Dziwne stukanie z przodu podczas jazdy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
sprawdz drazki kierownicze te w maglownicy,moze dostaly luzu
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 21:50 przez Luca, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Mocowanie silnika i poduszki bym wykluczył. Raczej nie miałyby wpływu na zachowanie samochodu podczas jazdy, jedynie by stukało. Problem w tym, że auto nie jedzie tak jak trzeba. Szczególnie na zakrętach na których są nierówności.
Luca, możesz mieć rację z drążkami. Podczas diagnostyki ktoś mi wspominał o luzie na przegubie kulowym na drążku (schowanym pod gumą). Ktoś z kolei wspominał o wymianie całej przekładnie kierowniczej, więc to może być to. Przeguby zrobię jednak swoją drogą, bo przy wolnej jeździe słychać i czuć chrobotanie.
Mogę jeszcze dodać, że przy przejeżdzaniu przez naklejone na jezdni grube paski (1 cm wysokości, umieszczane np przed przejściami dla pieszych czy przed czarnymi punktami) kierownica wpada w wibracje, rezonans i lata w górę i w dół na jakieś 2-3 cm. W innych golfach tego nie zauważyłem.
[ Dodano: 05 Lip 2007 07:41 ]
Witam
Zawieszenie jest już po dokładnej diagnostyce wraz z rozbieraniem na części pierwsze. Jest uszokodzone łożysko na listwie (przekładnia kierownicza) - powstał duży luz, który powoduje niekontrolowane przemieszczenia części układu przekładni, uderza w kolumnę kierownicy i stąd drżenie kierownicy. Poza tym są jeszcze luzy na drążkach przy maglownicy. Przeguby też już swoje dostały, wiec niedługo też będzie je czekać wymiana. Myślę, że jak już to wszystko zrobię to powinno być ok. Po naprawie odezwę się jeszcze, czy ustało stukanie i poprawiła się charakterystyka jazdy.
Mocowanie silnika i poduszki bym wykluczył. Raczej nie miałyby wpływu na zachowanie samochodu podczas jazdy, jedynie by stukało. Problem w tym, że auto nie jedzie tak jak trzeba. Szczególnie na zakrętach na których są nierówności.
Luca, możesz mieć rację z drążkami. Podczas diagnostyki ktoś mi wspominał o luzie na przegubie kulowym na drążku (schowanym pod gumą). Ktoś z kolei wspominał o wymianie całej przekładnie kierowniczej, więc to może być to. Przeguby zrobię jednak swoją drogą, bo przy wolnej jeździe słychać i czuć chrobotanie.
Mogę jeszcze dodać, że przy przejeżdzaniu przez naklejone na jezdni grube paski (1 cm wysokości, umieszczane np przed przejściami dla pieszych czy przed czarnymi punktami) kierownica wpada w wibracje, rezonans i lata w górę i w dół na jakieś 2-3 cm. W innych golfach tego nie zauważyłem.
[ Dodano: 05 Lip 2007 07:41 ]
Witam
Zawieszenie jest już po dokładnej diagnostyce wraz z rozbieraniem na części pierwsze. Jest uszokodzone łożysko na listwie (przekładnia kierownicza) - powstał duży luz, który powoduje niekontrolowane przemieszczenia części układu przekładni, uderza w kolumnę kierownicy i stąd drżenie kierownicy. Poza tym są jeszcze luzy na drążkach przy maglownicy. Przeguby też już swoje dostały, wiec niedługo też będzie je czekać wymiana. Myślę, że jak już to wszystko zrobię to powinno być ok. Po naprawie odezwę się jeszcze, czy ustało stukanie i poprawiła się charakterystyka jazdy.
Ostatnio zmieniony śr lip 04, 2007 11:28 przez brzecol, łącznie zmieniany 1 raz.
tak a mala sugestia...przerdzewialy stabilizator w miejscu mocowania....guma moze byc ok...ale luz jest bo srednica stabilizatora jest mniejsza i to moze tak niemilosiernie walic.
Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
czołem wszystkim
miałem podobny problem, u mnie rozwiązaniem była wymiana gum trzymających drążek stabilizatora (2 x 5zł)
trzy miesiące jeździłem po serwisach, wymiana amorków, łączników itp.
tylko trzeba uważać bo są dwa rodzaje, dwie średnice,
kiedyś mechanik wymienił i stwierdził że drążek wytarty w miejscu mocowania a okazało się że wziął te o większej średnicy,
jak się doczytałem co i jak, wymieniłem sam na te z mniejszą średnicą i jak ręką odjął.
miałem podobny problem, u mnie rozwiązaniem była wymiana gum trzymających drążek stabilizatora (2 x 5zł)
trzy miesiące jeździłem po serwisach, wymiana amorków, łączników itp.
tylko trzeba uważać bo są dwa rodzaje, dwie średnice,
kiedyś mechanik wymienił i stwierdził że drążek wytarty w miejscu mocowania a okazało się że wziął te o większej średnicy,
jak się doczytałem co i jak, wymieniłem sam na te z mniejszą średnicą i jak ręką odjął.
no to was wszystkich zadziwię u siebie w mk4 wymieniłem wszystkie gumy i tuleje (faktycznie były zużyte) a auto na nierównościach jak stukało tak stuka i już chyba jestem za głupi bo nie mam pojęcia co jest grane zostało do sprawdzenia górne mocowanie kolumn macpersona bo reszta wymieniona na nowe ale podczas jazdy czuć stuki na dole samochodu
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
A nie masz np podpory silnika urwanej albo cos kolo skrzyni? wiele nie trzeba...ktos nawet wspomnal o skrajnym stanie poloski....Neoarti pisze:wymieniona na nowe ale podczas jazdy czuć stuki na dole samochodu
Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
zerknalbym na te polosie ...zwlaszcza jak sie odzywaja na pelnym skrecie kierownicy.
Mialem w scorpio ze luzna byla sruba na stabilizatorze i dzwonila luzniejsza nakretka miesiac szukalem
Mialem w scorpio ze luzna byla sruba na stabilizatorze i dzwonila luzniejsza nakretka miesiac szukalem
Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 367 gości