Trzesie przy hamowaniu, wymienione tarcze / klocki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cezary3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:54
Lokalizacja: gdańsk

Trzesie przy hamowaniu, wymienione tarcze / klocki

Post autor: cezary3 » sob cze 16, 2007 08:44

Witam
Jak w temacie mam problem z mk4 (1.6SR) , przy kazdym hamowaniu trzesie szczegolnie uciążliwe jest to podczas brania łuków przy jednoczesnym dociskaniu hamulca....w aucie z tego powodu zostały już wymienione wszystkie tarcze i klocki ,ale nie przyniosło to efektu, nawet chyba trzesie jeszcze bardziej ....jak ktoś miał podobny problem to dziekuje za istotne informacje ..pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 16:01 przez cezary3, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ivanhoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lis 07, 2005 20:34
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Ivanhoe » sob cze 16, 2007 08:50

witam. jak objawia się to trzęsienie, np. czujesz drgania na kierownicy, pedale hamulca?



Awatar użytkownika
cezary3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:54
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: cezary3 » sob cze 16, 2007 08:55

Trzesie kołem kierownicy i czuć przy hamowaniu z dużych predkości ze buda tez zaczyna sie trząść , na pedale hamulca nic nie czuć......;(........oprocz tego podczas jazdy z malą predkoscią słychać, że piszczą klocki, po nacisnieciu hamulca pisk mija...tak jak napisałem wszystkie czesci sa nowe..


Obrazek
MK4 US VR6 GTI
MK2 US Westmoreland Year One

Bora V6 4motion
MK2 GTI 16V 86' Year One

Awatar użytkownika
Ivanhoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lis 07, 2005 20:34
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Ivanhoe » sob cze 16, 2007 09:12

ja po wymianie tarcz i klocków w moim MK3 miałem podobne objawy. okazało się, że zużyte były elementy przedniego zawieszenia: tuleje metalowo-gumowe, łącznik stabilizatora itd. sprawdź w jakim stanie są te elementy. u mnie po ich wymianie zawieszenie się usztywniło i drgania zniknęły.
Z innych przyczyn obstawiałbym krzywe tarcze hamulcowe. czy nie wjechałeś może przy rozgrzanych tarczach w jakąś kałużę?



Awatar użytkownika
cezary3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:54
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: cezary3 » sob cze 16, 2007 09:49

I z przodu i z tyłu wymienione były wszystkie tuleje zaraz przed wyminą tarcz i klockow, a jezeli chodzi o tarcze to problem był i tak nawet po wymianie na nowe wiec raczej z ta kałuża odpada...no nic jak narazie wszyscy mechanicy u ktorych byłem nie moga sobie z tym poradzic ....sciagniete byly rowniez tarcze wszystkie elementy oczyszczone ponownie i załozone ponownie niestety nic nie pomogło



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » sob cze 16, 2007 10:26

A czujesz to bicie jakoś szczególnie na którymś z kół? Nie blokuje Ci któregoś zacisku po ostrzejszych hamowaniach? Ja miałem podobny problem i okazało się, że elastyczny przewód hamulcowy był walnięty, po wymianie wszystko wróciło do normy.



Awatar użytkownika
cezary3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:54
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: cezary3 » sob cze 16, 2007 11:41

raczej to czuć w obu kołach,i raczej napewno z przodu,ale sprawdze ten przewod w ktorym on jest miejscu?....nie wiem juz sam myslałem zeby jeszcze tarcze przetoczyć bo niby te klocki piszcza ale w sumie po co nówki tarcze toczyć hmmmm.....



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » sob cze 16, 2007 11:49

Jak zdejmiesz koło, albo nawet nie trzeba to widać taki czarny gumowy przewód, łączy on zacisk z przewodem przytwierdzonym do nadkola. Niestety nic na oko nie ocenisz, jedyna możliwość sprawdzenia to wymiana. Przewód taki kosztuje ok.50zł (ja tyle dałem za Lucasa), jednak jeżeli to oba koła to raczej bym nie szedł tym śladem. Sprawdź gumowe tuleje przy wahaczach, czy nie są popękane. Co do piszczenia klocków to niestety nic na to nie poradzisz. Byćmoże klocki się ułożą i przejdzie, ale nie liczyłbym na to i przetoczenie tarcz nic tu nie pomoże. Ja stwiam na problem w zawieszeniu. Jak na oko nic nie widać pojedź na jakąś stację diagnostyczną na szarpaki i wtedy wyjdzie wszystko jak na dłoni.



Awatar użytkownika
cezary3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:54
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: cezary3 » sob cze 16, 2007 12:12

dziwne mi sie troche wydaje ze tylko przy hamowaniu tak sie dzieje jezeli miały by to byc tuleje...bo tak to w zawieszeniu nic nie puka itp itd...



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » sob cze 16, 2007 15:05

Przy hamowaniu wszystko się napręża i dopiero wtedy zaczynasz to czuć, z drugiej strony nie powinno być wibracji, a raczej jakiś stuknięcie. Tak mi do głowy przyszło, żebyś sprawdził zbieżność i wyważenie kół. Takie rzeczy są szczegolnie istotne właśnie przy hamowaniu na zakrętach.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob cze 16, 2007 15:13

A łożysko amortyzatora jest dobre ???????? znajduje się u góry amortyzatora



Awatar użytkownika
Labudin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt maja 08, 2007 00:53
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Labudin » sob cze 16, 2007 15:34

Mialem taki przypadek i co sie okazalo ze zbierznosc byla zla i wywarzylem kola. Jesli nie to mozesz faktycznie sprobowac z lozyskiem na amorkach


[img]http://images20.fotosik.pl/404/391db8446f84df4d.jpg[/img]

Awatar użytkownika
cezary3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:54
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: cezary3 » sob cze 16, 2007 17:19

Zbierznośc jest rowno +0 tez o tym pomyślałem i odrazu to sprawdziłem, miałem jeden amorek z tyłu 50 % a drugi 70% wstawiłem nowe tydzień temu nic...jeszcze nie sprawdzałem wywarzenia opon bo wsumie mam nówki miesieczne Daytons'y dopiero co założone wiec wyszedłem z założenia że w serwisie mi je wyważali....myśle że bede szukał w kierunku tych tulei chociaż w sumie prawie ze nowe sa , z tyłu to wogóle juz prosto ze sklepu bo stukały...a czy te łożysko amorka mozna sprawdzić jakoś tak bez szarpania bo dopiero w poniedziałek na szarpaki pojade????.........nie wiem czy to istotne w tym przypadku ale teraz jak jechałem to zacząłem mocniej na detale sie przyglądać i w sumie zauważyłem że chyba też trzesie mi pedałem gazu pod nogą jak na dziurach predkości nabieram może komuś to przynosi coś na myśl....oprocz tego to zauwązyłem że raz przy hamowaniu trzesie lekko a raz konkretniej kierownicą dygocze hmmm???


Obrazek
MK4 US VR6 GTI
MK2 US Westmoreland Year One

Bora V6 4motion
MK2 GTI 16V 86' Year One

greg

Post autor: greg » sob cze 16, 2007 21:26

możliwe przyczyny trzęsienia poza tarczami:
1. sworznie wahaczy
2. końcówki drążków kierowniczych lub same drążki
3. tuleje na wahaczach
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 21:26 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 338 gości