Male wskazania temp, odpala na 2 cylindry, duze spalanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Male wskazania temp, odpala na 2 cylindry, duze spalanie

Post autor: venomek » sob lut 17, 2007 12:59

Witam serdecznie.
Mam kilka pytań, oczywiście starałem się dowiedzieć czegoś od "Szukaj" ale niestety nie dałem rady ponieważ nie działa.
Po wymianie cieczy chłodzącej z wody na jakiś tam preparacik temperatura sukcesywnie zaczynała spadać, tzn. wskaźnik temperatury zatrzymywał się na coraz to mniejszej wartości.
Teraz w ogóle nie działa. Kupiłem nowy czarny 4-pinowy z zieloną obwódką BERU - będzie dobry - odrazu pisze, że nie wiem jaki mam bo nie widać.
Da się wymienić czujnik bez spuszczania cieczy z układu ??

Sprawa II
Po nocy jak odpalam silnik to pali najpierw na 2 cylindry, po chwili na 3 i w końcu na 4.
Co może być przyczyną.
SprawaII
Strasznie dużo wchłania paliwa w mieście, w trasie normalnie. Na zimnym bardzo mocno dymi , troszke tak jakby na niebiesko.
SprawaIII
Miałem ustawiany zapłon, po tym zabiegu autko w końcu zaczęło się normalnie rozpędzać, ale niestety ustało to po 3 dniach. Następnie po kilku dniach autko znów nabrało mocy, czasami muli na niskich obrotach, czasami śmiga jak wichura :)

Dodam, że wymieniłem tylko świece i filtr powietrza. miałem mały wydatek na zawieszenie.

Wogóle to jeszcze kapie mi woda z krućca i uszczelka pod głowicą do wymiany.

Wiem, że niesamowicie zaniedbałem mojego golfika i pytam - co wymieniać w pierwszej kolejności, żeby silnik nie sypnął się za szybko.

Nie jestem mechanikiem i jestem z tego zielony - że tak dodam, wiem, że najlepiej oddać do mechanika, ale mały budżet i chęć zrobienia czegoś samemu.
Ostatnio zmieniony wt kwie 22, 2008 13:27 przez venomek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » sob lut 17, 2007 13:07

może zacznij najpierw od wymiany uszczelki pod głowicą
nie czekaj aż ci się płyny pomieszają (to nie jest za dobrze dla silnika)
a co do spalania to sprawdź Sonde Lambda

[ Dodano: 17 Lut 2007 13:11 ]
przed kupnem czujnika temperatury powinieneś sprawdzić jaki masz stary
bo ten co kupiłeś może nie pasować
wymieniaj czujnik na wystudzonym silniku
przy wymianie wyleci trochę płynu (zależy od położenia czujnika)
a jeżeli kopci ci na niebiesko to nie wiem czy czasami nie dostaje sie płyn do spalania



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob lut 17, 2007 19:24

Sprawa I, II i III - być może, że ustąpi po wymianie czujnika.Być może "mówi" komputerowi,że silnik jest zimny i wzbogaca niepotrzebnie mieszankę, i dlatego kopci i szarpie.
Odnośnie uszczelki - co się dzieje,ze twierdzisz,ze jest do wymiany?mierzone ciśnienie w cylindrach?Jaki kolor oleju?Płynu chłodzacego?
Odnośnie krócca - dobrym rozwiązaniem jest dokupienie nowego oringu, oczyszczenie i przykrecenie na silikon czerwony.Trzeba spuścić płyn, ale i tak masz zmieniac czujnik,wiec jedno przy drugim.Dobrze odpowietrz układ.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob lut 17, 2007 19:55

- zmień czujnik i uszczelnij połączenia układu chłodzenia - wtedy może się ogólnie wszystko poprawic, tak jak pisze kolega wyżej,
- kopcenie na niebiesko i smród - to wygląda na spalony olej - sprawdz ile go masz - może warto zmierzyc ciśnienie sprężania, a może to sprawa uszczelki pod głowicą (kto wydał taką diagnozę ?) chociaż spalanie płynu chłodnicy to raczej biały dym na ciepłym silniku
- duże spalanie - może byc sonda lambda lub czujnik temperatury skoro zapłon jest ustawiony
- zapalanie na dwa, trzy gary to sprawa układu zapłonowego, jeśli mechanikowi udało się ustawic to nie jest źle (tzn działa czujnik halla) warto żebyś się przyjrzał - kopułce i palcowi - konkretnie węglowym stycznikom czy nie są ukruszone, starte itp (ew. wymiana), potem możesz sprawdzic kable WN - noca w wilgotny dzień obserwuj pod maską jak ktoś będzie ci zapalał silnik i zobacz czy nigdzie nie latają iskry, profilaktycznie możesz kable wypiąc, wyczyscic i obejrzec czy nie mają pęknięc
- zamulanie - jeśli nie wiesz kiedy był zmieniany to warto zmienic filtr paliwa - pod autem za prawym tylnim kołem
Podstawa zadbania to olej i filtr oleju, jeśli dawno nie zmieniałeś to zmień (nie powinien byc starsze niz rok lub 15 tys km). :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: venomek » pt lut 23, 2007 23:01

