Jak poznać jaki mam gaźnik ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Jak poznać jaki mam gaźnik ?

Post autor: mpendzik » pn lip 09, 2007 10:58

Witam serdecznie

Mam golfa 1,6 GL z 91 roku - na naklejce z tyłu samochodu po otworzeniu bagażnika pisze że to silnik PN a wg dokumentów silnik ma 51,5kW (70KM)- ponoć w tym silniku jest mono wtrysk... w każdym bądź razie nie ma nic w środku pojazdu odpowiedzialnego za ssanie - sam już nie wiem jak to jest z tym silnikiem - jedni mówią że to gaźnik zwykły - inni że to mono wtrysk i że jest tam pompa paliwa. Nie znam się na samochodach - to moje pierwsze auto. Wyczytałem że książce że w tych silnikach były gaźniki Pierburg 2e2 lub 2ee ale nie ma nic o monowtrysku.
Jeżeli ktoś z forumowiczów mógłby mi wyjaśnić jak to jest z tym gaźnikiem i właściwie co siedzi w tym samochodzie to będę bardzo wdzięczny.

Dodam jeszcze że seryjnie było w tym samochodzie wspomaganie kierownicy, centralny zamek i instalacja audio....
Pozdrawiam
Marcin



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn lip 09, 2007 11:02

PN ma "elektroniczny" gaźnik 2EE (nie mylić z monowtryskiem).

Dokumentację o gaźnikach pobierz stąd : http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page03_carb
Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2007 11:06 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mpendzik » pn lip 09, 2007 11:05

Czyli rozumiem że ssanie też jest elektroniczne / automatyczne ? - czy może paliwo jest wtryskiwane jakąś pompką ?



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lip 09, 2007 11:15

Witam
Jesli Pn-ka to Fabrycznie Gaźnik Pierburg 2ee.
Ale mozliwe ze ktos juz go wymienił na cos innego bo to straszny gaźnik psuje sie drogi w naprawach.

[ Dodano: 09 Lip 2007 11:21 ]
A ilke masz w briefie KW
Jesli 51kW to PN i wowczas 2ee pierburg
JEsli 53 KW RF wtedy 2e2 lub 2e badz 2e3(wszytskie podobne)


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mpendzik » pn lip 09, 2007 11:28

W takim razie wychodzi że to 2ee bo wbite jest 51 kW.... no cóż - muszę się dokształcić
Dziękuje serdecznie za odpowiedzi... skoro wiem że to gaźnik 2ee to wiem chyba też czemu rano po odpaleniu gaśnie po 20 sekundach - tak jak wyczytałem na forum - wina chyba leży po stronie uszczelki pod gaźnikiem... albo może trzeba przeczyścić gaźnik...
Aha - a czy po "wyczyszczeniu" gaźnika trzeba go na nowo wyregulować ??

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lip 09, 2007 11:35

Mysle ze czyszczenie niewiele da . Pobaw sie lepiej z nim tzn sprawdz co dzizala a co niedzilaa i wazniejsze czesci ponaprawiaj domowymi spowsobami badz kup w sklepie mot. Ale jakbys chcaial dysze przedmuchac to te nie zaszkdozi mu . A mysle ze niczxego nie rozregulujesz sprawdz tylko zeby wszysko poskrecac tak jak bylo i nie przestawic zadnych srub regulacyjnych.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mpendzik » pn lip 09, 2007 15:09

A czy może nie orientuje się ktoś co może być przyczyną tego, że na zimnym silniku dłużej trwa jego rozruch a potem jak chodzi na luzie to obroty spadają i gaśnie - tak jakby benzyny brakowało. Jak się go przegazuje to chodzi dobrze ale na początku lekko trzęsie silnikiem. Później w ciągu dnia jest wszystko idealnie - "pali na dotyk" i nic nie szarpie - dzieje się tylko tak jak dłużej postoi. Filtr paliwa i powietrza jest wymieniony - świece okej bo sprawdzone... wydaje się że to ten nieszczęsny gaźnik chyba... albo może gdzieś dostaje sie lewe powietrze jak stoi dłużej... sam nie wiem

