Problem z rozrządem w Passacie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z rozrządem w Passacie
Hejka.Kupiłem sobie Passata B-5 98r 1.8T AEB i chciałbym wymienić rozrzad w nim tylko nie potrafie znaleść na internecie ani w sklepach nie wiedzą do końca jakie częsci wchodzą w skład rozrząd. Wiem że jest pasek rozrządu (+3 paski od klimy,alternatora i czegoś) ,rolka,rolka prowadząca z napinaczem hydraulicznym. Z drugiej strony rozrządu z tego co się dowiedziałem jest łańcuch łączący 2 wałki rozrządu ale czy tam jest też jakiś napinacz hydrauliczny to nikt nie wie,a czytałem na forum i w jednym sklep podał mi cene napinacza,ale czy to wchodzi w skład to sam nie wiem
1)Wogóle,jezeli będę ostrożny z wymianą tzn poustawiam wszystkie znaki na kołach itd i odpowiednio ustawie napinacz to czy poradze sobie z wymianą ,bo nigdy nie wymianiełem rozrządu,a przy samochodach wszystko robie prócz jeszcze silnika?
2)Czy po zdjęciu pokrywy górnej dojde do łańcuch tylniego (o ile jest ) ??
1)Wogóle,jezeli będę ostrożny z wymianą tzn poustawiam wszystkie znaki na kołach itd i odpowiednio ustawie napinacz to czy poradze sobie z wymianą ,bo nigdy nie wymianiełem rozrządu,a przy samochodach wszystko robie prócz jeszcze silnika?
2)Czy po zdjęciu pokrywy górnej dojde do łańcuch tylniego (o ile jest ) ??
Nie radzę tobie samemu wymieniać rozrządu jeżeli jeszcze tego nie robiłeś (koszta pomyłki w ustawieniu i napięciu paska są bardzo duże). W skład rozrządu wchodzi pasek, rolka prowadząca, napinacz (lub rolka napinająca i napinacz w zależności od nr nadwozia). Co so łańcucha łączącego wałki rozrządu to nie wymienia się go (chyba żę jest uszkodzony) to samo z napinaczem tego łąńcucha. Pozdrawiam
Zrozumiałem,ale czy nie lepiej wymienić odrazu wszystko aby za jakiś czas czegos innego nie trafiło ? Wogole wydaje mi się że napinacz od łańcucha jest chyba uszkodzony,ponieważ jak odpale zimny silnik to silnik chodzi cicho.Gdy się rozgrzewa słychać jakby grzechotał łańcuch styłu,a czytałem gdzieś że to przez ten napinacz może tak się dziać.Czy to może być prawda ?
Wogole czy ten silnik jest bezkolizyjny po zerwaniu się paska albo łańcucha??
Wogole czy ten silnik jest bezkolizyjny po zerwaniu się paska albo łańcucha??
To może być przez ten napinacz (one mają takie pomruki)ale możę to też być przez napinacz paska wielorowkowego (dość często) lub od napinacza paska rozrządu (jeżeli jest on osobą częścią czyli nie jest rolą )- nie jest przewidziana wymiana tego napinacza i łańcucha ponieważ powinien przeżyć silnik. Silnik jest kolizyjny. Pozdrawiam
Dobrze, czyli po zakupie używanego samochodu ,gdzie jest przejechane 143tys km (o ile tyle jest ) i takich objawach jak napisałem co byś mi doradził wymienić ,abym później nie załował,że czegoś nie wymieniłem a mogłem,albo ze się cos popsuje przez niewymienioną część ??W tej chwili 100-200 zł nie robi różnicy bo i tak wyjdzie pewnie ok 1 000zł jak liczyłem bez robocizny za pełny rozrząd:/
A jeszcze jedno.Kupując auto myslalem,że dobrze przyśpiesza.Okazało się że jest słaby jak na 150 kucyków,więc probojąc czasowo do 100km\h, po którymś razie coś się "odetkało" i auto odrazu lepiej ciągnie,chodźby się teraz turbo załanczało.Co mogło być zatkane albo co moze być popsute?
A jeszcze jedno.Kupując auto myslalem,że dobrze przyśpiesza.Okazało się że jest słaby jak na 150 kucyków,więc probojąc czasowo do 100km\h, po którymś razie coś się "odetkało" i auto odrazu lepiej ciągnie,chodźby się teraz turbo załanczało.Co mogło być zatkane albo co moze być popsute?
Najwarzniejsza jest prawidłowa diagnoza, którą ciężko stwierdzić nie słysząc tego i nie widząc więc nie chce nic konkretnego sugerowa- poprostu przed rozebraniem należy dobrze auto osłuchać a po stwierdzeniu miejsca niepokojącego odgłosu (często się niesie po silniku i ciężko prawidłowo go zlokalizować), jeżeli jest too usterka występująca przy wolnych obrotach lub lekko podwyższonych to mogę przypuszczać że jest uszkodzony napinacz paska wielorowkowego. Co do mocy to częstą przyczyną jest zabrudzony filtr powietrza, uszkodzony przewód podciśnieniowy lub zawór steujący łopatkami turbiny (jeżeli auto dugo stało to mógł być przyrdzewiały mieszek z turbiny więc po kilku próbach szybkiego przyspieszania rdza mogła się zetrzeć i teraz szystko chodzi prawidłowo). Miłego szukania. Pozdrawiam
Aha jak już wcześniej pisałem te silniki mają metaliczny pomruk po odpaleniu na zimnym silnku.
Aha jak już wcześniej pisałem te silniki mają metaliczny pomruk po odpaleniu na zimnym silnku.
Te grzechotanie jest tylko kiedy auto jest zimne i gdy naciskam na gaz.Te grzechotanie jest coraz szybsze gdy więcej gazu naciskamy czyli równo z obrotami przyśpiesza.
Wogóle ile ten silnik powinien "zużyć" oleju np na 1000km ? W książce pisze że zużywa 1L \1000km Przeciez to już jest chyba silnik martwy Czy te silniki mają prawo pobrać olej ???
Wogóle ile ten silnik powinien "zużyć" oleju np na 1000km ? W książce pisze że zużywa 1L \1000km Przeciez to już jest chyba silnik martwy Czy te silniki mają prawo pobrać olej ???
Każdy silnik może brać olej (ten 1l na 1000km- to tylko zabezpieczenie producenta) z reguły nie biorą oleju najczęściej niski stan oleju jest spowodowany wyciekami z silnika. Zawsze możę coś przepalić ale to są znikome ilści.
A odnośnie tych dźwięków na zimnym to raczej jest to normalne (z tego co jestem w stanie stwiedzić po twoim opisie
A odnośnie tych dźwięków na zimnym to raczej jest to normalne (z tego co jestem w stanie stwiedzić po twoim opisie
Problem z rozrządem w Pasacie
Witam! Mam VW Pasata 1.8T KAT 150 KM. I coś mi grzechocze w silniku od storny tam gdzie jest łańcuszek, który łaczy dwa wałki? Prawdopodobnie chyba napinacz jest uszkodzony. Czy może ktoś mi doradzić? albo może ktoś ma jakiś używany? Co mam z tym zrobić? Czy można to jakoś inaczej zapobiec temu? Czekam na wasze porady . Serdecznie dziękuję. Pozdrawiam
VW Pasat 1.8T KAT 150KM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 155 gości