Regulacja obrotow biegu jalowego !!! 2e2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomasz-206
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 13:52
Lokalizacja: Elbląg

Regulacja obrotow biegu jalowego !!! 2e2

Post autor: tomasz-206 » wt cze 19, 2007 00:08

Witam
To moj pierwszy post na forum wiec chcialbym sie przywitac :)

A teraz do rzeczy :)

Mam problem z Golfem MKII 3D 1,6 gaznik jest to skladak wiec nie znam daty produkcji. Z dowodu spisalem numer identyfikacji pojazdu wvwzzz1gzkw761955 moze to cos pomoze. Ssanie jest automatyczne(nie wiem czy we wszystkich tak bylo).

Samochod jezdzi normalnie dopoki sie nie nagrzeje(stale obroty,nie gasnie), gdy sie nagrzeje obroty sa za niskie i by nie gasl musze trzymac gaz. Objawy wystepuja gdy wcisne sprzeglo lub wrzuce luz, samochod jezdzi normalnie gdy jest wrzucony bieg, prawidlowo przyspiesza, jedzie nawet gdy puszcze gaz(nie gasnie). Gdy trzymam gaz obroty sa stale(nie wahaja sie). Objawy postepuja stopniowo wraz ze wzrostem temperatury, przy dojsciu wskazowki temperatury do polowy skali zaczynaja sie problemy(najpierw nierowna praca,przygaszanie silnika(leciutko zapala sie kontrolka akumulatora,podejrzewam ze obroty sa poprostu granicznie niskie,nie mam obrotomierza),potem nastepuje gasniecie silnika).

Z istotnych (jak mi sie wydaje) informacji jest to ze mam odlaczony ten czujnik(jest on zepsuty),czujnik jest koloru brazowo czerwonego.
Obrazek Obrazek

Jesli to nie jest wina tego czujnika-to napiszcie chociarz od czego on jest?

Tutaj jeszcze jedno pogladowe zdjecie

Obrazek

Mam jeszcze jedno pytanie ktory czujnik odpowiada za wlaczanie wentylatora chlodnicy(nigdy nie slyszalem zeby chodzil) i jak mozna sprawdzic jego dzialanie(jesli podlaczenie na krotko to ktore kabelki zewrzec)

Pozdrawiam i nieukrywam licze na rozwiazanie mojego problemu, poniewaz jest to nurtujace.
Ostatnio zmieniony śr cze 20, 2007 16:32 przez tomasz-206, łącznie zmieniany 6 razy.



k.robson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 20:52
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: k.robson » wt cze 19, 2007 00:29

Witam! prawdopodobnie masz zepsutyzaworek wkorku od zbiorniczka plynu chlodzacego i wytwarza sie pod cisnienie sprawdz czujnik wiatraka znajduje sie w dolnym prawym rogu chlodnicy kontrola polega nawyjeciu wtyczki ipolaczeniu przewodem pierwszej idrugiej wsowki powinien zalaczyc sie wentylator pozdro !!


Robson

tomasz-206
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 13:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: tomasz-206 » wt cze 19, 2007 01:03

k.robson pisze:Witam! prawdopodobnie masz zepsutyzaworek wkorku od zbiorniczka plynu chlodzacego i wytwarza sie pod cisnienie sprawdz czujnik wiatraka znajduje sie w dolnym prawym rogu chlodnicy kontrola polega nawyjeciu wtyczki ipolaczeniu przewodem pierwszej idrugiej wsowki powinien zalaczyc sie wentylator pozdro !!
na podstawie czego to stwierdzasz?

[ Dodano: 19 Cze 2007 01:05 ]
k.robson pisze:pierwszej idrugiej wsowki powinien zalaczyc sie wentylator pozdro !!
dzieki :)



robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » wt cze 19, 2007 02:10

do autora tematu:

czy zawsze tak było? Nie jestem mechanikiem, ale obstawiałbym że to kwestia regulacji gaźnika - np w 2e2 (mam taki) jest mozliwosc regulacji obrotow zimnego jak i nagrzanego silnika - a jesli ten problem pojawil sie dopiero teraz to nie mam pojecia - chyba gaźnik tak sam z siebie sie nie rozregulowuje.

odnosnie wentylatora chłodnicy - w dolnej jej cześci masz termostat do którego powinny być podłączone kable.
Witam! prawdopodobnie masz zepsutyzaworek wkorku od zbiorniczka plynu chlodzacego i wytwarza sie pod cisnienie sprawdz czujnik wiatraka znajduje sie w dolnym prawym rogu chlodnicy kontrola polega nawyjeciu wtyczki ipolaczeniu przewodem pierwszej idrugiej wsowki powinien zalaczyc sie wentylator pozdro !!
jesteś pewien? co ma układ chłodzący do zbyt niskich obrotów?
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2007 02:11 przez robgr85, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

tomasz-206
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 13:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: tomasz-206 » wt cze 19, 2007 02:23

robgr85 pisze:czy zawsze tak było?
od kiedy pamietam ;)
robgr85 pisze:jest mozliwosc regulacji obrotow zimnego jak i nagrzanego silnika
podobno bylo to regulowane,jednak operacja moglabyc przeprowadzona nieprawidlowo,moze ktos wie czy mozna przeprowadzic taka regulacje samemu?
robgr85 pisze:odnosnie wentylatora chłodnicy - w dolnej jej cześci masz termostat do którego powinny być podłączone kable.
juz wiem gdzie to jest :) dziekuje !

