Mk2-Znowu problem z hamulcami...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Mk2-Znowu problem z hamulcami...

Post autor: ck » sob maja 07, 2005 00:04

...pojeździłem w ostatni weekend po górach i problem z hamulcami znów się pojawił.To znaczy kiedy hamowałem zjeżdzając z górki efekt był taki,że hamulca tak jakby nie było.Im częsciej naciskałem na pedał hamulca,tym słabiej hamował,aż w końcu musiałem się ratować ręcznym.Jak by to było w zimie to bym zaliczył niezły dzwon.Ciekawe jest jednak to,że po zatrzymaniu auta i odczekaniu paru minut hamulec jest OK.Jednak sytacja się powtarza za każdym razem kiedy często używam hamulca.Jak myślicie co to może być?



Awatar użytkownika
Sebo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pn mar 14, 2005 09:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Sebo » sob maja 07, 2005 09:49

Normalny objaw przy bardzo,bardzo czętym używaniu hebli.
Poprostu się rozgrzewają i słabiej hamują. Oczywiście jakość klocków także ma duże znaczenie.
Przy zjazdach z górki przedewszystkim hamuj silnikiem!!! inaczej spalisz sobie furke.
Pozdr.


www.vwgolf-slask.info

Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » sob maja 07, 2005 11:54

:bigok: dokladnie , zmien tarcze na dobrej klasy i klocki a napewno zobaczysz ze bedzei lepiej.

pozdro



Sylvo23

Post autor: Sylvo23 » sob maja 07, 2005 12:01

kup se tarcze BREMBO + klocki FERODO PREMIUM, na allegro sa tarcze po 72zł/szt i klocki ok 120zł/kpl. ja w swoim mk3 miałem to samo na seryjnych hamulcach przy kapciach 205/50/15, jak załorzyłem wentylowanki z BREMBO + te klocki w/w, to niema mozliwosci zeby niestanął w miejscu jak mu wcysne hebel



skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » sob maja 07, 2005 12:10

Mam to samo.Wymeinilem tarcze,klocki,plyn,bebny, szczeki.Dalej to samo.Prawdopodobnie puszcza pompa hamulcowa :grrr:


Wielki projekt....rozpocznie sie latem !

Sylvo23

Post autor: Sylvo23 » sob maja 07, 2005 12:35

a wtakim układzie to tylko pompa ci siedzi araczej uszczelniacze wniej



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Andrzej1 » sob maja 07, 2005 21:40

Zacznij od płynu hamulcowego.Stary naciąga tyle wilgoci że po zagrzaniu się hamulców zaczyna parować i hamulce stają się zapowietrzone, pedał robi się mięki pomaga kilkukrotne szybkie naciśnięcie na pedał.A niekiedy nie ma na to czasu.Po przejechaniu kilku kilometrów ostygnięciu hamulców objaw mija.W obecnej chwili serwisy zalecają wymianę płynu co dwa lata.Sprawdż też czy hamulce nie grzeją się za bardzo.Wiem coś o tym skasowałem Uno pod Kudową.
Andrzej Golf2 1.8 RP GL.



Awatar użytkownika
aluxiv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr mar 23, 2005 13:28
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: aluxiv » sob maja 07, 2005 21:55

Popieram opinie Andrzeja1 (co imiennik to imiennik :) ) miałem dokładnie taki sam objaw jak jeszcze bujalem sie kaszlakiem. Objaw byl taki ze najpierw zakleszczało hamulce(hamowaly nawet w czasie jazdy) wiec myslalem ze mocne nacisniecie na pedal cos pomoze-owszem pomoglo tylko ze calkowicie stracilem hamulce i o malo nie zaliczylem dzwona. Hamulce po ostygnieciu dzialaly poprawnie-zaraz po tym wymienilem okladziny i plyn hamulcowy.Teraz problemu nie ma-wiec mysle ze problem jest albo w tym iz gdzies w ukladzie ciernym hamulcow Ci ociera w czasie jazdy i przez to hamulce sie grzeja a przez to gotuje plyn, mysle ze po takiej akcji plyn tez jest do wymiany.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » ndz maja 08, 2005 14:29

płyn się gotuje, do wymiany. To po pierwsze, ale sprawdź też tarcze i klocki


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pn maja 09, 2005 08:18

Jeśli chodzi o klocki,to wymieniłem na Lookasy i przejechane mam na nich ok.25tys.km,płyn hamulcowy przy okazji.Obawiam się,że to może być coś z pompą hamulcową tak jak mówi Sylvo23,ponieważ wcześniej takich objawów nie zauważyłem.Chociaż muszę powiedzieć,że podczas takiego hamowania wydaje mi się,że coś śmierdzi,tak jakby się coś przypalało.Tak,że już nie wiem o co chodzi.
A czy taką pompę da się jakoś zregenerować,czy trzeba nową,i ile ewentualnie może mnie to skubnąć?



Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » pn maja 09, 2005 08:23

Witajcie Ja tez bede musiał wymienic łyn chamulcowy Jak go spuscic?? I jaki wlac pozniej??


Piotrek

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » pn maja 09, 2005 10:47

Najpierw wyciągnij strzykawką zaopatrzoną w rurke ile się da ze zbiorniczka, potem zalej swieżym DOT 4 na max i zaczynaj odpowietrzać od najdalszego miejsca od pompy tj koło tylne prawe-lewe, przednie prawe-lewe. Nie zapomnij o dolewaniu świeżego płyu po odpowietrzeniu każdego z kół zeby pompy nie zapowietrzyć.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn maja 09, 2005 11:02

jak dzielone sa segmenty w pompie?? przedni to sa przednie kola czy tyl najdalszy i po przekatnej przod??


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » wt maja 10, 2005 08:12

Fakt,że po takim hamowaniu hample z przodu są bardzo ciepłe.Jeszcze jedno chciałem napisać iz podczas tak gwałtownego hamownia,pedał nie zchodzi na dół,tylko jest twardy jak kamień



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 456 gości