dalej bierze olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mel00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 21:08
Lokalizacja: wawa

Post autor: mel00 » ndz lip 01, 2007 13:00

a moze wlac syntetyk ????? Czy mogę jezdzic jesli jest takie spalanie?? za rok planuje go sprzedac...



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz lip 01, 2007 13:06

mel00 pisze:Nie dolujcie silnik w GOLFIE do remontu po takim przebiegu to jakis obłęd
albo przebieg lipny ,albo ktoś o niego niedbał..
wymiana pierścieni ,uszczelniaczy ,przy okazji dotarcie zaworów i być może frez pod pierścień na tłoku to jeszcze nie tragedia..
rozejrzyj się za dobrym mechanikiem i zbieraj kasę , a zapomnisz co to dolewki ;)

[ Dodano: 01 Lip 2007 13:07 ]
mel00 pisze:a moze wlac syntetyk ?????
po co?
masz silnik do remontu ,co Ci da kombinacja z olejami??
Ostatnio zmieniony ndz lip 01, 2007 13:08 przez Matador, łącznie zmieniany 1 raz.



mel00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 21:08
Lokalizacja: wawa

Post autor: mel00 » ndz lip 01, 2007 13:47

Matador pisze:
mel00 pisze:Nie dolujcie silnik w GOLFIE do remontu po takim przebiegu to jakis obłęd
albo przebieg lipny ,albo ktoś o niego niedbał..
wymiana pierścieni ,uszczelniaczy ,przy okazji dotarcie zaworów i być może frez pod pierścień na tłoku to jeszcze nie tragedia..
rozejrzyj się za dobrym mechanikiem i zbieraj kasę , a zapomnisz co to dolewki ;)

[ Dodano: 01 Lip 2007 13:07 ]
mel00 pisze:a moze wlac syntetyk ?????
po co?
masz silnik do remontu ,co Ci da kombinacja z olejami??
LICZNIK napewno nie przekracany bo mam ks. serwisową. z TEGO CO SOBIE PRZYPOMINAM JAK GO KUPILEM LALAEM MU SYNTETYKA BO TAKIM BYL ZALANY ZROBILEM NIM 2000 KM. I DOLALEM Z POL LITRA OLEJU , POZNIEJ WSADZILEM LPG I ZMIENILEM NA MINERAL I TYLE PALI



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » ndz lip 01, 2007 13:52

Po prostu ten silnik 1,4 16v w mkIV to padlina jakich mało... u mnie kupili ja jako służbówke i tez po 150 tys silnik kwalifikowal sie do remontu...


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz lip 01, 2007 13:52

Zmiana syntetyka na minerał to był całkowity bezsens :panna: Ale nawet przy najpodlejszym oleju mineralnym nie może go tyle spalać więc zamiast kombinować z olejami usuń przyczyne jego spalania zanim wpakujesz się w jeszcze większe koszta (katalizator, sonda).


=-Pinhead-=

mel00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 21:08
Lokalizacja: wawa

Post autor: mel00 » ndz lip 01, 2007 15:25

Pinhead pisze:Zmiana syntetyka na minerał to był całkowity bezsens :panna: Ale nawet przy najpodlejszym oleju mineralnym nie może go tyle spalać więc zamiast kombinować z olejami usuń przyczyne jego spalania zanim wpakujesz się w jeszcze większe koszta (katalizator, sonda).
Wlasnie przed chwilą sparwdzalem olej i po zrobieniu 200 km. nie zjadl parwie wcale ale jazda nie przekraczala 100km/h . Caly czas jest na maksimum. Ale wiem ze w instrukcji obslugi piszą ze ten motor moze spalac nawet litr/1000km wiec teoretycznie jest w normie...



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz lip 01, 2007 18:12

mel00 pisze:Ale wiem ze w instrukcji obslugi piszą ze ten motor moze spalac nawet litr/1000km wiec teoretycznie jest w normie...
to że tyle piszą to nieznaczy ,że tak jest ok..
jazda autem z silnikiem który spala litr oleju na 1tyś km pewnie nie wpływa znacząco na bezpieczeństwo ,ekologię itp. i dlatego dopuszczają taką sytuację
200km to żaden dystans dla pomiaru
jako człek który nie lubi LPG tu prędzej bym dopatrywał przyczyny niż w zmianie oleju..



