Klimatyzacja poraz wtóry - sprężarka, elektromagnes

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Klimatyzacja poraz wtóry - sprężarka, elektromagnes

Post autor: ympans » pn cze 11, 2007 20:39

Witam,
Walcze juz ze dwa dni z klimatronikiem.... czynnik niby jest sprawdzalem na zaworkach, próbowałem zworkować na czujniku cisnienia, sprawdzam bledy w klimatroniku za dwa dni dojdzie vag... ale pytanie jest nastepujace jakie moga byc przyczyny niedomykania przez elektromagnes kola na sprezarce... bo po prostu cala ta sytuacja żyć mi nie daje... sprawdzalem takze przewody.. idące do sprężarki, bezpieczniki... co jeszcze moze wplywac na to ze sprężarka sie nie załącza probowalem a trybie auto i zwyklym (nie econom, wiem ze to jest bez climy)... nie mam charakterystycznego stuku wentylatory tez sie nie załączają...
Proszę o pomoc...

[ Dodano: 11 Cze 2007 20:40 ]
Mozna to jakos na sztywno podlaczyc zeby sprawdzic czy sprezara wogole dziala(zmusic elektromagnes do działania)

Pozdrawiam


<niedozwolony podpis>

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Re: Klimatyzacja poraz wtóry - sprężarka, elektromagnes

Post autor: Amanda » pn cze 11, 2007 23:32

ympans pisze:Mozna to jakos na sztywno podlaczyc zeby sprawdzic czy sprezara wogole dziala(zmusic elektromagnes do działania)
Jasne podłącz do kostki od kompresora bezpośrednio 12V np z akumulatora (ale tylko w celu sprawdzenia, nie na dłużej - skoro nie włączają Ci się wentylatory to usterka jest gdzieś indziej)


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » pn cze 11, 2007 23:44

jakies pomysly odnosnie nie zalaczania przynajmniej wentylatorów? a elektromagnesem nie steruje czasem czujnik ponizej niego ?
Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 23:45 przez ympans, łącznie zmieniany 1 raz.


<niedozwolony podpis>

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt cze 12, 2007 07:04

ympans pisze:jakies pomysly odnosnie nie zalaczania przynajmniej wentylatorów? a elektromagnesem nie steruje czasem czujnik ponizej niego ?
Nie, nie ma tak że sprężarką steruje jedno, a wentylatorami coś innego, to układ "naczyń połączonych" - jeżeli po włącznkiu klimy nie załączają sie wentylatory (zakładam, że wentylator włączy Ci się gdy temp płynu chłodzącego przekroczy ok 90st), to usterka tkwi w układzie elektrycznym klimy


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » wt cze 12, 2007 07:37

ok, wiec dzisiaj rano przed wyjazdem do warsztatu podlaczylem magnesik na sztywno do akumulatora i co zobaczylem ? ku mojemu zdziwieniu dolna rurka (nie ta od czujnika cisnienia, ale ta poniżej) zrobila sie przyjemnie zimniutka :) sprężarka chodzi cichutko sprzegiełko zalaczylo sie ladnie ale po polaczeniu kabelkiem do akumulatora... chociaz to mnie ucieszyło... i lecialo zimniutkie powietrze z kratek, powiedzialbym nawet ze bardzo zimne :P i teraz pytanie takie bo mam 2 bledy na klimatroniku - jeden dotyczy silniczka v68 - steryhacy klapka zimnego-goracego powietrza, drugi to czujnik g89 temperatury zasysanego powietrza.. czyżby powodem nie zalaczania sprezarki moglyby być te dwa błędy? bo mi sie wydaje ze one działają- w trybie serwisowym zmienialem wartosc dla 11 kanału - sterujacego wlasnie silniczkiem v68 i co sie(bez hałasu) to było słychać.. okazalo się że po zjechaniu do 0 lecialo cieple powietrze a po dobiciu do 255 lecialo zimne... wyglądało to na prawde jakby silniczek działał i jeszcze nawet było słychać jego prace bo robilem to jak bylo dość spokojnie. dziwne to wszystko, a moze konsola od klimatronika jest popsuta.. ? na prawde juz nie wiem, nadmieniam ze idzie do mnie nagrzewnica wiec z tymi bledami wewnetrznymi w klimatroniku nie bede mial problemu, tylko cos czuje ze jak wymienie obydwa te podzespoly to sprezarka i tak sie nie zalaczy... Czy moze klimatronik nie moze miec zadnych bledów zeby zalaczyc sprezarke ?

Reasumując:
- sprężarka sprawna po załączeniu sprzegla na sztywno i tłoczy zimny czynnik,
- bezpieczniki sprawne,
- nie wiem jak z płynem dzisiaj jade to sprawdzić,
- chłodek lecial jak marzenie prosze pomożcie mi zeby tak cały czas było bez podlaczania na sztywno :bigok:
- duzo czasu spedzilem na patrzeniu na rózne czujniczki i wszystko wygląda na okej... zobaczymy co z tego wszystkiego da..

