mk III - JAK SPRAWDZIĆ ABS ????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

diver

mk III - JAK SPRAWDZIĆ ABS ????

Post autor: diver » czw maja 12, 2005 15:55

Witam! Mam problem z ABS-ami, jak odpalę to cały czas pali się kontrolka. Czy jest jakiś domowy sposób na stwierdzenie usterki i JAK TO ZROBIĆ????



Awatar użytkownika
bor0wy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 10:01
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: bor0wy » czw maja 12, 2005 17:34

Mam podobny problem. Czasami mi sie pali lampka ABS, ale na szczescie dosc rzadko. Niestety jak sie pali, to wtedy ABS nie dziala.
Jak sprawdzic?:) (Jadac min 40km/h na maxa depnac na hamulec) i wtedy wszystko jasne, polecam mokra powiezchnie, albo z piaskiem, albo na kostce :).
A co do lampki, to zauwazylem ze u mnie zapala sie jak wpadnej w jakies dziury i przejade bo jakis dolach to wtedy sie zapala, wlasnie nie wiem co z tym jest. Co ciekawe nigdy nie mialem takiej sytuacji z lampka od poduch. Moze ktos inny mial podobny problem i wie jak go rozwiazac?



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw maja 12, 2005 17:57

jak Ci sie zapala tylko jak np wpadniesz w dziure to mzoe po prostu cos niekontaktuje.. :?
a jak Tobie sie ciągle świeci to raczej jakas poważniejsza chyba usterka


Obrazek

diver

Post autor: diver » czw maja 12, 2005 18:17

kontrolka od abs swieci się cały czas abs nie działa sprawdzałem podczas jazdy ktoś mi powiedział że to ponoć czujnik ale nie wiem jak sprawdzić są dwa przewody



Awatar użytkownika
bor0wy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 10:01
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: bor0wy » czw maja 12, 2005 19:04

Tzn u mnie jest tak ze jak sie swieci ta lampka ABS to wtedy ABSu nie ma i to jest najgorsze. Bo nie wiadomo co sie dzieje. I nie daj Boze nie bedzie ABSu kiedy bedzie najbardziej potrzebny



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw maja 12, 2005 19:12

Panowie - zamiast biadolic po prostu podłączcie się po VAGa i po kłopocie - najprowdopodobniej macie niesprawny któryś z czujników, bądź kłopoty z instalację.

A tak na mrginesie - borOwy, Ty sobie szybko napraw ten ABS, skoro nie możesz się bez niego obejść, bo rzeczywiście zrobisz sobie, albo komuś krzywdę.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
VAUER6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 19:53
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: VAUER6 » pt maja 13, 2005 09:07

To juz tez bylo nie raz.Prawdopodobnie ktorys z czujnikow.Najprosciej to pomierzcie sobie opornosci czujnikow,nie pamietam ile ma miec,ale metoda porownan(cos ok.15omow).jezeli jedna strona bedzie sie bardzo roznic to znaczy ze ktorys jest walniety.Czesto tez od tylnich czujnikow przeciera sie kabel na wysokosci tylniej belki.Wtedy moze sie raz zapalac raz nie,zalezy jak bujnie i zewrze do masy.
Milego grzebania.



Awatar użytkownika
bor0wy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 10:01
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: bor0wy » pt maja 13, 2005 09:28

A gdzie tych czujnikow szukac od czego zaczac?
A z drugiej beczki pytanie, czy to jest mozliwe zeby wstawic na tyl hamulce tarczowe? Bo jak rozumiem to wszyscy mamy bebny? A fajnie byloby wstawic tarczowe no i na przod jeszcze tarcze wentylowane :) I mozna wtedy jezdzic:)



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pt maja 13, 2005 09:53

nie wszyscy mają bębny z tyłu, żeby zamontować tarcze z tyłu potrzeba wymienić całą belkę zawieszenia i będzie piasta na 5 śrub



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » pt maja 13, 2005 15:01

Corvax pisze:A tak na mrginesie - borOwy, Ty sobie szybko napraw ten ABS, skoro nie możesz się bez niego obejść, bo rzeczywiście zrobisz sobie, albo komuś krzywdę.
Panowie nie przesadzajcie. Kiedys nie bylo ABSu i bylo wszystko w porzadku.
Rowniez na marginesie dodam, inzynierowie z BMW mowia, ze ABS teoretycznie wydluza droge hamowania, praktycznie jest jednak lepiej, bo dla przecietnego kierowcy jednak na sliskim skraca ja.
Przypomina sie bajeczka dot. tarcia statycznego i kinetycznego.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt maja 13, 2005 16:02

To nie jest przesada - to jest niebezpieczne.


