Problem z MFA, zawyza nagle spalanie, dlaczego?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Problem z MFA, zawyza nagle spalanie, dlaczego?

Post autor: MaciejW » sob lip 07, 2007 09:51

MFA nagle zaczelo dziwnie duze spalanie pokazywac tzn 18-20 l na lpg i 13-15 na pb,gdzie normalnie zawsze bylo ok 10-12 l na lpg i 7-8l na pb i mniej wiecej zgadzalo sie to z faktycznym spalaniem auta.Nie sprawdzalem jeszcze ale wydaje mi sie za pali dobrze,tylko czemu nagle MFA pokazuje az tak duze spalanie ??
Ostatnio zmieniony sob lip 07, 2007 13:32 przez MaciejW, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob lip 07, 2007 09:54

Chłodniej się zrobiłoa ty może jeździsz na krótkich odcinkach(?)


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » sob lip 07, 2007 10:01

zodiak pisze:Chłodniej się zrobiłoa ty może jeździsz na krótkich odcinkach(?)
fakt racja,jezdze raczej krotkie odcinki ok 25 km,ale kiedys bylo jeszcze zimniej i bylo ok,tak nagle jakos sie przestawil ?



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob lip 07, 2007 10:06

Spróbuj skasować MFA w czasie jazdy i zobacz jakie będą odczyty.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » sob lip 07, 2007 10:13

zodiak pisze:Spróbuj skasować MFA w czasie jazdy i zobacz jakie będą odczyty.
tak zrobilem ,nie pomoglo co prawde z początku mial ok 14 ale potem szybko zatrzymal sie na ok 20 l



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob lip 07, 2007 10:17

Może auto faktycznie więcej pali. Mogła się np. "skończyć" sonda lambda.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob lip 07, 2007 10:40

zodiak pisze:Może auto faktycznie więcej pali. Mogła się np. "skończyć" sonda lambda.
Sonda do MFA nic nie ma! sprawdź zapłon, przestawienie o pare stopni to kilka litrów na MFA



MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » sob lip 07, 2007 12:30

toffic pisze:
zodiak pisze:Może auto faktycznie więcej pali. Mogła się np. "skończyć" sonda lambda.
Sonda do MFA nic nie ma! sprawdź zapłon, przestawienie o pare stopni to kilka litrów na MFA
to wjaki sposób dziala cale to mfa co mam sprawdzic jeszcze,zaplon sam mogl sie przestawic ??



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob lip 07, 2007 19:53

MFA oblicza spalanie na podstawie podciśnienia w kolektorze (tutaj ma wpływ ustawienie zapłonu, nieszczelności) obroty silnika i prędkość. Ponieważ obroty i prędkość są 'pobierane" wewnątrz licznika do MFA więc ich ew. "oklamywanie" wiąże sie z wymianą licznika. Do sprawdzenia pozostaje wpływ podciśnienia w kolektorze :bigok:



Awatar użytkownika
LISPLUS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt cze 15, 2007 00:09
Lokalizacja: Biskupiec / Olsztyn Przebieg: 199.000km
Kontakt:

Post autor: LISPLUS » sob lip 07, 2007 21:50

Ja jak ruszam na zimnym silniczku to mi pokazuje 57litrów spalanie. Ale potem spada w miescie do 11l. i w trasie do 9l. na LPG :)


VW The Power of Dream :)

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » ndz lip 08, 2007 09:43

LISPLUS pisze:Ja jak ruszam na zimnym silniczku to mi pokazuje 57litrów spalanie. Ale potem spada w miescie do 11l. i w trasie do 9l. na LPG :)
dzis jakos zacząl juz lepiej pokazywac ok 13 l na lpg hmm dziwne ....samo sie cos poprzestawialo



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » śr lip 11, 2007 10:55

toffic pisze:Sonda do MFA nic nie ma
Raczej ma, bo MFA biorąc informacje ze sterownika uwzględnia też sondę. Przekonałem się jak gazownik zrobił mi przeróbkę na 2 obwody sondy, bo na benzynie "zalewał" zimą i natychmiast zaczął pokazywać z 14l. na gazie - na ok.8l. tak jakbym leciał na benzynce - przed montażem gazu. W ostatecznym efekcie jak wyjeżdżę bak gazu i spalę około 9.5-10l LPG to na MFA mam 8-8,5.

A może ktoś poda jakieś praktyczne wskazówki na temat ustawienia zapłonu, jak wygląda cecha na kole zamachowym (bo nie wiem czy jest ich tam kilka).



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr lip 11, 2007 11:14

wojtas_GT pisze:Raczej ma, bo MFA biorąc informacje ze sterownika uwzględnia też sondę. Przekonałem się jak gazownik zrobił mi przeróbkę na 2 obwody sondy, bo na benzynie "zalewał" zimą i natychmiast zaczął pokazywać z 14l. na gazie - na ok.8l. tak jakbym leciał na benzynce - przed montażem gazu. W ostatecznym efekcie jak wyjeżdżę bak gazu i spalę około 9.5-10l LPG to na MFA mam 8-8,5.
Raczej nie ma a na pewno już nie w MKII



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » śr lip 11, 2007 11:18

Ach, źle spojrzałem, sorki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 234 gości