Ciągle świecą zegary i lampki tablicy rejestracyjnej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- robsonic
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 23:25
- Lokalizacja: Szczecin / ZPL
- Kontakt:
Ciągle świecą zegary i lampki tablicy rejestracyjnej
Witam,
od roku mam problem, z którym się po części pogodziłem ale wciąż mnie wkurza. Jeden elektryk po kliku godzinach grzebania w instalacji nie znalazł rozwiązania, z drugiego zrezygnowałem po zapowiedzi konieczności rozprucia całej instalacji i wysokich kosztach. Może ktoś z was spotkał się z takim problemem i go rozwiązał (w archiwum nie znalazłem nic). Ale do rzeczy...
1.Problem: gdy światła i stacyjka są zgaszone - nie gasną zegary i lampki tablicy rejestracyjnej. Po kilkunastu godzinach wiadomo pada akumulator.
2.Mam rozwiązanie patentowe: wyciągam niebieski bezpiecznik nr 21 (podświetlenie wnętrza, tablicy rejestracyjnej, zamek centralny, alarm), przełącznik świateł i stacyjka są w pozycji "0", czego efektem :
a) gaśnie światło tablicy rejestracyjnej -fajnie
b) gaśnie podświetlenie zegarów oraz wnętrza kabiny -fajnie
c) gaśnie i kasuje się pamięć elektronicznego zegarka i tymczasowego kilometrażu (TRIP) -niefajnie
d) nie działa centralny zamek i alarm ! -bardzo niefajnie
3.Uwaga: przy wyjętym bezpieczniku 21, wyłączonej stacyjce a włączonych światłach (przełącznik na postojowe lub mijania) wszystko działa OK jakby z włożonym bezpiecznikiem (centralny,alarm,zegary,itd.).
Dodam jeszcze szczegół, że jak przełącznik świateł ustawie w pozycji "2" (światła mijania) to gaśnie zielona kontrolka przy przełączniku świateł, a powinna się chyba palić wraz z podświetleniem deski rozdzielczej...
Mam zamek centralny z alarmem na kluczyk bez pilota (chyba fabryczny).
Jest coś pokiełbasione w elektryce albo jakieś zwarcie - elektryk nie znalazł.
Proszę wytrawnych elektryków lub kogoś kto miał podobny problem o POMOC !
Będę dozgonnie wdzięczny za rozwiązanie problemu no i stawiam flaszke na jakimś zlociku
od roku mam problem, z którym się po części pogodziłem ale wciąż mnie wkurza. Jeden elektryk po kliku godzinach grzebania w instalacji nie znalazł rozwiązania, z drugiego zrezygnowałem po zapowiedzi konieczności rozprucia całej instalacji i wysokich kosztach. Może ktoś z was spotkał się z takim problemem i go rozwiązał (w archiwum nie znalazłem nic). Ale do rzeczy...
1.Problem: gdy światła i stacyjka są zgaszone - nie gasną zegary i lampki tablicy rejestracyjnej. Po kilkunastu godzinach wiadomo pada akumulator.
2.Mam rozwiązanie patentowe: wyciągam niebieski bezpiecznik nr 21 (podświetlenie wnętrza, tablicy rejestracyjnej, zamek centralny, alarm), przełącznik świateł i stacyjka są w pozycji "0", czego efektem :
a) gaśnie światło tablicy rejestracyjnej -fajnie
b) gaśnie podświetlenie zegarów oraz wnętrza kabiny -fajnie
c) gaśnie i kasuje się pamięć elektronicznego zegarka i tymczasowego kilometrażu (TRIP) -niefajnie
d) nie działa centralny zamek i alarm ! -bardzo niefajnie
3.Uwaga: przy wyjętym bezpieczniku 21, wyłączonej stacyjce a włączonych światłach (przełącznik na postojowe lub mijania) wszystko działa OK jakby z włożonym bezpiecznikiem (centralny,alarm,zegary,itd.).
Dodam jeszcze szczegół, że jak przełącznik świateł ustawie w pozycji "2" (światła mijania) to gaśnie zielona kontrolka przy przełączniku świateł, a powinna się chyba palić wraz z podświetleniem deski rozdzielczej...
Mam zamek centralny z alarmem na kluczyk bez pilota (chyba fabryczny).
Jest coś pokiełbasione w elektryce albo jakieś zwarcie - elektryk nie znalazł.
Proszę wytrawnych elektryków lub kogoś kto miał podobny problem o POMOC !
