zapłon

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomasz369
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 21:54
Lokalizacja: Końskie

zapłon

Post autor: tomasz369 » śr cze 20, 2007 09:08

Witam

Mam MK3 z silnikiem 1,4 AEX wymieniłem w nim świece, kopułkę i palec.
Moje pytanie: czy trzeba ustawić zapłon po wymianie tych części?

Miałem też problem ponieważ pod maska znajdowały sie dwa filtry powietrza /jeden zabudowany na silniku a drugi w nadkolu/ jak mi doradzono na forum wyjąłem wkład z filtra w nadkolu i autko jakoś lepiej wchodzi na obroty lecz wyraźnej poprawy co do wzrostu dynamiki auta nie zauważyłem, tak jakby tylko były wyższe obroty.
Moje pytanie: czy wszystko jest ok czy muszę wykonać jakieś zabiegi jeszcze?

dzięki za pomoc
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr cze 20, 2007 09:28

tomasz369 pisze:czy trzeba ustawić zapłon po wymianie tych części?
nie trzeba !!!!! adlaczego zdemontowałes ten filtr ??



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » śr cze 20, 2007 10:16

w nadkolu pod filtrem powietrza jest pochłaniacz par paliwa....


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
tomasz369
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 21:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: tomasz369 » śr cze 20, 2007 13:46

Puszkę po filtrze zostawiłem wyjąłem tylko wkład bo faktycznie przy tym silniku występuje tylko jeden filtr i to ten owalny nad silnikiem który pozostał w całości.

Pozdrawiam

[ Dodano: 20 Cze 2007 13:50 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=105853



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr cze 20, 2007 14:16

dobrze zrobiłeś, że jeden wywaliłeś. Musisz teraz skontrolować obroty na kompie jeśli coś jest jeszcze nie tak. Jeśli wszystko w porządku to nie musisz. Jeśli piszesz że masz tam jeszcze jakieś zastrzeżenia dobrze byloby podpiąć się po VAG i odczytać obroty biegu jałowego, sprawdzić czy nie ma błędy i kąt wyprzedzenia zapłonu. Po wprowadzeniu w nastawy podstawowe przy 1500 obrtach musisz mieć 6 stopni. Jesli go będziesz sprawdzał tylko przy użyciu kompa to kąt może oscylować koło tej wartości - wpływa na to dynamiczna regulacja zapłonu spowodowana działaniem czujników. W każdym razie ważne żeby nie było cały czas 20 stopni :) Dodam tylko że obroty dla AEXa to 650-750 jeśli masz wyższe radziłbym sprawdzić, przepustnicę, szczelność silnika, można też wprowadzić nastawy podstawowe. Ten zakres obrotów jest tak niski że silniki na biegu jałowym potrafią nawet lekko drgać wiec jeśli tak masz to jest wszystko ok.



Awatar użytkownika
tomasz369
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 21:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: tomasz369 » śr cze 20, 2007 14:29

fajnie dzięki wielkie
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cegla66
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr lis 08, 2006 11:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: cegla66 » śr cze 20, 2007 15:10

No po tych zabiegach nie trzeba nic regulowac.To raczej kosmetyka silnika.


Zbieram na Passata B5 TDI.Kiedy zbiore nie wiadomo.Zainteresowanych sponsoringiem zapraszam na priv xD
OBNIŻENIU ZAWIECHA MÓWIE STANOWCZE NIE!

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr cze 20, 2007 19:14

No tak tylko bez tej kosmetyki czasem AEXem nie daje się jeździć...taki szczegół



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 262 gości