Pozdrawiam...

[ Dodano: 12 Cze 2007 07:41 ]
Lub tez stawiam na niedostateczne cisnienie czynnika... nie wiem co najbardziej prawdopodobne... samochód z 2000 roku jakiś czas stał w komisie w rajchu... chyba nawet rok czy cos kolo tego... poprzedni wlasciciel mial mojego gti w zimie tylko i nawet klimy nie sprawdzil(porządny czlowiek) wiec o jakies machloje nie ma co podejrzewać - zwykłe niedopatrzenie... dzisiaj sie dowiem czy czynnika czasem nie za malo jest
Ostatnio zmieniony wt cze 12, 2007 07:42 przez ympans, łącznie zmieniany 1 raz.


<niedozwolony podpis>

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt cze 12, 2007 08:11

Sorry, ale z climatronikiem Ci nie pomogę - nie "siedzę " w temacie.
Możesz jeszcze ew. sprawdzić czujnik ciśnienia czynnika w układzie czy sygnalizuje właściwy stan (odpowiednie ciśnienie) - niestety niem mam schematu Twojego wozu, więc nie powiem Ci które styki sprawdzić :bigok: (prawdopodobie czujnik ma 4 styki, 2 powinny byc ze sobą zwarte, a 2 rozwarte)
Ostatnio zmieniony wt cze 12, 2007 08:16 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » wt cze 12, 2007 08:21

próbowałem ale nie dało rady... tylko wentylatory sie załaczały..


<niedozwolony podpis>

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt cze 12, 2007 08:30

ympans pisze:próbowałem ale nie dało rady... tylko wentylatory sie załaczały..
miałem na myśli sprawdzenie stanu czujnika - np pomiar oporu miernikiem.
Jeżeli np zwarłeś styki czujnika które powinny być rozwarte to miały prawo (a nawet obowiązek :grin: ) załaczyć się wentylatory (na 2 biegu)


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » wt cze 12, 2007 08:47

aaa czyli nie jest powiedziane ze konsola klimatronica jest rozpieprzona... to nawet logiczne bo on odzczytuje cisnienie i wtedy na podstawie wartosci z tego czujnika klimatronik dalej zalacza odpowiednio sprezarki i nie sprezarki, czynnik jest ale pewnie go ulecialo z biegiem lat...

[ Dodano: 12 Cze 2007 08:58 ]
nic to sie okaze za pare h jak do warsztatu pojade co nabijają...


<niedozwolony podpis>

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt cze 12, 2007 08:58

ympans pisze:aaa czyli nie jest powiedziane ze konsola klimatronica jest rozpieprzona... to nawet logiczne bo on odzczytuje cisnienie i wtedy na podstawie wartosci z tego czujnika klimatronik dalej zalacza odpowiednio sprezarki i nie sprezarki.
Dokładnie tak (co nie wyklucza uszkodzenia sterownika climatronika) :okej:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » wt cze 12, 2007 09:04

to juz nie jest tak drogi sprzęt jak na przyklad sprężarka...

[ Dodano: 12 Cze 2007 09:05 ]
i raczej wszystko co elektroniczne w klimie silniczki i *#cenzura#* jest sie w stanie samemu wymienic.. a tak to kolejne stówki uciekają..


<niedozwolony podpis>

Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » wt cze 12, 2007 10:27

Weź otwórz skrzynkę bezpieczników na akumulatorze i sprawdź dokładnie bezpiecznik 30A płytkowy ten z lewej strony. (piszę sprawdź dokładnie ponieważ tam może być taka siła przy zwarciu że zamiast go przepalić może go przytopić i zespawać - ja tak miałem) po wymianie bezpiecznika klima śmiga jak zła.



ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » wt cze 12, 2007 13:47

no nic ... bylem napelnic czynnikiem i kolo powiedzial mi ze trzeba wymienic g89 i v68 - to co wiedzialem sam... ale za to mam nabitą klime i wiem co na pewno wymienic... prawda to ze jesli jakis czujnik albo silniczek nie trybi wedlug klimatronica to klima sie nie załączy ?


<niedozwolony podpis>

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt cze 12, 2007 14:04

ympans pisze:no nic ... bylem napelnic czynnikiem i kolo powiedzial mi ze trzeba wymienic g89 i v68 - to co wiedzialem sam... ale za to mam nabitą klime i wiem co na pewno wymienic... prawda to ze jesli jakis czujnik albo silniczek nie trybi wedlug klimatronica to klima sie nie załączy ?
Nie wiem, ale przypuszczalbym raczej że "wazniejszy" jest
czujnik g89 temperatury zasysanego powietrza
- jeżeli sterownik nie jest w stanie zmierzyć temp wlatującego powietrza to może nie załączyć reszty (choc niewykluczone, że blad v68 tez może miec na to wpływ - zależy jak to sobie w VW wykombinowali :grin: )


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 318 gości