dopływ zimnego powietrza.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
dopływ zimnego powietrza.
Mam golfa Mk2 1,6 słyszałem że jak do filtra dostanie sie więcej zimnego powietrza to lepiej wchodzi na obroty ponoć jest jakać klapka co zamyka i otwiera dopływ zimnego i ciepłego atylko gdzie to jest w 1,6 filtr powietrza jest na gaźniku więc gdzie by była ta klapka a może wie ktoś jak to zrobić...
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
klapkę masz przy rurze doprowadzającej powietrze do obudowy filtra powietrza. Takie coś kwadratowe, przy końcu tej rury - od tyłu wchodzi tam druga rura. która dostarcza ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego. Klapka umieszczona w tym urządzeniu sterowana jest podciśnieniem dostarczanym przez cienką rurkę, za pośrednictwem termostatu umieszczonego na obudowie filtra powietrza, tuż przy samym filtrze.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Klapka ta przełącza piomiędzy zimnym a ciepłym powietrzem. Ciepłe puszcza przy zimnym silniku w fazie nagrzewania a zimne po nagrzaniu. Można to prosto sprawdzić. Jeśli na zimnym silniku przytkamy dolot ciepłego powietrza to "udusimy" silnik i tak samo jeśli na ciepłym przytkamy dolot zimnego powietrza to również powinno go udusić. A jak puścić samo zimne powietrze? poprostu odpiąć weżyk który tym steruje od obudowy filtra powietrza.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]
- Radosław Guzik
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: śr cze 20, 2007 17:02
- Lokalizacja: Świdnica
Masz rację, ale tylko w wypadku Diesla lub LPG.
Na benzynie lepiej jak jest ciepłe, bo cząsteczki benzyny w stanie ciekłym lepiej się łączą z ciepłym powietrzem (bo jest rzadsze, a benzyna bardzo lotna).
Zaś olej napędowy jak jest w stanie ciekłym to jest mało lotny i potrzebuje gęstego, zimnego powietrza, aby zostać przetransportowanym do cylindra, a tam sprężonym i w wyniku tego sprężenia zapalony.
A z LPG jest podobnie, ale gaz podawany do gaźnika lub wtryskiwaczy jest w stanie lotnym po uprzednim podgrzaniu w parowniku cieczą chłodzącą. I dlatego zalecane jest odcięcie dopływu ciepłego powietrza, gdy jeżdzi się na gazie, bo ciepłe powietrze jest za rzadkie aby przetransportować z sobą gaz, który jest cięższy od powietrza (tym bardziej ciepłego).
Na pewno nie raz spotkałeś się z zakazem wjazdu dla aut z inst. LPG do podziemnych garaży? To jest z przyczyn bezpieczeństwa, w razie ulatniania się gazu. W słabo wentylowanych pomieszczeniach gaz ściele się przy podłodze, a gdy jest go dużo może przy zapłonie silnika wybuchnąć (jeszcze chyba w Polsce nigdy się to nie zdażyło).
Co do klapki, o której pisałeś:
Jest w miejscu tam gdzie koledzy Ci napisali. Jak chcesz odłączyć ciepłe powietrze to po prostu zdejmij z tego termostatu rurę doprowadzającę ciepłe powietrze z kolektora wydechowego. Jak jeździsz na benzynie to nie ma potrzeby, bo nie polepszysz osiągów, a wręcz pogorszysz. Jak jeżdzisz na gazie to spróbuj i zobaczysz jak będzie.
Powodzenia!
[ Dodano: 03 Lip 2007 18:51 ]
P.S.
Prośba
Na drugi raz opisuj dokładnie jaki masz silnik: pojemność, zasilanie (Pb, LPG lub ON) i ozanaczenie literowe silnika.
Na benzynie lepiej jak jest ciepłe, bo cząsteczki benzyny w stanie ciekłym lepiej się łączą z ciepłym powietrzem (bo jest rzadsze, a benzyna bardzo lotna).
Zaś olej napędowy jak jest w stanie ciekłym to jest mało lotny i potrzebuje gęstego, zimnego powietrza, aby zostać przetransportowanym do cylindra, a tam sprężonym i w wyniku tego sprężenia zapalony.
A z LPG jest podobnie, ale gaz podawany do gaźnika lub wtryskiwaczy jest w stanie lotnym po uprzednim podgrzaniu w parowniku cieczą chłodzącą. I dlatego zalecane jest odcięcie dopływu ciepłego powietrza, gdy jeżdzi się na gazie, bo ciepłe powietrze jest za rzadkie aby przetransportować z sobą gaz, który jest cięższy od powietrza (tym bardziej ciepłego).
Na pewno nie raz spotkałeś się z zakazem wjazdu dla aut z inst. LPG do podziemnych garaży? To jest z przyczyn bezpieczeństwa, w razie ulatniania się gazu. W słabo wentylowanych pomieszczeniach gaz ściele się przy podłodze, a gdy jest go dużo może przy zapłonie silnika wybuchnąć (jeszcze chyba w Polsce nigdy się to nie zdażyło).
Co do klapki, o której pisałeś:
Jest w miejscu tam gdzie koledzy Ci napisali. Jak chcesz odłączyć ciepłe powietrze to po prostu zdejmij z tego termostatu rurę doprowadzającę ciepłe powietrze z kolektora wydechowego. Jak jeździsz na benzynie to nie ma potrzeby, bo nie polepszysz osiągów, a wręcz pogorszysz. Jak jeżdzisz na gazie to spróbuj i zobaczysz jak będzie.
Powodzenia!
[ Dodano: 03 Lip 2007 18:51 ]
P.S.
Prośba
Na drugi raz opisuj dokładnie jaki masz silnik: pojemność, zasilanie (Pb, LPG lub ON) i ozanaczenie literowe silnika.
