start=0]Co z tymi szybami[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

vwgolf fan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 12:49
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: vwgolf fan » ndz lip 08, 2007 21:37

ja proponuje wymienic wszystko, czyli:
amorki i ich górne poduszki
tuleje wachaczy i tylnej belki
końcówki drążków kier.
drążki stabilizatora

Gdy robiłem u siebie zawieszenie to okazało sie, że oprócz amorów prawie wszystko jest do wymiany więc proponuje wymiane tych czesci(chyba ze wczesniej wymieniałes inne)

Kupiłem Amorki Kayaba olejowe i są bardzo dobre, polecam.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz lip 08, 2007 22:20

sachs bardzo dobre amortyzatory


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

bebus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn gru 18, 2006 11:21
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: bebus » pn lip 09, 2007 11:53

Podepnę się pod temat bo czeka mnie to samo. Możesz powiedzieć ile kosztował Cię taki kompleksowy remoncik zawieszenia? Będzie super jeśli rozbijesz koszt na części + robocizna, wiadomo dużo zależy od warsztatu, miejsca itd. I ostatnia prośba, możesz polecić producenta tulei?
vwgolf fan pisze:ja proponuje wymienic wszystko, czyli:
amorki i ich górne poduszki
tuleje wachaczy i tylnej belki
końcówki drążków kier.
drążki stabilizatora

Gdy robiłem u siebie zawieszenie to okazało sie, że oprócz amorów prawie wszystko jest do wymiany więc proponuje wymiane tych czesci(chyba ze wczesniej wymieniałes inne)

Kupiłem Amorki Kayaba olejowe i są bardzo dobre, polecam.



vwgolf fan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 12:49
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: vwgolf fan » pn lip 09, 2007 14:40

bebus pisze:Podepnę się pod temat bo czeka mnie to samo. Możesz powiedzieć ile kosztował Cię taki kompleksowy remoncik zawieszenia? Będzie super jeśli rozbijesz koszt na części + robocizna, wiadomo dużo zależy od warsztatu, miejsca itd. I ostatnia prośba, możesz polecić producenta tulei?

cena częśći:
amorki przód bilstein olejowe - 210 zł za 2 sztuki
amorki tył Kayaba olejowe - 140 zł za 2 sztuki
osłony i odboje - przód i tył - ok 45 zł
poduszki amorków przód i tył- ok 100 zł
końcówki drażków kierowniczych - ok 50 zl (2 sztuki)
sworznie wahacza- 60 zł ( 2 sztuki)
tuleje wahaczy przednich - ok 40zł ( 4 sztuki)
tuleje wahaczy tylnych - 45 zł (2 sztuki)
końcówki drążka stabilizatora - ok 40 zł

tyle mniej wiecej mnie to kosztowało ( do tego jeszcze wysyłka)

robocizna kosztowała mnie nie dużo - 100 zł za wymiane zawieszenia przedniego ( robił mi to sąsiad mechanik i dlatego tak tanio)
amorki tylne wymieniłem sam.

Części polecam firmy Febi, jeśli masz wiecej kasy to polecam Lemforder ale na Febi nie narzekam.
nie kupuj najtanszych czesci firmu no name itd bo jakosc odbiega od Febi czy innych i nie ma sensu wymieniac tego co rok...

Wymieniając amorki zauwazyłem ze Kayaby są twardsze niz bilstein i wg mnie lepiej wziąc kayabe.



bebus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn gru 18, 2006 11:21
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: bebus » pn lip 09, 2007 17:25

Królu złoty ;) dziękuję za tak pełną i dokładną informację. Mam nadzieję, że jak już to wszystko wymienię to ustanie mi to strasznie pukanie i stukanie zawieszenia... A cenę robocizny miałeś naprawdę idealną, coś mi się wydaję że zapłacę wielokrotność tej stówy.
Tak czy inaczej wielkie dzięki za info.

A może ktoś ma pomysł co może być przyczyną takiego bardzo głośnego puknięcia, które ma miejsce podczas równoczesnej jazdy do przodu lub tyłu i skrętu maksymalnie w lewo lub prawo? Wszystko ma miejsce podczas ruszania, tego efektu nie zauważyłem podczas większych prędkości ale to pewnie dlatego, że jadąc szybko nie skręcam na maksa...
vwgolf fan pisze: cena częśći:
amorki przód bilstein olejowe - 210 zł za 2 sztuki
amorki tył Kayaba olejowe - 140 zł za 2 sztuki
osłony i odboje - przód i tył - ok 45 zł
poduszki amorków przód i tył- ok 100 zł
końcówki drażków kierowniczych - ok 50 zl (2 sztuki)
sworznie wahacza- 60 zł ( 2 sztuki)
tuleje wahaczy przednich - ok 40zł ( 4 sztuki)
tuleje wahaczy tylnych - 45 zł (2 sztuki)
końcówki drążka stabilizatora - ok 40 zł

tyle mniej wiecej mnie to kosztowało ( do tego jeszcze wysyłka)

robocizna kosztowała mnie nie dużo - 100 zł za wymiane zawieszenia przedniego ( robił mi to sąsiad mechanik i dlatego tak tanio)
amorki tylne wymieniłem sam.

Części polecam firmy Febi, jeśli masz wiecej kasy to polecam Lemforder ale na Febi nie narzekam.
nie kupuj najtanszych czesci firmu no name itd bo jakosc odbiega od Febi czy innych i nie ma sensu wymieniac tego co rok...

