Zasilanie radia przez stacyjke

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Zasilanie radia przez stacyjke

Post autor: robak7 » pn cze 25, 2007 16:59

Witam,
Tak jak w temacie, brakuje mi dodatkowego zasilania radia podawanego przy wlozonym/przekreconym kluczyku. Pojawia sie tylko gdy nacisne palcem wkladke przy wyjetym kluczyku. Nie wiem czy przyczyna tego moze byc rowniez wadliwa (nadpalona) kostka czy moze uszkodzona sama wkladka??

Wyczytalem, ze auta po 96' maja zasilanie dopiero po przekreceniu kluczyka natomiast wczensiejsze mialy juz po jeglo wlozeniu. Wczesniej mialem Golfa z 93' i wlasnie w nim zasilanie dodatkowe pojawialo sie po wlozeniu kluczyka. Zreszta nawet bylo widac taka klapke zaslaniajaca otwor we wkladce. Teraz w Pasku nie ma takiej zaslepki, natomiast po przekreceniu kluczyka wkladka cofa sie do srodka.

Troche tez boje sie rozbierac kierownicy z poduszka. W golfie nie mialem wiec sciagalem bez obaw :) Tak na marginesie to gofla mi skwadziono :( Pisalem o tym na grupie.


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn cze 25, 2007 17:00

wymień kostke stacyjki , miałem to samo

[ Dodano: 25 Cze 2007 17:04 ]
nie musi byc klapki , bo to był wałek stalowy w szczelinie tam gdzie wkładasz kluczyk , auta po 96 roku tak samo dostają napięcie po włozeniu kluczyka , zwłaszcza jak masz piszczyk sygnalizujący włączone światła



robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » pn cze 25, 2007 17:14

Wlasnie tez mialem pisac o brzeczyku :) Cholera teraz jak nie ma tego zasilania to piszczy zawsze przy wlaczonych swiatlach i otwartych drzwiach, nawet przy zapalonym aucie. Jak nacisne wkladke przy wyjetym kluczyku to przestaje piszczec (pojawia sie napiecie).

Pewnie w wolnej chwili bede to rozbieral-troche zabawy bedzie.
Ostatnio zmieniony pn cze 25, 2007 17:15 przez robak7, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn cze 25, 2007 20:43

to na 100 procent kostka stacyjki



golf30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: golf30 » pn cze 25, 2007 20:44

Panowie ja miałem cyrk jak podłączyłem napięcie pod pamięć w radiu . cuda się działy sygnalizator włączonych świateł przestał działać . teraz mam podczymanie pamięci i nie mam sygnalizacji jak to rozwiązać?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn cze 25, 2007 21:12

wyciąg kstke stacyjki i rozbierz , tam są dwie małe spręzynki które dociskają styki , wystarczy jak będą przegrzane to nie odbijają , piszczyk świateł działa jak wyjmiesz kluczyk to układ dostaje napiecie z kostki stacyjki , jak spręzynka nie odbija to go nie ma , jak nie masz cierpliwości do takiej roboty to wymien kostke



robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » pn cze 25, 2007 22:51

miś fazi pisze:to na 100 procent kostka stacyjki
Prawde mowiac mnie pocieszyles bo myslalem, ze to bedzie stacyjka. Zreszta nie wiedzialem, ze jest tam jeszcze dodatkowa kostka. Bede w wolnej chwili sie za to zabieral.
golf30 pisze:...cuda się działy sygnalizator włączonych świateł przestał działać . teraz mam podczymanie pamięci i nie mam sygnalizacji jak to rozwiązać?
Bo jak sie polaczy podtrzymanie i zasilanie glowne (+) to wlasnie przestaje dzialac brzeczyk. Teraz jak masz ciagle podtrzymanie zasilania to nie bedzie dzialala tez brzeczyk bo ciagle jest sygnal (+) na podtrzymaniu.


