Sonda Lambda - kilka pytań
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Sonda Lambda - kilka pytań
Witam.
Mam padnieta sonde lambda. Na VAG-u napiecie ustabilizowane jest na niskim poziomie i nie zmienia sie co sugeruje jej 'koniec'. Zagladajac pod maske i ogladajac ja zaowazylem ze 4-przewodowa sonda ma tylko dwa kable podpiete do kontrolera [czy jakos tak ] A gdzie reszta - nie mam pojecia][ Pozniej dam fotki] .
Teraz pytania:
1. Czy skoro jezdze na LPG to czy musze szybko owa sonde wymieniac?
2. Slyszalem opinie mechanikow ze skoro jezdze na LPG to sonda nie wplywa negatywnie na prace samochodu. Czy jest to prawda?
3. Czy do silnika 1.6 AEE [vw golf 3 95r] musi byc sonda 4-przewodowa?
4. Czy ma ktos sondy z Allegro? Bo orginaly sa dosc drogie...
5. Może ma ktos dobra sonde do sprzedania? Chetnie kupie...
Pozdr.
Mam padnieta sonde lambda. Na VAG-u napiecie ustabilizowane jest na niskim poziomie i nie zmienia sie co sugeruje jej 'koniec'. Zagladajac pod maske i ogladajac ja zaowazylem ze 4-przewodowa sonda ma tylko dwa kable podpiete do kontrolera [czy jakos tak ] A gdzie reszta - nie mam pojecia][ Pozniej dam fotki] .
Teraz pytania:
1. Czy skoro jezdze na LPG to czy musze szybko owa sonde wymieniac?
2. Slyszalem opinie mechanikow ze skoro jezdze na LPG to sonda nie wplywa negatywnie na prace samochodu. Czy jest to prawda?
3. Czy do silnika 1.6 AEE [vw golf 3 95r] musi byc sonda 4-przewodowa?
4. Czy ma ktos sondy z Allegro? Bo orginaly sa dosc drogie...
5. Może ma ktos dobra sonde do sprzedania? Chetnie kupie...
Pozdr.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ad1. Zależy co się dzieje, jeśli spalanie i praca silnika jest ok na obu paliwach to ją zostaw
ad.2 nie całkiem prawda, sonda pomaga ustalić skład mieszanki na LPG również, ale fakt że mniejszy wpływ jak na benie.
ad 3. Zakladaj 4-przewodową, wszystko jest potrzebne (dwa biale to podgrzewanie). Wielu ludzi ma te tanie Bosche z Allegro i sobie chwalą, niektórzy mają pecha i trafią wadliwą, ale biorąc pod uwagę cene można zaryzykować.
ad.2 nie całkiem prawda, sonda pomaga ustalić skład mieszanki na LPG również, ale fakt że mniejszy wpływ jak na benie.
ad 3. Zakladaj 4-przewodową, wszystko jest potrzebne (dwa biale to podgrzewanie). Wielu ludzi ma te tanie Bosche z Allegro i sobie chwalą, niektórzy mają pecha i trafią wadliwą, ale biorąc pod uwagę cene można zaryzykować.
to tylko sugeruje jej koniec, ale nie daje pewności że jest zepsuta. Wystarczy że silnik ma za ubogą mieszankę z różnych powodów (np przepływomierz uwalony) i może tak się dziać. Zresztą zepsuta często "zatrzymuje się" na wyższych napięciach.kosmo3104 pisze:napiecie ustabilizowane jest na niskim poziomie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Ok. Dzieki
1. Spalanie i praca silnika jest raczej w normie. Gazu mi pali okolo 10l na 100km czyli chyba nie tak zle. A benzynki uzywam tylko do tzw. przeczyszczenia silniczka.
2. Ok. ale slyszalem ze na gazie jest cos takiego jak emulacja sondy lambda...
3. Ja osobiscie wole zamiast dac 2300 za oryginal kupic sonde niby Bosh za 99zl i za 59zl dokupic interfejs VAG.
Oto zdjecie podlaczenia sondy.
Jak widać na zdjeciu podlaczone sa tylko dwa kable: fioletowy i zolty. Reszty nie znalazlem. Co jest grane?
Więc jak radzicie: Skoro jezdze na LPG to wymieniać sondę czy nie? pozdr.
1. Spalanie i praca silnika jest raczej w normie. Gazu mi pali okolo 10l na 100km czyli chyba nie tak zle. A benzynki uzywam tylko do tzw. przeczyszczenia silniczka.
2. Ok. ale slyszalem ze na gazie jest cos takiego jak emulacja sondy lambda...
3. Ja osobiscie wole zamiast dac 2300 za oryginal kupic sonde niby Bosh za 99zl i za 59zl dokupic interfejs VAG.
Oto zdjecie podlaczenia sondy.
Jak widać na zdjeciu podlaczone sa tylko dwa kable: fioletowy i zolty. Reszty nie znalazlem. Co jest grane?
Więc jak radzicie: Skoro jezdze na LPG to wymieniać sondę czy nie? pozdr.
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 00:23 przez kosmo3104, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Mniej więcej jest tak że komputer LPG wykorzystuje sygnał lambdy do sterowania silnikiem krokowym, a zamiast tego wysyła na sterownik silnika sygnał zastępczy, żeby ten "myślał" że sonda działa ok i nie porobił błędów. Co znaczy że sonda działa na LPG.
A co do kabli sam pisałeś że są 4 więc jak? Przy wtyczce sondy pewnie są 4, a te co są na fotce to dolutowane do końców przeciętego kabla sygnałowego sondy kable od komputerka LPG, za dobrze nie widać.