Będę dozgonnie wdzięczny za rozwiązanie problemu no i stawiam flaszke na jakimś zlociku
Zobacz [b][i]Black Angel[/i][/b] [b]by robsonic[/b]:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
Napisz jeszcze czy masz podlaczone jakies dodatkowe oswietlenie w wewnatrz ,czy masz zmieniony kolor podswietlania,jakie masz radio i czy przewody od radia byly kiedys lutowane (mozesz ogolnie wypiac wtyczki od radia i zobaczysz efekt)ogolnie napisz czy byly robione jakies zmiany w instalacji (jak wiesz o nich wogole)i czy sa dopiete jakies dodatkowe bajery
- robsonic
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 23:25
- Lokalizacja: Szczecin / ZPL
- Kontakt:
To nie radio, problem był zanim zainstalowałem audio - kupiłem goły, nawet bez głośników.
Żadnych bajerów podświetlenia nie mam, z niestandardowej elektryki to fabryczne lusterka i klima, centralny i alarm klaksonowy chyba też fabryczne (na kluczyk, bez pilota, dioda alarmu przy rygielku kierowcy).
Wiem że były modyfikacje audio - na przejściu maska-kabina i w bagażniku został odcięty kawałek grubego kabla, prawdopodobnie od subwoofera. Mam też 3 kable antenowe: standardowa antena w nadkolu (niedziała), dachowa i trzecia gdzieś była bo jest wyprowadzony kabel do kieszeni radia. Inna sprawa, że radio ledwo łapie tylko na dachowej, ale to inna bajka, przyzwyczaiłem się do muzy tylko z weksalrki
Wydaje mi się, że problem może tkwić w przełączniku świateł, chociaż tamten elektryk nic nie znalazł (może był za cienki), bo niby dlaczego jak jest włączony to wszystko działa (alarm, central, podświetlenia i pamięć zegara) jakby był włożony bezpiecznik ?
Dodam, że tydzień temu wymieniłem całą skrzynkę bezpieczników (zjarało się gniazdo bezpiecznika pompy paliwowej), ale problem z podświetleniem się nie zmienił, więc skrzynka odpada
Postaram się w najbliższym czasie zrobić fotkę podłączenia kostek do skrzynki oraz tego przełącznika świateł.
Pozdrawiam
Żadnych bajerów podświetlenia nie mam, z niestandardowej elektryki to fabryczne lusterka i klima, centralny i alarm klaksonowy chyba też fabryczne (na kluczyk, bez pilota, dioda alarmu przy rygielku kierowcy).
Wiem że były modyfikacje audio - na przejściu maska-kabina i w bagażniku został odcięty kawałek grubego kabla, prawdopodobnie od subwoofera. Mam też 3 kable antenowe: standardowa antena w nadkolu (niedziała), dachowa i trzecia gdzieś była bo jest wyprowadzony kabel do kieszeni radia. Inna sprawa, że radio ledwo łapie tylko na dachowej, ale to inna bajka, przyzwyczaiłem się do muzy tylko z weksalrki
Wydaje mi się, że problem może tkwić w przełączniku świateł, chociaż tamten elektryk nic nie znalazł (może był za cienki), bo niby dlaczego jak jest włączony to wszystko działa (alarm, central, podświetlenia i pamięć zegara) jakby był włożony bezpiecznik ?
Dodam, że tydzień temu wymieniłem całą skrzynkę bezpieczników (zjarało się gniazdo bezpiecznika pompy paliwowej), ale problem z podświetleniem się nie zmienił, więc skrzynka odpada
Postaram się w najbliższym czasie zrobić fotkę podłączenia kostek do skrzynki oraz tego przełącznika świateł.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 12:34 przez robsonic, łącznie zmieniany 1 raz.
Zobacz [b][i]Black Angel[/i][/b] [b]by robsonic[/b]:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
witam
jeśli tylko lampki podświetlenia rejestracji i licznik to odetnij lampki i podłącz pod jedną postojówke a w zegarach przetnij pin nr 12 kostkę da sie rozebrac i odczytac który jest 12 i podłącz do zegarów przeód szary z niebieskim paskiem tamte zaizoluj i po sprawie najpierw proponuje podjechac gdzies na szrot i podłączyc przełącznik od świateł od innego golfa
jeśli tylko lampki podświetlenia rejestracji i licznik to odetnij lampki i podłącz pod jedną postojówke a w zegarach przetnij pin nr 12 kostkę da sie rozebrac i odczytac który jest 12 i podłącz do zegarów przeód szary z niebieskim paskiem tamte zaizoluj i po sprawie najpierw proponuje podjechac gdzies na szrot i podłączyc przełącznik od świateł od innego golfa
- robsonic
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 23:25
- Lokalizacja: Szczecin / ZPL
- Kontakt:
Masz rację hezek, wtedy będzie chociaz jasne czy to w przełączniku problem.hezek pisze:najpierw proponuje podjechac gdzies na szrot i podłączyc przełącznik od świateł od innego golfa
Pozdrawiam i czekam tez na inne propozycje przyczyny.
