Wyraźny spadek mocy. Coś związanego z turbosprężarką

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Eterboj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: sob mar 03, 2007 01:48
Lokalizacja: Polska

Wyraźny spadek mocy. Coś związanego z turbosprężarką

Post autor: Eterboj » ndz cze 17, 2007 07:34

Witam.
Posiadam Golfa IV 1.9 TDI z 99r. Byłem dzisiaj w trasie i wydarzyło się coś dziwnego. Rozpędzam się normalnie, gaz do deski, samochód leci do przodu aż przy 130 nagle jakby hamulec lub podmuch wiatru i ani kilometra więcej nie chciał iść. Pomyślałem ok. Zwolniłem i ponowiłem próbę. Teraz już miał poważny problem żeby dojść do 130. Rozpędzanie się od 100 do 120 zajęło chyba pół minuty albo i więcej. Dojechałem do miasta, przede mną jechał starszy passat, chcę go łyknąć, zjeżdżam na lewy pas, gaz do dechy i co? Jakby z 1.9TDI zrobiło się nagle 1.0. Kiedy podjechałem pod dom zauważyłem, że turbosprężarka chodzi inaczej niż zawsze. Nie ma charakterystycznego syczenia lecz tak jakby była zapchana czy coś w tym rodzaju. Zgasiłem silnik, po 20 sekundach uruchomiłem i charakterystyczne syczenie powróciło. Jestem zaniepokojony tym co się dzieje. To już drugi raz! Ktoś wie o co chodzi? Czy wpływ na to może mieć końcówka rezerwy? Zapchany filtr powietrza? Nie wiem. Proszę o pomoc. pozdrawiam



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz cze 17, 2007 08:00

jest to notlauf , cyli przeładowanie . Poszukaj , było o tym milion tematów . Najlepiej podepnij się pod VAG. Jaki masz silnik :?:



Eterboj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: sob mar 03, 2007 01:48
Lokalizacja: Polska

Post autor: Eterboj » ndz cze 17, 2007 15:26

damcio151 pisze: Jaki masz silnik :?:
Można to gdzieś odczytać z komory silnika?

A jak z naprawa? Kosztowna sprawa?
Ostatnio zmieniony ndz cze 17, 2007 15:28 przez Eterboj, łącznie zmieniany 1 raz.



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » ndz cze 17, 2007 15:49

numery silnika, trzy pierwsze lityerki iznaczaja model silnika.
Przyczyny, zapieczona gruszka, czujnik N75 walniety lub nieszczelne wezyki podcisnienia. Podepnij sie pod VAG jak pisał damcio151, i sie okaze


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
Zocha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 10, 2007 18:04
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Zocha » ndz cze 17, 2007 19:12

Ja miałem te same objawy u mnie to była wina turbiny musiałem rozebrać i wyczyścić


AFN -216+AWX+Pompa 11mm =177KM/400NM
Mercedes S500 :)
Yamaha FZR 1000

Eterboj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: sob mar 03, 2007 01:48
Lokalizacja: Polska

Post autor: Eterboj » ndz cze 17, 2007 19:24

ile to kosztowało?

[ Dodano: 17 Cze 2007 21:32 ]
damcio151 pisze:Jaki masz silnik :?:
hmm w dowodzie nie ma numeru silnika, ale znalazłem taką naklejkę: NL / AAB332943 czy cos takiego. Cyferki chyba w innej kolejnosci są tylko. O to chodzi?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz cze 17, 2007 22:17

Eterboj pisze:O to chodzi?
nie :P , zobacz na naklejkę w bagażniku , będzie tam numer silnika 3 literowy. Ile masz KM :?:



Awatar użytkownika
PrezesiskoSDZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn paź 16, 2006 14:14
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: PrezesiskoSDZ » ndz cze 17, 2007 22:44

Witam !

Mialem dokladnie takie same objawy..po podpieciu pod VAGa okazalo sie, ze to czujnik n75 powodowal przeladowanie..;/ jesli chodzi o koszt, to chyba okolo 200 pln plus podpiecie kompa...;/ mowie oczywiscie o "zdziercach" z ASO.. :bigok: zorientuj sie w miare szybko o co chodzi, bo szkoda turbinki...;/

PozdraVWiam :)


Tylko TDI....:D
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » ndz cze 17, 2007 23:14

Witam
Całkiem niedawno miałem ten sam problem w swoim samochodzie , na czwartym lub piątym biegu przeładowywało turbinę ,straszne uczucie brak mocy.Zanim zaczniesz coś działać podepnij go profilaktycznie pod vag (tak jak powyżej koledzy doradzają) ,niepawie ci zbyt wiele oprócz tego że przeładowuje turbo.Najprawdopodobniej masz zapieczoną kierownice w turbinie (nie schodzi do samego dołu)i chyba przy tej operacji nie trzeba rozbierać całej turbiny .Oczywiście ja posługuje sie slangiem laika ponieważ nie jestem mechanikiem.Po wszystkich działaniach jakie zrobisz nie zapomnij przeczyścić przepływomierza (spirytus/ekstrakcyjna wystarczy) ponieważ to też ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie.
P.S.
Koszty tej operacji u mojego mech. wyszły 100 zł.ale inni rożnie krzyczeli nawet 350zł. za czyszczenie całej turbiny.


