Silnik i skrzynia biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Rafael
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw maja 31, 2007 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Silnik i skrzynia biegów

Post autor: Rafael » wt cze 19, 2007 21:42

Witam serdecznie.
Przeglądając forum zauważyłem iż często powtarza się wśród tematów problem ze spalaniem oleju w silnikach 1,4. Zastanawiam się czy macie może informacje jak ta sprawa wygląda w silnikach z ostatnich lat produkcji (2003), Czy w serii BCA uległo cos poprawie? (Ten sam silnik podobno stosowany jest również w mk5)Spotkałem się również z opinią jakoby skrzynie biegów stosowane w silnikach 1.4 i 1.6 należały do słabszych stron golfów. ( Problem z synchronizatorami i luzami układu.) Czy macie może jakieś wiarygodne informacje dotyczące tej kwestii.Z góry dziękuje z odpowiedzi Przyszły użytkownik golfa



Awatar użytkownika
Thug77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 19:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Thug77 » wt cze 19, 2007 23:11

Palenie oleju w tych silnikach nie zależy chyba od rocznika lecz od przebiegu(albo na jaki i po kim się silnik trafiło :)) ja mam 1.4 16V 98 rok(wyjechał z salonu w pl w 99)i mam zrobione obecnie 73000km i nie zauważylem ubytku oleju(wymieniany był ok.6000 km temu)co do skrzyni tez nie mam najmniejszych problemów z czymkolwiek wręcz jestem mega zadowolony , dużo zależy chyba własnie od tego co pisałem wczesniej o tym silniku czyli przebieg i jak ktoś o niego dbał



Rafael
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw maja 31, 2007 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rafael » śr cze 20, 2007 07:36

Dziękuje za odpowiedz. Bardzo mnie uspokoiła. Również wydaje mi sie ze po prostu trzeba trafić na zadbany model. Przynajmniej jeżeli chodzi o silnik. O problemach ze skrzynia biegów czytałem natomiast w prasie. Szczególnie uczulali by sprawdzić skrzynie biegów przed kupnem. Również mechanik przy "szrocie" zwrócił uwagę ze skrzynie od silników 1.4 i 1.6 są szczególnie poszukiwane i to im szczególnie często przytrafiają sie awarie. Gdzieś jednak obila mi sie o uszy informacja ze w autach nowszych niż 2002 problem ten nie występuje. Nie wiem czy jest to jednak wiarygodna informacja.



greg

Post autor: greg » śr cze 20, 2007 09:01

wiec moze i ja wyjaśnie - przebieg 112tys. - przy normalnej jeździe nie bierze oleju a przynajmniej na 10tys. nie było śladku ubytku, ale.. przy jeździe w zeszłym tygodniu do Niemiec z prędkoscią od 140 do 180 (dziwne że tyle chciał jechać) - łyknął na dystansie 2350km 1 litr oleju! za to paliw a przy takich prędkosciach 7 litrów na 100km
Ostatnio zmieniony śr cze 20, 2007 09:02 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Rafael
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw maja 31, 2007 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rafael » śr cze 20, 2007 10:01

A czy nie myślicie ze takie spalanie oleju smarnego może odbić sie negatywnie na trwałości silnika?. Z drugiej strony jeżeli przy jeździe bez szaleństw nie ma problemów to jestem spokojny. Nie należę raczej do ciężkonogich :)



Awatar użytkownika
b4k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 11:35
Lokalizacja: OśVWięcim | KrakóVW
Kontakt:

Post autor: b4k » śr cze 20, 2007 21:57

Jezeli masz zamiar kupic uzywanego to przy wiekszym przebiegu moze sie problem pojawiac, tak jak kolega wyzej pisal, w miescie ubytkow raczej nie bedzie, ale po dluzszej trasie moga sie pojawic.



Rafael
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw maja 31, 2007 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rafael » śr cze 20, 2007 22:31

b4k pisze:Jezeli masz zamiar kupic uzywanego to przy wiekszym przebiegu moze sie problem pojawiac, tak jak kolega wyzej pisal, w miescie ubytkow raczej nie bedzie, ale po dluzszej trasie moga sie pojawic.
Bede raczej szukał auta z udokumentowanym przebiegiem - raczej poniżej 50 tys niz powyzej.\

Czesc - drobna aktualizacja. Przesledzilem temat awaryjnych srzyń biegów. Otóż problem ten moze wystepowac w skrzyniach biegów z oznaczeniami DUU, DUS, DUW, DUV, ERT - spowodowane jest to zastosowaniem za slabych nitow. istnieje zestaw naprawczy o oznaczeniach 02K 498 088. Z tego co zorientowalem sie na stronie "Doppel WOBber " problem ten moze dotyczyć samochodow produkowanych pomiedzy 09/98 - 04/01. Mam nadzieje ze te informacje siee komus przydadzą.
ps. Może macie jekies spostrzezenia?
Ostatnio zmieniony pn cze 25, 2007 21:59 przez Rafael, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 109 gości