Problem z rozruchem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pred
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 25, 2007 22:38
Lokalizacja: Ustroń
Kontakt:

Problem z rozruchem

Post autor: Pred » wt cze 26, 2007 11:21

Elo. Mam problem z rozruchem mojej III z silnikiem benzynowym 1,4. Kiedy go odpalam to często (bo nie zawsze) musze dorzucić troche gazu, żeby szedł na wyższych obrotach, a jak już odpali to idzie jak traktor! Mam wrażenie jakby szedł na sucho bez oleju. Dzieje sie tak przez pierwsze kilka minut jazdy póki sie nie rozgrzeje. Kiedy stoi na włączonym silniku to nawet czasem gaśnie gdy zostawie go na dłuższy czas. Co to może być?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt cze 26, 2007 12:27

Dzieje sie tak przez pierwsze kilka minut jazdy póki sie nie rozgrzeje.

STUKI W SILNIKU
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach

* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.

* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).

Głuche uderzenia

* Zużyte panewki korbowodowe (regularne głuche stukanie, które może zmniejszyć się po dodaniu gazu). Najbardziej słyszalne jest przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
* Zużyte panewki główne (głuche pojedyncze uderzenia nasilające się podczas zmiany obciążenia i prędkości obrotowej silnika)
* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 387 gości