Gaz, gaz, gaz na ulicy ...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
krótko mówiąc piszesz nieprawdę.Radosław Guzik pisze:Na benzynie lepiej jak jest ciepłe,
Na zimnym silniku faktycznie potrzeba ciepłego żeby benzyna łatwiej odparowała w mieszance.
Na ciepłym ma już być zimne, bo zimne jest gęstsze, czyli jest w nim więcej tlenu w stosunku do objętości i silnik jest mocniejszy. A benzyna i tak odparuje bo w dolocie koło zaworów jest już cieplutko.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
no to się pośmiałem,powiedz mi chłopie co ma powietrze do transportowania oleju napędowego do cylindrów,skoro napędówka jest podawana do nich za pomocą wtrysków???Radosław Guzik pisze:Zaś olej napędowy jak jest w stanie ciekłym to jest mało lotny i potrzebuje gęstego, zimnego powietrza, aby zostać przetransportowanym do cylindra,
kolejny zna"f"ca
Ostatnio zmieniony wt lip 03, 2007 20:53 przez andrew19_86, łącznie zmieniany 1 raz.
Nocne Mary Squad
Tata NM synka
Tata NM synka
To tak jak byś napisał ze lepiej mieć mniej mocy i wyższe spalanie niż więcej mocy i mniejsze spalanieRadosław Guzik pisze:Na benzynie lepiej jak jest ciepłe
Chyba nie wiesz jak działa silnik dieslaZaś olej napędowy jak jest w stanie ciekłym to jest mało lotny i potrzebuje gęstego, zimnego powietrza, aby zostać przetransportowanym do cylindra, a tam sprężonym i w wyniku tego sprężenia zapalony.
LPG wymiesza się z powietrzem nawet przy -20C. Ciepłe powietrze zawiera mniej tlenu w tej samej objętości co powietrze zimne. Czyli spadek mocy. Najważniejszy powód dla których blokuje się dopływ powietrza w jednej pozycji na podciśnieniowych LPG to zachowanie niezmiennej charakterystyki dolotu.I dlatego zalecane jest odcięcie dopływu ciepłego powietrza, gdy jeżdzi się na gazie, bo ciepłe powietrze jest za rzadkie aby przetransportować z sobą gaz, który jest cięższy od powietrza (tym bardziej ciepłego).
=-Pinhead-=
- Radosław Guzik
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: śr cze 20, 2007 17:02
- Lokalizacja: Świdnica
Sorry! Za moje bzdurki co do Diesla, coś mi się pomerdało z tym powietrzem w dolocie.
W Dieslu paliwo jest podawane do cylindra po przez wtryskiwacze i w cylindrze mieszane jest z powietrzem (właśnie! najlepiej ze schłodzonym).
[ Dodano: 04 Lip 2007 07:21 ]
I jeszcze się trochę potłumaczę.
Na Pb chodziło mi o dolot na zimnym silniku w pierwszej fazie pracy. Gdy jest zimny motor termostat steruje, aby ciepłe powietrze wchodziło do gaźnika, a jak dostatecznie silnik się nagrzeje to termostat przełącza na zimne.
Co do LPG też macie rację, że nawet przy przy -20 st. C i dlatego napisałem, że do LPG lepsze jest zimne powietrze bo jest gęstsze (a jak jest gęstsze tzn, że jest więcej w nim tlenu, ale także innych gazów składających się na mieszankę powietrzną)
Dzięki za sprostowania!!!!
Po to jest to forum, aby dyskutować i się uczyć od siebie.
Na drugi raz bardziej się zastanowię zanim coś naskrobię!!
Koledzy stawiam Wam
[ Dodano: 04 Lip 2007 07:23 ]
A najbardziej przepraszam Marcina22, bo to on pytał!
Po przez moje błędy szybko otrzymałeś wiele odpowiedzi, chyba dobrze.
W Dieslu paliwo jest podawane do cylindra po przez wtryskiwacze i w cylindrze mieszane jest z powietrzem (właśnie! najlepiej ze schłodzonym).
[ Dodano: 04 Lip 2007 07:21 ]
I jeszcze się trochę potłumaczę.
Na Pb chodziło mi o dolot na zimnym silniku w pierwszej fazie pracy. Gdy jest zimny motor termostat steruje, aby ciepłe powietrze wchodziło do gaźnika, a jak dostatecznie silnik się nagrzeje to termostat przełącza na zimne.
Co do LPG też macie rację, że nawet przy przy -20 st. C i dlatego napisałem, że do LPG lepsze jest zimne powietrze bo jest gęstsze (a jak jest gęstsze tzn, że jest więcej w nim tlenu, ale także innych gazów składających się na mieszankę powietrzną)
Dzięki za sprostowania!!!!
Po to jest to forum, aby dyskutować i się uczyć od siebie.
Na drugi raz bardziej się zastanowię zanim coś naskrobię!!
Koledzy stawiam Wam
[ Dodano: 04 Lip 2007 07:23 ]
A najbardziej przepraszam Marcina22, bo to on pytał!
Po przez moje błędy szybko otrzymałeś wiele odpowiedzi, chyba dobrze.
Gaz, gaz, gaz na ulicy ...
Prawie prawda W chwili wtrysku paliwa do cylindra temperatura już sprężonego powietrza może wynosić ponad 2000*C więc na pewno nie jest to powietrze schłodzone Polecam lekture http://www.wynalazki.mt.com.pl/wyn/diesel.htmlRadosław Guzik pisze: W Dieslu paliwo jest podawane do cylindra po przez wtryskiwacze i w cylindrze mieszane jest z powietrzem (właśnie! najlepiej ze schłodzonym).
=-Pinhead-=
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 196 gości