Cieknie spod klawiatury w PN - co zrobić
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Cieknie spod klawiatury w PN - co zrobić
Witam wszystkich. Pocił mi się silnik właśnie w okolicy uszczelki pod klawiaturą. Kupiłem korkową(wcześniej też była korkowa) wymieniłem, przejechałem się i zauważyłem dymek z pod maski. Okazało się, że wywala mi olej w jednym miejscu. Nie mam pojęcia dlaczego, uszczelka jest dobra. Poradźcie co zrobić, może jakiś sylikon albo inna uszczelka? Auto stoi i nie wiem co zrobić, założyłem nawet 2 uszczelki(tą starą i nową), przykręciłem i dalej leci...
zrobiłem fotki żeby wam pokazać dokładne miejsce. Możę jakoś te blaszki co ściskają uszczelke źle założyłem. Ma ktos jakiś schemat dokładny co i jak ma być ?? Z góry dziękuję za pomoc!!
foto 1:
foto 2:
foto 3:
P.s
najbardziej ceknie w tym prawym rogu, z tyłu też się mokro robi po jakimś czasie
zrobiłem fotki żeby wam pokazać dokładne miejsce. Możę jakoś te blaszki co ściskają uszczelke źle założyłem. Ma ktos jakiś schemat dokładny co i jak ma być ?? Z góry dziękuję za pomoc!!
foto 1:
foto 2:
foto 3:
P.s
najbardziej ceknie w tym prawym rogu, z tyłu też się mokro robi po jakimś czasie
Ostatnio zmieniony śr cze 27, 2007 14:23 przez irekczek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:35
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
- Radosław Guzik
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: śr cze 20, 2007 17:02
- Lokalizacja: Świdnica
Mam tak samo też w PN-e. Myślę, że pokrywa się wypatrzyła i korek mało pomoże. A cieknie ci od strony gaźnika, bo u mnie jak jadę pod górę, a nie daj Boże z pasażerami to aż w kabinie czuję jak olej na kolektorze się kopci.
Na forum "Hiob" doradził mi, abym założył gumową uszczelkę, ale takiej na razie nie mogę dostać i każdy sprzedawca ze zdziwieniem kręci głową, że gumowych nie ma tylko korkowe. Więc kupiłem korkową i silikon termoodporny (300 st.C) i może w niedługim czasie jak nie znajdę tej gumowej uszczelki to założę korkową z delikatnie nałożonym silikonem.
A na marginesie, każdy mechanik i nie tylko, ci powie, że te silniki (PN) tak mają i zawsze po sobie zostawiają teren oznaczony kropkami oleju. Ale u mnie i chyba u Ciebie również to już nie są niewinne kropki, ale małe kałużki.
Jak zrobię i pojeżdżę trochę to dam znać jak się sprawuje nowa uszczelka.
Na forum "Hiob" doradził mi, abym założył gumową uszczelkę, ale takiej na razie nie mogę dostać i każdy sprzedawca ze zdziwieniem kręci głową, że gumowych nie ma tylko korkowe. Więc kupiłem korkową i silikon termoodporny (300 st.C) i może w niedługim czasie jak nie znajdę tej gumowej uszczelki to założę korkową z delikatnie nałożonym silikonem.
A na marginesie, każdy mechanik i nie tylko, ci powie, że te silniki (PN) tak mają i zawsze po sobie zostawiają teren oznaczony kropkami oleju. Ale u mnie i chyba u Ciebie również to już nie są niewinne kropki, ale małe kałużki.
Jak zrobię i pojeżdżę trochę to dam znać jak się sprawuje nowa uszczelka.
Gaz, gaz, gaz na ulicy ...
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2152
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: Jest
- Silnik: też
Koniecznie zdejmij z uszczelki te blaszki.Zakłada się je dopiero po założeniu pokrywy zaworów na jej (tej pokrywy wierzch).Służą one do rozłożenia siły nacisku nakrętek i zabezpieczają pokrywę przed tak zwanym przeciągnięciem.Jeżeli miałeś tak założoną uszczelkę to pokrywa nie dolegała do uszczelki i powstała szpara przez którą wyciekał olej,a i przy okazji dociągania śrub pewnie trochę przeciągnąłeś pokrywę.W takim przypadku ,delikatnie na płaskiej powierzchni wyprostuj przeciągnięcia.Zawsze dobrze przy tak delikatnej uszczelce używać klucza dynamometrycznego i dociągnąć nakrętki momentem podanym w instrukcji.Wtedy masz gwarancję ,że nie spłaszczysz uszczelki ,a i pokrywa będzie dobrze przylegała.Przy braku klucza musisz zrobić to z wyczuciem.Mocno nie zawsze znaczy dobrze.
Kryl
koledzy dobrze mowia
po 1:
te blaszki zaklada sie na pokrywe a potem zakreca nakretki
po 2:
nie zaklada sie dwoch uszczelek Musi byc nowa nie stara
po 3
jak bedziesz zakladac uszczelke wyczysc progi glowicy i rowki w pokrywie Mozliwe ze zostaly tam fragnenty starej uszczelki , slikonu itp i dlatego cieknie
po 4
mozesz uzyc slikonu Jest tai specjalny (czerwony) odporny na wys temp
po 1:
te blaszki zaklada sie na pokrywe a potem zakreca nakretki
po 2:
nie zaklada sie dwoch uszczelek Musi byc nowa nie stara
po 3
jak bedziesz zakladac uszczelke wyczysc progi glowicy i rowki w pokrywie Mozliwe ze zostaly tam fragnenty starej uszczelki , slikonu itp i dlatego cieknie
po 4
mozesz uzyc slikonu Jest tai specjalny (czerwony) odporny na wys temp
- Radosław Guzik
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: śr cze 20, 2007 17:02
- Lokalizacja: Świdnica
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
gdzis na forum byl temat podobny, radzili tam zeby wlasnie nie smarowac silikonem ( oczywiscie nie za duzo) bo oderwane kawałki laduja pozniej w smoku pompy oleju. Jezeli pokrywka juz jest wypaczona i nie przylega to raczej pomoze Ci wymiana dekla na jakis w lepszym stanie , albo ..... kupienie uszczelki gumowej. Cena ok 45zł czyli 4x drozsza niz korkowa , ale ryzyko ciekniecia - minimalne. Ja chyba tak zrobie jak tylko taka spotkam , bo mam dosc wymiany korkowej po 2-3 tygodniach.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- Radosław Guzik
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: śr cze 20, 2007 17:02
- Lokalizacja: Świdnica
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
czy ten silikon smierdzi jak ocet ? to Cie musze zmartwic ale podobno olej go bez problemu rozpuszcza, najlepszy jest podobno czarny i nie za duzo bo bedziesz smoka czycicil w pompie z zewnatrz jest ok , a w srodku sie kawaleczki odrywaja silikonu.irekczek pisze:dzieki za pomoc!! blaszki poszły na pokrywę, nie na uszczelkę, nowa uszczelka korkowa + sylikon czerwony do 374°C za 10 zł w sklepie motoryzacyjnym i wszystko jest git. Pozdrawiam
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości