mk III - JAK SPRAWDZIĆ ABS ????
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
mk III - JAK SPRAWDZIĆ ABS ????
Witam! Mam problem z ABS-ami, jak odpalę to cały czas pali się kontrolka. Czy jest jakiś domowy sposób na stwierdzenie usterki i JAK TO ZROBIĆ????
Mam podobny problem. Czasami mi sie pali lampka ABS, ale na szczescie dosc rzadko. Niestety jak sie pali, to wtedy ABS nie dziala.
Jak sprawdzic?:) (Jadac min 40km/h na maxa depnac na hamulec) i wtedy wszystko jasne, polecam mokra powiezchnie, albo z piaskiem, albo na kostce .
A co do lampki, to zauwazylem ze u mnie zapala sie jak wpadnej w jakies dziury i przejade bo jakis dolach to wtedy sie zapala, wlasnie nie wiem co z tym jest. Co ciekawe nigdy nie mialem takiej sytuacji z lampka od poduch. Moze ktos inny mial podobny problem i wie jak go rozwiazac?
Jak sprawdzic?:) (Jadac min 40km/h na maxa depnac na hamulec) i wtedy wszystko jasne, polecam mokra powiezchnie, albo z piaskiem, albo na kostce .
A co do lampki, to zauwazylem ze u mnie zapala sie jak wpadnej w jakies dziury i przejade bo jakis dolach to wtedy sie zapala, wlasnie nie wiem co z tym jest. Co ciekawe nigdy nie mialem takiej sytuacji z lampka od poduch. Moze ktos inny mial podobny problem i wie jak go rozwiazac?
Panowie - zamiast biadolic po prostu podłączcie się po VAGa i po kłopocie - najprowdopodobniej macie niesprawny któryś z czujników, bądź kłopoty z instalację.
A tak na mrginesie - borOwy, Ty sobie szybko napraw ten ABS, skoro nie możesz się bez niego obejść, bo rzeczywiście zrobisz sobie, albo komuś krzywdę.
A tak na mrginesie - borOwy, Ty sobie szybko napraw ten ABS, skoro nie możesz się bez niego obejść, bo rzeczywiście zrobisz sobie, albo komuś krzywdę.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
To juz tez bylo nie raz.Prawdopodobnie ktorys z czujnikow.Najprosciej to pomierzcie sobie opornosci czujnikow,nie pamietam ile ma miec,ale metoda porownan(cos ok.15omow).jezeli jedna strona bedzie sie bardzo roznic to znaczy ze ktorys jest walniety.Czesto tez od tylnich czujnikow przeciera sie kabel na wysokosci tylniej belki.Wtedy moze sie raz zapalac raz nie,zalezy jak bujnie i zewrze do masy.
Milego grzebania.
Milego grzebania.
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
Panowie nie przesadzajcie. Kiedys nie bylo ABSu i bylo wszystko w porzadku.Corvax pisze:A tak na mrginesie - borOwy, Ty sobie szybko napraw ten ABS, skoro nie możesz się bez niego obejść, bo rzeczywiście zrobisz sobie, albo komuś krzywdę.
Rowniez na marginesie dodam, inzynierowie z BMW mowia, ze ABS teoretycznie wydluza droge hamowania, praktycznie jest jednak lepiej, bo dla przecietnego kierowcy jednak na sliskim skraca ja.
Przypomina sie bajeczka dot. tarcia statycznego i kinetycznego.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
To nie jest przesada - to jest niebezpieczne.
Jeśli ktoś całe życie jeździł autami z ABS - ma wyrobiony odruch wciskania hamulca do oporu i trzymania go. Wyobraź sobie co się stanie, kiedy ABS nie zadziała????
Ja nie mam ABSu i wcale go nie chcę - jak dla mnie zalety nie przewyższaja wad.
Jeśli ktoś całe życie jeździł autami z ABS - ma wyrobiony odruch wciskania hamulca do oporu i trzymania go. Wyobraź sobie co się stanie, kiedy ABS nie zadziała????
Ja nie mam ABSu i wcale go nie chcę - jak dla mnie zalety nie przewyższaja wad.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax:
Patrzac na twoj profil "Auto: MK3 GT TDI [1Z]", moze masz ABS, a o tym nie wiesz Chyba, ze tak tego ABSu nienawidzisz, ze sam go wymontowales. Bo z tego co wiem to w GT byly montowane standardowo. Ja tam uwazam ze ABS to tylko plusy, no moze pozatym jak juz ktos wspomnial wydluzonym hamowaniem na suchym.
Pozdrawiam
Patrzac na twoj profil "Auto: MK3 GT TDI [1Z]", moze masz ABS, a o tym nie wiesz Chyba, ze tak tego ABSu nienawidzisz, ze sam go wymontowales. Bo z tego co wiem to w GT byly montowane standardowo. Ja tam uwazam ze ABS to tylko plusy, no moze pozatym jak juz ktos wspomnial wydluzonym hamowaniem na suchym.