[ Dodano: 19 Cze 2007 02:25 ]
POZOSTALO OTWARTE PYTANIE O CZUJNIK OD CZEGO ON JEST?



robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » wt cze 19, 2007 11:42

tomasz-206 pisze:
robgr85 pisze:czy zawsze tak było?
od kiedy pamietam ;)
robgr85 pisze:jest mozliwosc regulacji obrotow zimnego jak i nagrzanego silnika
podobno bylo to regulowane,jednak operacja moglabyc przeprowadzona nieprawidlowo,moze ktos wie czy mozna przeprowadzic taka regulacje samemu?
robgr85 pisze:odnosnie wentylatora chłodnicy - w dolnej jej cześci masz termostat do którego powinny być podłączone kable.
juz wiem gdzie to jest :) dziekuje !

[ Dodano: 19 Cze 2007 02:25 ]
POZOSTALO OTWARTE PYTANIE O CZUJNIK OD CZEGO ON JEST?
nie mam pojecia odnosnie tego czujnika. Ja na Twoim miejscu sciagnalbym sobie przez emule (lub ksiegarnie ;) ) "sam naprawiam" do vw golf 2 i tam szukał na rysunkach informacji o czujnikach.

Odnosnie regulacji gaznika to zalezy jaki typ, niektore da sie regulowac recznie inne maja regulacje elektroniczna. Radzilbym skoczyc z nim do jakiegos dobrego 'gaznikowca'.

Pozdr


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

tomasz-206
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 13:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: tomasz-206 » wt cze 19, 2007 11:45

robgr85 pisze:nie mam pojecia odnosnie tego czujnika. Ja na Twoim miejscu sciagnalbym sobie przez emule (lub ksiegarnie ) "sam naprawiam" do vw golf 2 i tam szukał na rysunkach informacji o czujnikach.
na tych schematach ciezko znalezc ten czujnik LICZE NA WASZA POMOC
robgr85 pisze:Odnosnie regulacji gaznika to zalezy jaki typ, niektore da sie regulowac recznie inne maja regulacje elektroniczna. Radzilbym skoczyc z nim do jakiegos dobrego 'gaznikowca'
Chcialbym wiedziec czy to napewno to.



robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » wt cze 19, 2007 11:49

tomasz-206 pisze:
robgr85 pisze:nie mam pojecia odnosnie tego czujnika. Ja na Twoim miejscu sciagnalbym sobie przez emule (lub ksiegarnie ) "sam naprawiam" do vw golf 2 i tam szukał na rysunkach informacji o czujnikach.
na tych schematach ciezko znalezc ten czujnik LICZE NA WASZA POMOC
wiem ze ciezko, a masz "manual vw golf II.pdf" tam są lepsze zdjecia, moze na tym znajdziesz. Ja tez dostaje spazmow jak mam znalezc cos w tych instrukcjach.

Pozdr.

[ Dodano: 19 Cze 2007 12:31 ]
robgr85 pisze:
tomasz-206 pisze:
robgr85 pisze:nie mam pojecia odnosnie tego czujnika. Ja na Twoim miejscu sciagnalbym sobie przez emule (lub ksiegarnie ) "sam naprawiam" do vw golf 2 i tam szukał na rysunkach informacji o czujnikach.
na tych schematach ciezko znalezc ten czujnik LICZE NA WASZA POMOC
wiem ze ciezko, a masz "manual vw golf II.pdf" tam są lepsze zdjecia, moze na tym znajdziesz. Ja tez dostaje spazmow jak mam znalezc cos w tych instrukcjach.

Pozdr.
Może Ci się przyda link do mojego tematu na forum, ja mialem w drugą stronę za wysokie obroty... ludzie próbowali pomóc, ale do dziś nie jestem w stanie znaleźć reglacji obrowtow nagrzanego silnika.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196389#1196389

pozdr


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

tomasz-206
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 13:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: tomasz-206 » wt cze 19, 2007 13:20

coraz lepiej :) dzisiaj poszukam tej regulacji.

Dalej nurtuje mnie pytanie co to za czujnik, ze schematow wynika ze jest to czujnik temperatury sterujacy wskaznikiem temperatury, a ten dziala dobrze wiec moze to jest wylacznik termiczny zwloczny, ale co on robi i czy tak moze wygladac?



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » wt cze 19, 2007 14:58

ten czujnik to wyłącznik termiczny i steruje on przekaznikiem od elektrycznego podgrzewania kolektora, czujnik czarny powinien sterowac wskazówka na desce, a niebieski odpowiada za ssanie
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2007 15:01 przez eidos, łącznie zmieniany 1 raz.



tomasz-206
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 13:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: tomasz-206 » wt cze 19, 2007 15:06

eidos pisze:wyłącznik termiczny i steruje on przekaznikiem od elektrycznego podgrzewania kolektora
powiedz mi jeszcze czy cos sie stanie jesli nie bedzie on podlaczony?



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » wt cze 19, 2007 15:09

nic sie nie powinno stac, dzieki niemu samochod szybciej lapie temp. bo od 55 stopni C i tak wylacza podgrzewanie elektryczne, bo te role przejmuje plyn



tomasz-206
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 13:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: tomasz-206 » wt cze 19, 2007 15:15

eidos, okej dzieki jeszcze raz !!!

[ Dodano: 19 Cze 2007 15:16 ]
Teraz jeszcze chcialem sie spytac czy dam rade samemu podniesc obroty na biegu jalowym?

I przy jakiej temp powinien wlaczac sie wentylator? (chodzi o polozenie wskazowki na skali)
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2007 15:17 przez tomasz-206, łącznie zmieniany 1 raz.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » wt cze 19, 2007 15:29

Obrazek

Tu masz cos o temp. przy ktorej powinien sie wentylator wł.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 469 gości