Zobacz [b][i]Black Angel[/i][/b] [b]by robsonic[/b]:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Czy jak wyciągniesz bezpiecznik nr 3 to światła od podświetlenia tablicy i zegarów gasną?
Rozumiem, że oprócz podświetlenia zegarów świecą także Tobie podświetlenia przycisków?
Rozumiem, że oprócz podświetlenia zegarów świecą także Tobie podświetlenia przycisków?
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Wszystko masz ok. Dioda gaśnie po włączeniu świateł mijania, bo ona sygnalizuje świecenie postojówek bez mijania.robsonic pisze:Dodam jeszcze szczegół, że jak przełącznik świateł ustawie w pozycji "2" (światła mijania) to gaśnie zielona kontrolka przy przełączniku świateł, a powinna się chyba palić wraz z podświetleniem deski rozdzielczej...
Dla spokojności wyciągnij bezpiecznik od radia jak radził kolega S1BART1, Podobny numer odwaliłem łącząc wszystkie kable od radia ze sobą (oprócz masy oczywiście), efekt dokładnie taki sam jak u Ciebie, czyli palące się światła we wnętrzu a także na zewnątrz.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 20:12 przez BzyTek, łącznie zmieniany 1 raz.
Co bym mogl Ci jeszcze poradzic- mozesz sprawdzic jak wyglada podlaczenie i wiazka do zapalniczki ,moze kiedy ktos mial tam zainstalowane jakies inne uzadzenie typu CB lub dodatkowe gniazdka zapalniczek,mozesz sprawdzic rowniez jak wyglada sprawa podlaczenia i rowniez wiazka do podswietlania panelu nawiewu.Moze zauwaszyz w ktoryms miejcu wiazki jakas ingerencje ,to znaczy jakies miejsce gdzie wiazka byla izolowana inna tasma izolacyjna niz jest fabryczna.Kto wie co porzedni wlasciciel tworzyl w tym aucie.Mozesz rowniesz sciagnac peszel ktory jest miedzy tylna klapa a dachem i zobaczyc czy przewody nie sa po przecierane i nie stykaja sie miedzy soba Powodow moze byc bardzo duzo ale sprubuj poszukac w tych miejcach co pisalem moze akurat trafisz na cos ciekawego
Zycze powodzenia
Zycze powodzenia
- robsonic
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 23:25
- Lokalizacja: Szczecin / ZPL
- Kontakt:
Gaśnie tylko podświetlenie tablicy.Lipek81 pisze:Czy jak wyciągniesz bezpiecznik nr 3 to światła od podświetlenia tablicy i zegarów gasną?
Tak, podświetlenie wszystkich przycisków też się pali.Lipek81 pisze:Rozumiem, że oprócz podświetlenia zegarów świecą także Tobie podświetlenia przycisków?
Bez zmian, gaśnie tylko radio.BzyTek pisze:wyciągnij bezpiecznik od radia
Odłączyłem całkiem przełącznik świateł - gaśnie podświetlenie tablicy (to prawidłowo?), ale podświetlenie wewnętrzne dalej się pali, więc przełącznik można wykluczyć.
S1BART1, zapomniałem, że nad gniazdem zapalniczki mam niezidentyfikowane gniazdo (nie wiem do czego służyło):
Porobiłem fotki instalacji przy skrzynce bezpieczników, może zauważycie coś nieprawidłowego:
1)
2) wie ktoś do czego jest ten luźny zielony wtyk z biało-czarnym kabelkiem (oznaczenie PA66)? nie powinno to być gdzieś wpięte?
3) tu też luźne złącza - białe i zielone (kabelek brązowo-zielony)
4) i tu puste złącze - zielone (kabelek czarno-czerwony)
Dzięki chłopaki za rady. Muszę w końcu po roku zrobić z tym porządek a na elektryce się nie znam
W wolnej chwili posprawdzam inne wiązki, chociaż to jak szukanie igły w stogu siana W ostateczności spróbuję przepinek jakie proponuje hezek
Pozdrawiam
Zobacz [b][i]Black Angel[/i][/b] [b]by robsonic[/b]:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
Dalej Ci służy jest to złącze diagnostycznerobsonic pisze:zapomniałem, że nad gniazdem zapalniczki mam niezidentyfikowane gniazdo (nie wiem do czego służyło):
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
O mammamija ale się narobiło. A jakbyś wyciągnął wtyczkę od włącznika świateł to to co ma się nie świecić gaśnie? Trzeba by pomierzyć czy są napięcia na obu liniach X najłatwiej przy wtyczce włącznika, ale na wyciągniętej.
Na lini X po stacyjce ma być plus 12V (zółtoczarny kabelek) po włączeniu stacyjki i po wyciągnięciu przekaźnika od lini X czyli czwartego od lewej drugi rząd od dołu). Po włożeniu przekaźnika +12V jest również, ale chodzi mi o to czy jest bez przekaźnika.