A co do kabli sam pisałeś że są 4 więc jak? Przy wtyczce sondy pewnie są 4, a te co są na fotce to dolutowane do końców przeciętego kabla sygnałowego sondy kable od komputerka LPG, za dobrze nie widać.
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 09:10 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Pewnie tak jest.
A jesli chodzi o prace na obu paliwach to jest niby ok. Ale pytałem wczesniej z ciekawosci w topiku: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=108802.
Prosze sie z tym zapoznac. Potem dowiedzialem sie ze silnik typu AEE tak ma.
Czy takie zachowanie silnika może byc powodowane przez sonde lambda?
A sonda stanela na napieciu 224mV [czy cos takiego].
Byc moze to przeplywomierz. Ale jak to mozna sprawdzic?
A jesli chodzi o prace na obu paliwach to jest niby ok. Ale pytałem wczesniej z ciekawosci w topiku: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=108802.
Prosze sie z tym zapoznac. Potem dowiedzialem sie ze silnik typu AEE tak ma.
Czy takie zachowanie silnika może byc powodowane przez sonde lambda?
A sonda stanela na napieciu 224mV [czy cos takiego].
Byc moze to przeplywomierz. Ale jak to mozna sprawdzic?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
własnych doświadczeń nie mam ale z tego co wiem to jedyna pewna metoda to podmienić na taki co jest napewno dobry. Vag nie wykaże częściowego zużycia przepływomierza. Ale mieszanka bedzie za uboga i stąd stanie sondy na niskim napięciu. Tak czy inaczej trzeba się autem przejachać z laptopem, bo na wyższych obrotach i pod obciążeniem sonda pewnie ruszy,kosmo3104 pisze:Byc moze to przeplywomierz. Ale jak to mozna sprawdzic?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
kosmo3104 sorki za wprowadzenie błąd, pomydliłoi mi się AEK na motronicu, a ty masz mono-motronic bez przepływki.Jacenty85 pisze:A gdzie w AEE przepływomierz ???? Tam go po prostu nie ma.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kosmo3104 wczoraj uporałem się z tym samym problemem co tym masz przepaliła mi się sonda lambda i pokazywała napięcie tylko między 0,2-0,3 Volta zorientowałem się o tym dopiero jak podjechałem na stacje LPG do tankowania i wyszło mi 15 litrów w pierwszym Momocie myślałem że się gaz rozregulował wiec podjechałam na regulacje lpg i tam dopiero wyszło że sonda lambda daje ciągły sygnał o zaubogiej mieszance więc zakupiłem uniwersalną sonde na allegro wczoraj zamontowałem i jak na razie jest ok.
Ostatnio zmieniony ndz cze 17, 2007 18:12 przez AD6, łącznie zmieniany 1 raz.
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
No to AD6 zycze Ci zeby dlugo dzialala. A jaka kupiles? Masz link do tej aukcji?
Ja myslalem o tej: http://moto.allegro.pl/item202942609_no ... bosch.html
Co o niej myslicie?
Ja myslalem o tej: http://moto.allegro.pl/item202942609_no ... bosch.html
Co o niej myslicie?
heh dokładnie u tego gościa kupiłem zapomniałem napisać że w poprzednim aucie też musiałem wymienić sondę też kupiłem uniwersalną tylko od innego sprzedającego ale jak pamiętam była identyczna jak ta co teraz założyłem i działała cały czas aż do sprzedaży auta
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
Wiec chyba na ta sie zdecyduje. Jednak zalozenie nie bedzie takie proste...
Jak wspomnialem wczesniej do kontrolera sondy dochodza tylko dwa przewody a powinny byc 4. A dwa zostaly pominiete na srodku wiazki kabla laczacego sonde z komputerem LPG. [te dwa domyslam sie ze sa od grzalek] sondy]
Komputerek LPG to: Authronic Lambda Control System AL[lub F - nie pamietam]-700.
Jakies porady?
[ Dodano: 20 Cze 2007 22:54 ]
Ok. sonda wymieniona na sonde oryginalna Bosch. I poprawilismy te laczenia. Na benzynie jest ok ale na gazie samochod sie dziwnie teraz zachowuje. Niby obroty ma w normie ale faluje. wyglada to tak jakby co sekunde delikatnie naciskano pedal gazu. W czym jest problem. Trzeba doregulowac?
Jak wspomnialem wczesniej do kontrolera sondy dochodza tylko dwa przewody a powinny byc 4. A dwa zostaly pominiete na srodku wiazki kabla laczacego sonde z komputerem LPG. [te dwa domyslam sie ze sa od grzalek] sondy]
No tak. Te dwa sa dolutowane do komputerka LPG. Ale co zrobic z dwoma kablami od grzalek?Paweł Marek pisze:A co do kabli sam pisałeś że są 4 więc jak? Przy wtyczce sondy pewnie są 4, a te co są na fotce to dolutowane do końców przeciętego kabla sygnałowego sondy kable od komputerka LPG, za dobrze nie widać.
Komputerek LPG to: Authronic Lambda Control System AL[lub F - nie pamietam]-700.
Jakies porady?
[ Dodano: 20 Cze 2007 22:54 ]
Ok. sonda wymieniona na sonde oryginalna Bosch. I poprawilismy te laczenia. Na benzynie jest ok ale na gazie samochod sie dziwnie teraz zachowuje. Niby obroty ma w normie ale faluje. wyglada to tak jakby co sekunde delikatnie naciskano pedal gazu. W czym jest problem. Trzeba doregulowac?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 450 gości