Byłem na komputerze, nawet dwóch. Lambda i czujniki temperatury. Wyskoczył jeszcze czujnik Halla ale mechanik twierdzi, że golfy nieraz tak mają - czy to prawda.

Panowie jakie powinny być czujniki do 1.6'93 ABU ??

Czy taka sonda będzie dobra ??
http://www.allegro.pl/item167564027_uni ... ewody.html


Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt lut 23, 2007 23:55

no to już wiesz - moim zdaniem trzeba uważac na ten czujnik Hall'a skoro wyszedł na kompie - jeśli okresowe zamulanie nie ustanie po wymianie sondy i czujników to Hall'a też będziesz musiał zmienic . powodzenia


TDPower

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » sob lut 24, 2007 09:21

venomek pisze:Wyskoczył jeszcze czujnik Halla ale mechanik twierdzi, że golfy nieraz tak mają - czy to prawda.
czujnik Halla zawsze wyskoczy gdy silnik nie pracuje.
jeśli bład czujnika Halla pokazał sie na pracujacym silniku to z nim także jest coś nie tak.


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: venomek » śr lut 28, 2007 08:29

Dziękuję za rady, niedługo będę "grzebał" przy silniku. Jak sie coś poprawi to dam znać


Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.

Awatar użytkownika
Novik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: śr lis 15, 2006 14:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: 1,6 ABU'93 - kilka problemów - temperatura

Post autor: Novik » śr lut 28, 2007 15:13

venomek pisze:Witam serdecznie.
Teraz w ogóle nie działa. Kupiłem nowy czarny 4-pinowy z zieloną obwódką BERU - będzie dobry - odrazu pisze, że nie wiem jaki mam bo nie widać.
Kupiłeś zły czujnik!
Na 100% jest 4 pinowy, ale z ZÓŁTĄ obwódką - wiem bo mam taki sam silnik ;)



Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: venomek » wt kwie 10, 2007 21:12

I proszę, czujniczek wymieniony już poad 4 tyg. temu i:
spalanie spadło do poziomu 8-9l/100km w mieście, temperaturę wskazuje poprawnie, nie ma problemów z uruchomieniem. A jednak z zieloną obwódką.
Acha, filtr paliwa wymieniony.

Teraz inny problemik :D
Nieraz rano po jakimś czasie po uruchomieniu silnika obroty na jałowym trzymają się w granicach 500-600 obr/min. Silnik pracuje normalnie, tylko właśnie te obroty. Po około 3-7 km problem znika - wie ktoś co to może być.

Od jakiegoś czasu, przy obrotach pow. 2500 obr./min, przy jeździe po nierównościach lub pod górkę świeci się lampka od hamulca ręcznego. Nieraz gaśnie dopiero jak obroty spadną do jałowego, bardzo dziwnie iekiedy zachowuje się ta kontrolka.

Moje pytanie: Czy ta kontrolka jest powiązana z urządzeniami innymi niż krańcówka hamulca ręcznego ?? Czy to jest poprostu zwarcie w instalacji ??


Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt kwie 10, 2007 21:30

venomek pisze:Czy ta kontrolka jest powiązana z urządzeniami innymi niż krańcówka hamulca ręcznego ??
jest podłączona do czujnika poziomu płynu hamulcowego - pewnie jest go za mało.



Awatar użytkownika
Czara
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:30
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Czara » pt cze 22, 2007 08:02

Co do czujnika temperatury to powiem że orginał ma żółtą obwódke i niektóre zamienniki ale widziałem też z zieloną firm: Hella, Beru, Thompson. Więc sprawa jest prosta patrzeć na numery części i po sprawie.


Gofry RULEZ :) http://klub.chip.pl/czara/dupa3.jpg

Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: venomek » pn kwie 21, 2008 22:54

Zwracam honor, jednak czujnik z zieloną jest zły. Przy temperaturze 90 st. wysyła do info do kompa z temperaturą rzędu 140 st.

Wyszło to dopiero przy podłączeni do komputera.

Pozdrawiam.


Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 347 gości