Pozdrawiam
Sweden - w obu autach - mój MK3 i Vento kobity nie ma ABSu - pomimo że były w standardzie. W Vento poprzedni właściciel - zawodowy kierowca nieżyczył sobie, bo mu przeszkadzał, w moim pomimo że jest klima, elektryka, poduszki itp, równiez nie ma bo ktoś nie chciał.
ABS nie skraca drogi hamowania, ani na suchym, ani na mokrym - on niedopuszcza (a w każdym razie stara się niedopuścić do zablokowania kół). ABS stara się utrzymać 30% poślizgu (o ile sobie przypominam), bo przy takiej wartości hamowanie jest najbardziej efektywne. Tyle teoria, w praktyce jednak wygląda to zypełnie inaczej.
Prosty przykład - dojeżdzamy do skrzyzowania - zmienia się światło - wciskamy hamulec i trzymamy go w podłodze - ciesząc się - jak to dobrze że mam abs, bo bym wpadł w poślizg. Niestety skrzyżowanie to znajduje się w Polsce - więc przed nim mamy tarkę - koła zaczynają podskakiwać tracąc przyczepność - ABS zaczyna głupiec - w momencie kiedy koło nie dotyka gleby przestaje się obracać - ABS odpuszcza - koło znów się obraca, znów podskakuje itd - w efekcie slicznie przelatujemy przez skrzyzowanie z pedałem wciśniętym do podłogi.
Inny przykład - jest ślisko, ale co tam - mam ABS lece sobie ładnie, wchodzę w zakręt i okazuje się że jednak było za szybko- ale przecież mam ABS - wciskam hamulec wiedząc że mi kół nie zablokuje - i faktycznie nie zablokuje, tyle tylko że rów i tak zaliczę.
ABS najlepiej sprawdza się na suchym, kiedy trzeba hamować i jednocześnie manewrować - ale o tym mało kto wie, bo wiekszości przeciętnych uzytkowników aut ABS wydaje się być rozwiązaniem wszystkich problemów z wpadaniem auta w poślizg - niestety jak auto już jedzie bokiem to ani ABS ani hamulce nie pomogą - wręcz przeciwnie.
Zupełnie inną sprawą jest ESP - ale to juz inna bajka.
ABS nie skraca drogi hamowania, ani na suchym, ani na mokrym - on niedopuszcza (a w każdym razie stara się niedopuścić do zablokowania kół). ABS stara się utrzymać 30% poślizgu (o ile sobie przypominam), bo przy takiej wartości hamowanie jest najbardziej efektywne. Tyle teoria, w praktyce jednak wygląda to zypełnie inaczej.
Prosty przykład - dojeżdzamy do skrzyzowania - zmienia się światło - wciskamy hamulec i trzymamy go w podłodze - ciesząc się - jak to dobrze że mam abs, bo bym wpadł w poślizg. Niestety skrzyżowanie to znajduje się w Polsce - więc przed nim mamy tarkę - koła zaczynają podskakiwać tracąc przyczepność - ABS zaczyna głupiec - w momencie kiedy koło nie dotyka gleby przestaje się obracać - ABS odpuszcza - koło znów się obraca, znów podskakuje itd - w efekcie slicznie przelatujemy przez skrzyzowanie z pedałem wciśniętym do podłogi.
Inny przykład - jest ślisko, ale co tam - mam ABS lece sobie ładnie, wchodzę w zakręt i okazuje się że jednak było za szybko- ale przecież mam ABS - wciskam hamulec wiedząc że mi kół nie zablokuje - i faktycznie nie zablokuje, tyle tylko że rów i tak zaliczę.
ABS najlepiej sprawdza się na suchym, kiedy trzeba hamować i jednocześnie manewrować - ale o tym mało kto wie, bo wiekszości przeciętnych uzytkowników aut ABS wydaje się być rozwiązaniem wszystkich problemów z wpadaniem auta w poślizg - niestety jak auto już jedzie bokiem to ani ABS ani hamulce nie pomogą - wręcz przeciwnie.
Zupełnie inną sprawą jest ESP - ale to juz inna bajka.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
Powiem wam jedno, czasem gadacie jak dzieci. Prawdziwy kierowca , dobry kierowca umie jeżdzić wszystkim a nie jak małpa przesiądzie się do innego samochodu i klapa. W jednym samochodzie mam ABS w drugim nie i wcale nie jestem zaprogramowany do ABS-u, bo potrafię znaleśc się w każdej sytuacji. Pojeżdzijcie sobie najpierw maluchami, fiatami itd to dojdziecie do wprawy i zobaczycie że dobry kierowca umie codziennie jeżdzić czym innym. Pozdrowienia dla wszystkich
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 292 gości