Awatar użytkownika
Kolec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn cze 19, 2006 16:08
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: VW Golf 7.5 150KM

Post autor: Kolec » pn lip 02, 2007 07:51

A ja mam to samo - a silnik 1.6 16v - 88kkm
Ogólnie to miałem tak, że zawsze zaświeciła mi się na żółto kontrolka oleju (dolałem około 1litr na 15 000km) ale wczoraj to mnie przeraził - od razu zaświeciła sie kontrolka czerwona oleju + kontrolka silnika. Zatrzymałem sie i poziom rzeczywiście niski (dzień wcześniej sprawdzałem poziom i był ok). Odczekałem, dolałem i potem nie brał już nic - ale nie przekraczałem 100-110 (tak delikatnie dodawałem gazu itp)

Czy wg Was tez uszczelniacze + pierścienie do wymiany?
Jaki jest mniej wiecej koszt wymiany (tak rzad wielkości)?

A jeszcze takie pytanie: jakieś 3 dni temu zaświeciła mi się kontrolka "service" - czyli przejechane 15kkm i olej do wymiany - czy to może być powód takiego zachowanie j.w.?
A może zmienić olej na bardziej gesty? teraz mam Mobil1 sybtetyk - może ółsyntetyka wlać?
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 08:36 przez Kolec, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
>KOLEC<
"Lepiej w Życiu stracić Chwilkę, niz w Chwilce stracić Życie"

Obrazek

trader
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 05, 2007 11:39
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: trader » pn lip 02, 2007 22:41

Witam

Kolego mel00, miałem ten sam problem (silnik 1.4).
Wymieniłem uszczelniacze i pierścienie, póki co z olejem spokój.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101900

Pozdr



mel00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 21:08
Lokalizacja: wawa

Post autor: mel00 » wt lip 03, 2007 13:22

dzis bylem u kolejnego mechanika...
powiedzial ze to smieszne zeby w golfacg przy takim przebiegu silnik nadawal sie do remontu
kazal zmienic olej bo lotos sie nadaje do maluchow i traktorow- cytuje
sprawdzal czy kopci ale nie kopcil wcale....
remont gory 1500 zl i nie daje gwarancji ze nie bedzie bral oleju....
super
narazie wymienie olej na mobila i bede jezdzil dalej



nika
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 22:14
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: nika » śr lip 11, 2007 23:54

Witajcie :bigok:
Widze, że trafiłam pod właściwy adres.
Mam golfa lV, 1.4 silnik 16V i ma ten sam problem, o którym mówicie.
Moje golfisko ma 8 lat, 180tys. na zegarze i ...bierze olej. Na 1000 km. weźmie dobre pół litra :grrr:
Może macie jeszcze jakieś porady, jaki remont mu bankowo pomoze?
Z sierrą nie miałam tego problemu, zwykły gaźnik, z którym dawałąm rade,a tutaj...załamka.


pozdrawiam
nika :)

marcingolf4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 27, 2007 21:11
Lokalizacja: Sławoborze Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: marcingolf4 » pt lip 13, 2007 21:39

Cześć kolego!!!
Mam podobny problem z silnikiem 1.4 16v.
ale u mine na 100% to uszczelniacze!!!
Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić czy to uszczelniacze czy pierścienie.
Mam kumpla, który ma serwis Boscha w Świdwinie i powiem ci, że jest najlepszy on właśnie sprawdził mi, że to uszczelniacze.
Koszt ich wymiany to około 650 zł chyba nie za dużo zważywszy, że może paść katalizator i kilka innych części.
I jeszcze jedno pomysł, żeby szybko się pozbyć auta to świństwo mam nadzieję, że kupi go ten koleś co podsunął ci ten pomysł!!!!
Powodzonka!!!!



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt lip 13, 2007 22:05

Świństwem jest ukrywanie usterek przed klientem a nie sama sprzedaż auta. Wszystko kwestia ceny która musiała by być nieco niższa. Równie dobrze może wymienić uszczelniacze i okaże się że nadal pali olej przez pierścienie.


=-Pinhead-=

marcingolf4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 27, 2007 21:11
Lokalizacja: Sławoborze Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: marcingolf4 » sob lip 14, 2007 00:15

Tak kolego!!
Masz rację zwracam honor, jeżeli poinformuje się o tym kupującego co jest z autem to wszystko ok, ale sam przyznaj, to rzadkość w naszym kraju oby inaczej było wśród naszej braci VW!!!!!!!!! =D> =D> =D>



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 323 gości