Wymieniając amorki zauwazyłem ze Kayaby są twardsze niz bilstein i wg mnie lepiej wziąc kayabe.



vwgolf fan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 12:49
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: vwgolf fan » pn lip 09, 2007 19:55

nie ma za co :D
a propo puknięcia, u mnie też było takie pukanie tylko że przy skrecaniu w lewo lub w prawo na maxa, nie pojawiało sie przy kazdym skrecie ale jednak.
po wymianie czesci o których napisalem ten jednorazowy stuk nie ustał...
może to jakies luzy po prostu albo cos z przegubem
moze u Ciebie bedzie inaczej i ustanie pukanie.
pozdro



bebus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn gru 18, 2006 11:21
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: bebus » wt lip 10, 2007 11:42

Byłem dziś na diagnostyce, amory z przodu 70% i 79%, tył po 50% (także wymiana, pytanie czy przy założeniu, że będę wymieniał tylko te z tyłu, jest sens wrzucać gazowe Kayaba?) do wymiany również sworznie wahacza, końcówki drążków kierowniczych, tuleje wahacza itd. Co ciekawe dużo gorzej mają się wszystkie elementy od strony kierowcy...

Natomiast co sie tyczy tego stuknięcia zdiagnozowano łożysko amortyzatora (gdzieś u góry) które tak nieziemsko napieprza. Może to Ci pomoże w zlikwidowaniu tej małej ale przyjemnej przypadłości.

Jeszcze pytanie, wymieniać amory z przodu jeśli na maszynce sprawdzającej wyszła im skuteczność powyżej 70%?
vwgolf fan pisze:nie ma za co :D
a propo puknięcia, u mnie też było takie pukanie tylko że przy skrecaniu w lewo lub w prawo na maxa, nie pojawiało sie przy kazdym skrecie ale jednak.
po wymianie czesci o których napisalem ten jednorazowy stuk nie ustał...
może to jakies luzy po prostu albo cos z przegubem
moze u Ciebie bedzie inaczej i ustanie pukanie.
pozdro



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt lip 10, 2007 12:00

bebus pisze:Natomiast co sie tyczy tego stuknięcia zdiagnozowano łożysko amortyzatora (gdzieś u góry) które tak nieziemsko napieprza. Może to Ci pomoże w zlikwidowaniu tej małej ale przyjemnej przypadłości.
Nie chcę Cię martwić ale to może nie ustać po wymianie łożysk amortyzatora. U mnie nic nie dało :-(

Wogóle to już nie mam siły na to zawieszenie....



vwgolf fan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 12:49
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: vwgolf fan » wt lip 10, 2007 14:06

Maciuś01 pisze:
bebus pisze:Natomiast co sie tyczy tego stuknięcia zdiagnozowano łożysko amortyzatora (gdzieś u góry) które tak nieziemsko napieprza. Może to Ci pomoże w zlikwidowaniu tej małej ale przyjemnej przypadłości.
Nie chcę Cię martwić ale to może nie ustać po wymianie łożysk amortyzatora. U mnie nic nie dało :-(

Wogóle to już nie mam siły na to zawieszenie....
Ja tak samo wymieniałem łożyska i dalej to samo, stuka dalej.



bebus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn gru 18, 2006 11:21
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: bebus » wt lip 10, 2007 15:02

vwgolf fan pisze:
Maciuś01 pisze:
bebus pisze:Natomiast co sie tyczy tego stuknięcia zdiagnozowano łożysko amortyzatora (gdzieś u góry) które tak nieziemsko napieprza. Może to Ci pomoże w zlikwidowaniu tej małej ale przyjemnej przypadłości.
Nie chcę Cię martwić ale to może nie ustać po wymianie łożysk amortyzatora. U mnie nic nie dało :-(

Wogóle to już nie mam siły na to zawieszenie....
Ja tak samo wymieniałem łożyska i dalej to samo, stuka dalej.
Jak wymienię wszystko co teoretycznie powinienem to napiszę o efektach. Ja jeszcze nadziei mam nawet dużo na poprawę ;) Ale jak to z nadzieją bywa ;)



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Post autor: damian-ppp » wt lip 10, 2007 16:43

Witam!
Ja w tamtym roku przechodziłęm kompleksowy remont zawieszenia... Amortyzatory tył i przód (monroe) wszystkie gumy zaieszenia oraz poduszki osłony i odboje oczywiście firmy Lemforder... I jak tłukło tak tłucze... Byłem na stacji diagnostycznej i wszystko jest ok... Golfy już takie są... Są sztywne i tyle... Może to nie jest rumot tylko takie wybieranie dziór przez zawieszenie... To nie Golf IV... Tam nie ma z tyłu Mc'Persona (spręzyna nie jest na amortyzatorze) i amortyzatory nie przechodzą do środka ale mają mocowanie pod spodem... Ogólnie w golfie nie ma co wygłuszać zawieszenia i dlatego tak jest... Pracuje w Peugeot Polska i co innego 407 w której z tylu jest tyle drążków że... Ale nawet nowa 407 czy 607 przy wiekszych dziurach wali... To nie wina samochodu tylko naszych pieknych dróg... Ogólnie dobrze jest wymienić zawieszenie... Samochód lepiej się prowadzi, nie buja jest stabilniejszy itd... Ale nie liczcie na to, że po wymianie będzie cichutko jak w Nowym Passacie albo czymś tej klasy


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 406 gości