Jeśli ktoś całe życie jeździł autami z ABS - ma wyrobiony odruch wciskania hamulca do oporu i trzymania go. Wyobraź sobie co się stanie, kiedy ABS nie zadziała????

Ja nie mam ABSu i wcale go nie chcę - jak dla mnie zalety nie przewyższaja wad.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

sweden
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 13:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sweden » pt maja 13, 2005 16:13

Corvax:

Patrzac na twoj profil "Auto: MK3 GT TDI [1Z]", moze masz ABS, a o tym nie wiesz :grin: Chyba, ze tak tego ABSu nienawidzisz, ze sam go wymontowales. Bo z tego co wiem to w GT byly montowane standardowo. Ja tam uwazam ze ABS to tylko plusy, no moze pozatym jak juz ktos wspomnial wydluzonym hamowaniem na suchym.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt maja 13, 2005 16:37

Sweden - w obu autach - mój MK3 i Vento kobity nie ma ABSu - pomimo że były w standardzie. W Vento poprzedni właściciel - zawodowy kierowca nieżyczył sobie, bo mu przeszkadzał, w moim pomimo że jest klima, elektryka, poduszki itp, równiez nie ma bo ktoś nie chciał.

ABS nie skraca drogi hamowania, ani na suchym, ani na mokrym - on niedopuszcza (a w każdym razie stara się niedopuścić do zablokowania kół). ABS stara się utrzymać 30% poślizgu (o ile sobie przypominam), bo przy takiej wartości hamowanie jest najbardziej efektywne. Tyle teoria, w praktyce jednak wygląda to zypełnie inaczej.

Prosty przykład - dojeżdzamy do skrzyzowania - zmienia się światło - wciskamy hamulec i trzymamy go w podłodze - ciesząc się - jak to dobrze że mam abs, bo bym wpadł w poślizg. Niestety skrzyżowanie to znajduje się w Polsce - więc przed nim mamy tarkę - koła zaczynają podskakiwać tracąc przyczepność - ABS zaczyna głupiec - w momencie kiedy koło nie dotyka gleby przestaje się obracać - ABS odpuszcza - koło znów się obraca, znów podskakuje itd - w efekcie slicznie przelatujemy przez skrzyzowanie z pedałem wciśniętym do podłogi.

Inny przykład - jest ślisko, ale co tam - mam ABS lece sobie ładnie, wchodzę w zakręt i okazuje się że jednak było za szybko- ale przecież mam ABS - wciskam hamulec wiedząc że mi kół nie zablokuje - i faktycznie nie zablokuje, tyle tylko że rów i tak zaliczę.

ABS najlepiej sprawdza się na suchym, kiedy trzeba hamować i jednocześnie manewrować - ale o tym mało kto wie, bo wiekszości przeciętnych uzytkowników aut ABS wydaje się być rozwiązaniem wszystkich problemów z wpadaniem auta w poślizg - niestety jak auto już jedzie bokiem to ani ABS ani hamulce nie pomogą - wręcz przeciwnie.

Zupełnie inną sprawą jest ESP - ale to juz inna bajka.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » pt maja 13, 2005 18:39

Powiem wam jedno, czasem gadacie jak dzieci. Prawdziwy kierowca , dobry kierowca umie jeżdzić wszystkim a nie jak małpa przesiądzie się do innego samochodu i klapa. W jednym samochodzie mam ABS w drugim nie i wcale nie jestem zaprogramowany do ABS-u, bo potrafię znaleśc się w każdej sytuacji. Pojeżdzijcie sobie najpierw maluchami, fiatami itd to dojdziecie do wprawy i zobaczycie że dobry kierowca umie codziennie jeżdzić czym innym. Pozdrowienia dla wszystkich :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 388 gości