Na drugim kablu X przy włączniku (obok tego żółto-czarnego sąsiedni gruby) ma być 12V tylko przy włożonym przekaźniku.
Na kabelku czerwonym ma być stały plus z aku.
Sprawdź te rzeczy co napisałem, potem się pomyśli dalej.
Natomiast:
masz widzę nieoryginalną złączkę niebieską,ciekawe co to, na odległość ciężko powiedzieć, ale jakbyś napisał jakie kable to łączy byłoby łatwiej.
Poza tym nie podoba mi się ta asymetryczna wisząca wtyczka z kablem czarno-białym (napisz jeśli to inny kolor słabo widać). Te symetryczne wtyczki olej na razie, zawsze są takie zwłaszcza jak niema MFA.
Pachnie mi to też montażem jakiegoś automatu do samoczynnego załączania świateł. Koniecznie dojść trzeba po co jest ta zaciskana złączka niebieska.
No i na koniec napiszę że na odległość będzie ciężko wymyślić. Ależeby elektryk nie dał rady?
Na lini X po stacyjce ma być plus 12V (zółtoczarny kabelek) po włączeniu stacyjki i po wyciągnięciu przekaźnika od lini X czyli czwartego od lewej drugi rząd od dołu). Po włożeniu przekaźnika +12V jest również, ale chodzi mi o to czy jest bez przekaźnika.
Na drugim kablu X przy włączniku (obok tego żółto-czarnego sąsiedni gruby) ma być 12V tylko przy włożonym przekaźniku.
Na kabelku czerwonym ma być stały plus z aku.
Sprawdź te rzeczy co napisałem, potem się pomyśli dalej.
Natomiast:
masz widzę nieoryginalną złączkę niebieską,ciekawe co to, na odległość ciężko powiedzieć, ale jakbyś napisał jakie kable to łączy byłoby łatwiej.
Poza tym nie podoba mi się ta asymetryczna wisząca wtyczka z kablem czarno-białym (napisz jeśli to inny kolor słabo widać). Te symetryczne wtyczki olej na razie, zawsze są takie zwłaszcza jak niema MFA.
Pachnie mi to też montażem jakiegoś automatu do samoczynnego załączania świateł. Koniecznie dojść trzeba po co jest ta zaciskana złączka niebieska.
No i na koniec napiszę że na odległość będzie ciężko wymyślić. Ależeby elektryk nie dał rady?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- robsonic
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 23:25
- Lokalizacja: Szczecin / ZPL
- Kontakt:
Nie mam. Standardowe oswietlenie.miś fazi pisze:napisz czy masz z przodu halogeny ?
Wyciągnąłem obie wtyczki (czarna podłuzna i czerwona) przy włączniku - gaśnie tylko podświetlenie tablicy rej.Paweł Marek pisze:A jakbyś wyciągnął wtyczkę od włącznika świateł to to co ma się nie świecić gaśnie?
OK, tylko musze sprawić sobie miernikPaweł Marek pisze:Trzeba by pomierzyć czy są napięcia na obu liniach X
Ok, spróbuję dojść po kabelkach.Paweł Marek pisze:masz widzę nieoryginalną złączkę niebieską,ciekawe co to, na odległość ciężko powiedzieć, ale jakbyś napisał jakie kable to łączy byłoby łatwiej.
Tak, kabel czarno-bialy i też nie wiem od czego, może we wiązkach go znajde.Paweł Marek pisze:ta asymetryczna wisząca wtyczka z kablem czarno-białym (napisz jeśli to inny kolor słabo widać)
Odezwę się jak to posprawdzam, nie wiem czy w tym tygodniu znajde jeszcze czas bo jestem w pracy w trasie.
P.S. Może ktoś ma sprawdzonego elektryka w Szczecinie, bo w Policach byłem u 2 i lipa. Może BzyTek możesz polecić kogoś ? Znam dobrego w Białogardzie, ale to 150 km
Dzięki serdeczne, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt cze 12, 2007 23:16 przez robsonic, łącznie zmieniany 2 razy.
Zobacz [b][i]Black Angel[/i][/b] [b]by robsonic[/b]:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
Mój znajomy mówił, że dobry elektryk jest na pomeranii nazywa się Kopkiewicz. Ja osobiście nie miałem okazji korzystać z usług elektryka.robsonic pisze:P.S. Może ktoś ma sprawdzonego elektryka w Szczecinie, bo w Policach byłem u 2 i lipa. Może BzyTek możesz polecić kogoś ? Znam dobrego w Białogardzie, ale to 150 km
Daj znać jak już się z tym uporasz
Pozdrawiam
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 373 gości