Może ktoś miał już taki problem - aha i czasami też podczas hamowania potrafi bezszelestnie zgasnąć :-)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lip 09, 2007 16:30

Jesli na rozruchu ciezko pali i sie trzesie to prawdopodobnie cos z silniczkiem krokowym. Mzoliwe ze nei otwiera przepustnicy na ssaniu i dusi sie autko wtedy. Sprawdz to.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

tomek-bielawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob maja 12, 2007 13:49
Lokalizacja: Kościerzyna

Silnik trzęsie

Post autor: tomek-bielawa » pn lip 09, 2007 20:44

Jak dobrze rozumiem silnik trzęsie ci się tylko przy odpalaniu ( najczęściej rano lub gdy dłużej postoi) a jak trochę pochodzi to przestaje po ok 1 min. Czy przypadkiem gdy tak trzęsie to silnik zachowuje się tak jakby nie palił na jakiś gar. Jak tak to jest tylko jedna możliwość. Czyli kabelki. Sprawdź kable od cewki do kopułki i od kopułki do świec. Najprawdopodobniej któryś ma przebicie. I jak jest wilgotny to silnik się dziwnie zachowuje. Jak masz możliwość to przełóż z innego autka najlepiej takiego jak twoje. W tedy będziesz wiedział czy czeka cię wydatek czy nie. Koszt ok 120 zł komplet. Najlepiej kupić BERU albo BOSH

[ Dodano: 09 Lip 2007 21:00 ]
Jak masz silnik PN i gaźnik 2EE to broń boże sam go nie rozkręcaj i nie reguluj. Te gaźniki są na prawdę bardzo wredne i wystarczy mały szczegół nie tak przy czyszczenie i zaczynają się kłopoty. A co do regulacji to cały gaźnik reguluje komputer Ecotronic. Zanim przystąpisz do czegokolwiek najpierw spróbuj go zresetować. Wystarczy odłączyć od akumulatora przewód od + na 30 min. i podłączyć z powrotem. Następnie przejechać jakieś 100 km i zobaczyć jak się będzie sprawował. Podczas jeżdżenia komputer wczytuje z czujek wskazania i ustawia optymalne ustawienia dla gaźnika. Sprawdź czy masz dobrze podłączoną sondę Lambda i czy działa opisy znajdziesz na forum. A co do późnego rozruchu po dłuższym czasie to jest to normalne. Bo gdy go zgasisz to w gaźniku zawsze zostaje pewna dawka paliwa. I przy następnym odpaleniu najpierw wypalane są te resztki a w tym samym czasie pompka podaje nową dawkę paliwa i nawet tego nie odczujesz. A po dłuższym nie używaniu paliwo wyparowuje z gaźnika i pompka musi trochę się namęczyć aby dostarczyć paliwo do gaźnika. W moim przypadku od 3 do 5 zakręceń rozrusznikiem. Sorry że taki wykład pisze ale jak zacznę to nie da się mnie zatrzymać. A koszt regenerowanego gaźnika 2ee to 400 zł a nowego to ok 1000 zł z komputerem. Polecam wymianę na wtrysk cena ok 400 zł (wtrysk + komputer) reszta kabli to osobny wydatek. A jak będziesz wyjmował gaźnik to najpierw rozłącz akumulator a dopiero potem odłącz od gaźnika taką dużą wtyczkę z przodu pod filtrem powietrza w przeciwnym wypadku grozi to uszkodzeniem gaźnika lub komputera.



Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mpendzik » wt lip 10, 2007 07:37

Bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedź - postaram się sprawdzić te przewody ale wydaje mi się że są okej - no bo skoro później już wszystko dobrze chodzi.... ale jednak nie zaszkodzi posprawdzać.

P.S.
Szukałem jak wygląda sonda lambda w golfie i nie mogłem znaleźć - czy ma ktoś zdjęcie może ?
Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 10, 2007 09:15



Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mpendzik » wt lip 10, 2007 09:44

dzięki



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 335 gości