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt cze 26, 2007 15:06

miś fazi pisze:auta po 96 roku tak samo dostają napięcie po włozeniu kluczyka , zwłaszcza jak masz piszczyk sygnalizujący włączone światła
Nie dokonca tak samo jesli trzeba przkrecic na pierwsza pozycjae :bajer:

Tez mam ruchomy bebenek w 97'.

robak7,
Dziwi mnie jedna rzecz. Piszesz, ze jesli nacisniesz ta okragla blaszke palcem, to dziala.
Przeciez przekreceniu kluczyka w stacyjce nie powoduje nic innego jak wchodzenie bebenka w glab stacyjki i tym samym wciskanie blaszki.
W takim razie czemu nie dziala :-k


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » wt cze 26, 2007 15:20

inek01 pisze:Dziwi mnie jedna rzecz. Piszesz, ze jesli nacisniesz ta okragla blaszke palcem, to dziala.
Przeciez przekreceniu kluczyka w stacyjce nie powoduje nic innego jak wchodzenie bebenka w glab stacyjki i tym samym wciskanie blaszki.
W takim razie czemu nie dziala :-k
Dokladnie nad tym samym sie zastanawialem. Palcem jak przyciskam wkladke=bebenek bez kluczyka to dziala, jesli wkladam kluczyk i przekrecam na pozycje 1 wkladka opada ale zasilania nie ma. Nawet jak probowalem przycisnac sama wkladke srubokretem gdy jest w pozycji 1 to ona juz nie chce opasc wiecej. Dlatego wlasnie sie zastanawialem czy przyczyna tego moze byc tylko kostka...
Pewnie dopoki tego nie porozbieram to sie nie dowiem.
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2007 15:22 przez robak7, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt cze 26, 2007 21:16

Powiem Ci ze moze to byc jednak kostka (wlacznik zaplonu) tak jak pisze miś fazi,
U siebie wymienialem w zeszlym roku, tylko z innych powodow. W ogole nie bylo rozruchu...

Powiem Ci ze na tej nowej mam cos takiego, ze jak gasze silnik to czasami rozlaczy mi S-kontakt a czasami nie. No a przeciez nie powinien. Dzieje sie tak jak mimowolnie kluczyk troszke mi sie cofnie. To jest 100% wina kostki. Mysle ze u Ciebie tez jest cos nie tak z nia...


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt cze 26, 2007 21:16

inek01 pisze:
miś fazi pisze:auta po 96 roku tak samo dostają napięcie po włozeniu kluczyka , zwłaszcza jak masz piszczyk sygnalizujący włączone światła
Nie dokonca tak samo jesli trzeba przkrecic na pierwsza pozycjae :bajer:

Tez mam ruchomy bebenek w 97'.

robak7,
Dziwi mnie jedna rzecz. Piszesz, ze jesli nacisniesz ta okragla blaszke palcem, to dziala.
Przeciez przekreceniu kluczyka w stacyjce nie powoduje nic innego jak wchodzenie bebenka w glab stacyjki i tym samym wciskanie blaszki.
W takim razie czemu nie dziala :-k
panowie tam nie ma mowy o wciskaniu bębenka , wiem bo to rozbieralem na czynniki pierwsze , minimalny brak styku na dwóch małych sprężynkach w kostce jest w stanie załączyc własnie naciśnięcie bębenka , bo ma on luz osiowy około 1 mm , i to wystatczy do zwarcia styków , stacyjki z tą opcją mają dodatkowy bolec który sie wysówa po włożeniu kluczyka na zasadzie dzwigni , i naciska dodatkowo środkawą część kostki , która ma właśnie dodatkowe styki



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt cze 26, 2007 22:00

miś fazi, rozbierales stacyjke z Golfa produkowanego od roku modelowego 97' (czyli 08.96') ?
Nie wiem co tam w srodku sie rusza, ale jesli przy kreceniu kluczykiem chowa sie blaszka i kluczyk takze to tak jaby bebenek byl ruchomy :-k

[ Dodano: Wto Cze 26, 2007 22:03 ]
Wlacznik zaplonu jest taki sam takze w roku modelowym 97' i pozniej, ale bebenek jest inny.
miś fazi, mozesz sprawdzic to sobie w ETKA jesli masz.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt cze 26, 2007 22:18

kurde to już nic nie wiem , ja mam auto z tego okresu co piszesz tylko benzyne , i nic takiego u mnie nie ma , jest normalna stacyjka z dodatkowym mechanizmem włączającym dodatkowy styk , i chowa mi sie tylko ta rolka w szczelinie kluczyka jak go wkładam , a bębenek ma tylko luzu tyle co pisałem 1 mm , osiowo i nic więcej



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt cze 26, 2007 22:21

miś fazi pisze:ja mam auto z tego okresu co piszesz tylko benzyne , i nic takiego u mnie nie ma
No to dziwna naprawde :-k

Rozumiem, ze S-kontakt zalcza sie u Ciebie juz po wlozeniu klucza do stacyjki. Nie muszisz przekerecac na pierwsza pozycje tak ?


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 326 gości