tommy

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 18, 2007 09:50

Tomek one pisze:Po wszystkich działaniach jakie zrobisz nie zapomnij przeczyścić przepływomierza (spirytus/ekstrakcyjna wystarczy) ponieważ to też ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie.
:blush: , nie czyść przepływki bez powodu ... Jak jest sprawna to zostaw ją w spokoju , bo jak coś pójdzie nie tak to zapłacisz za nią jakieś 400 zł
Ostatnio zmieniony pn cze 18, 2007 09:51 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » pn cze 18, 2007 10:07

A co morze iść nie tak jak przepływomierz czyścisz delikatnie pędzelkiem.
objawami zabrudzonego przepływomierza morze być chwilowe brak mocy(ok1/2 sek.).miedzy 3200/ 3600 obr.


tommy

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 18, 2007 10:11

Tomek one pisze:A co morze iść nie tak jak przepływomierz czyścisz delikatnie pędzelkiem.
można łatwo go zepsuć , więc lepiej nie ryzykować
Tomek one pisze:objawami zabrudzonego przepływomierza morze być chwilowe brak mocy(ok1/2 sek.).miedzy 3200/ 3600 obr.
chyba ciągły brak mocy :bigok: , podawana jest za mała dawka paliwa



Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » pn cze 18, 2007 13:14

Nie zgodzę sie z tobą ,ponieważ mam na to inne argumenty.Pokrótce postaram sie ci je nakreślić.
Jak powyżej wspominałem miałem kłopot z turbo wiec przeczyściłem zapieczoną kierownice która sie zawieszała. po całej tej operacji turbo chodziło należycie ,lecz pojawił sie mały kłopot ,otóż przy obrotach miedzy 3200/3600 następowała krótka płaza na obrotomierzu czyli obroty stawały gdzieś na ok.1 sek. na początku myślałem ze turbo jest niedokładnie wyczyszczone . Po rozmowie z mechanikiem wykluczyliśmy taką teorie.Mechanik stwierdził ze soft który jest zmieniony w samochodzie złapał jakiś błąd (dodam ze samochodu nie chipowałem taki sprowadziłem, wszyscy mechanicy którzy przy nim dłubali twierdzili że na 100% jest zmieniony soft),wiec wybrałem sie na hamownie do firmy V tech aby sprawdzić jego moc i ewentualne błędy.
Po hamowni okazało sie ze samochód ma moc seryjną co więcej na pierwszej prubie na wykresie wyszedł mały spadek mocy przy obr. powyżej 3000 ,odbiło sie to brakiem 5 ps
na drugim podejściu było lepiej bo brakowało tylko 3 ps.
Pracownicy firmy vtech bez zastanowienia wskazali przepływomierz co po krótkim czasie okazało sie w moim przypadku słuszne.
Wiec na tej podstawie pozwoliłem sobie na umieszczenie moich słusznych lub nie wywodów.
POZDRAWIAM


tommy

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 18, 2007 13:20

Tomek one pisze:Nie zgodzę sie z tobą ,ponieważ mam na to inne argumenty.Pokrótce postaram sie ci je nakreślić.
Jak powyżej wspominałem miałem kłopot z turbo wiec przeczyściłem zapieczoną kierownice która sie zawieszała. po całej tej operacji turbo chodziło należycie ,lecz pojawił sie mały kłopot ,otóż przy obrotach miedzy 3200/3600 następowała krótka płaza na obrotomierzu czyli obroty stawały gdzieś na ok.1 sek. na początku myślałem ze turbo jest niedokładnie wyczyszczone . Po rozmowie z mechanikiem wykluczyliśmy taką teorie.Mechanik stwierdził ze soft który jest zmieniony w samochodzie złapał jakiś błąd (dodam ze samochodu nie chipowałem taki sprowadziłem, wszyscy mechanicy którzy przy nim dłubali twierdzili że na 100% jest zmieniony soft),wiec wybrałem sie na hamownie do firmy V tech aby sprawdzić jego moc i ewentualne błędy.
Po hamowni okazało sie ze samochód ma moc seryjną co więcej na pierwszej prubie na wykresie wyszedł mały spadek mocy przy obr. powyżej 3000 ,odbiło sie to brakiem 5 ps
na drugim podejściu było lepiej bo brakowało tylko 3 ps.
Pracownicy firmy vtech bez zastanowienia wskazali przepływomierz co po krótkim czasie okazało sie w moim przypadku słuszne.
Wiec na tej podstawie pozwoliłem sobie na umieszczenie moich słusznych lub nie wywodów.
POZDRAWIAM
Ok :) , U Ciebie przepływka lekko niedomagała , ale skąd wiesz jak jest u Eterboj :?: , napisałeś , żeby ją wyczyścił ..... a po co jeżeli jest sprawna ( powiedzmy ) :?:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 309 gości