[mk2] co to za kontrolka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

luksky

[mk2] co to za kontrolka?

Post autor: luksky » pt maja 06, 2005 23:10

Raz na jakiś czas mi błyśnie ta kontrolka (czerwona dioda), która jest na środku wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Poziom płynu chłodzącego jest max, wszystko jest OK. co to za kontrolka? za nisko lecę czy za szybko jadę?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt maja 06, 2005 23:26

- za mało płynu chłodzącego
- za wysoka temperatura silnika
- uszkodzony czujnik w zbiorniczku wyrównawczym
- uszkodzony czujnik temp. wody
- zwarcie w instalacji

to chyba wszystkie mozliwości :D


Nissan Patrol K160

luksky

Post autor: luksky » sob maja 07, 2005 00:16

Trochim pisze:- za mało płynu chłodzącego
- za wysoka temperatura silnika
- uszkodzony czujnik w zbiorniczku wyrównawczym
- uszkodzony czujnik temp. wody
- zwarcie w instalacji

to chyba wszystkie mozliwości :D
za wysoka temperatura silnika wykluczona - robi sie tak na początku po odpaleniu. Znaczy sie Wtedy zauważyłem.

Płyn jest max.

wiązka elektryczna jest ok, nie ma zwary ani przebicia.

wezme się jutro za czujnik temperatury w takim układzie, akurat mam takowy



xbolek

Post autor: xbolek » sob maja 07, 2005 00:41

przy rozruchu robi sie test układu kontrolnego i dioda miga jakis czas i gaśnie jeśli tak jest znaczy ze układ kontrolny powinien byc ok



Awatar użytkownika
Sebo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pn mar 14, 2005 09:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Sebo » sob maja 07, 2005 09:42

No właśnie. Dioda sobie miga po przekręcenu kluczyka.
Czy można palić w trakcie migania, czy poczekać aż zgaśnie?
Kolo montujący gazownie mówił, że musi zgasnąć. Co wy na to?


www.vwgolf-slask.info

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Andrzej1 » sob maja 07, 2005 11:00

Zgaśnięcie tej kontrolki sygnalizuje gotowość ECU do zapłonu t.j. zebranie danych o temperaturach i osiągnięciu przez pompę ciśnienia na wtryskiwaczu.Mając gorący silnik nie trzeba czekać ,natomiast na zimnym lepiej czekać krócej trwa rozruch.
Andrzej1 Golf2 1,8 GL.



Sylvo23

Post autor: Sylvo23 » sob maja 07, 2005 12:10

to jest to oczym mówi kolega wyrzej, czyli pompowanie paliwa do wtrysku, sprwczanie układu chłodniczegi , ipare innych



Awatar użytkownika
Sebo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pn mar 14, 2005 09:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Sebo » sob maja 07, 2005 12:51

No dobra, ale ja mam gażnik.


www.vwgolf-slask.info

Sylvo23

Post autor: Sylvo23 » sob maja 07, 2005 12:54

a gażnik tez ma komuter , nie wiem do czego ale ma , wczorej miałem w ręce komputer do PIERRBURGA. Wkażdy bądz razie tak ma byc



Awatar użytkownika
Sebo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pn mar 14, 2005 09:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Sebo » sob maja 07, 2005 13:01

Ano jest takie pudełko w podszybiu. Mam właśnie pierburba 2e2.
Dzieki za odp.
Pozdr.


www.vwgolf-slask.info

Awatar użytkownika
aluxiv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr mar 23, 2005 13:28
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: aluxiv » sob maja 07, 2005 22:27

zastanawiajace jest to ze mruga Ci tylko raz na jakis czas-gdyby mrugala ciagle a wskaznij temp. byl na wlasciwym poziomie to by swiadczylo ze raczej cos od poziomy plynu. a tak to ciezko stwierdzic. moze w czasie jazdy nastepuje jakies zmostkowanie (tzw. zwarcie) i Ci uklad wskazuje awarie. sugerowal bym sprawdzenie czy jak dioda zacznie mrugac w czasie jazdy to czy wskazowka temperatury wychyla sie bardziej-bo jesli tak to by wskazywalo ze awaria jest od strony czujnikow temperatury cieczy chlodzacej a nie od strony czujnika poziomu.



Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » sob maja 07, 2005 22:43

Ten temat był wałkowany już milion razy. Wszystkie możliwości zostały podane wyżej. Masa ludzi się wypowiada że ma podobny problem. Mi ta kontrolka czasami mruga i na zimnym i na gorącym silniku a wiem że poziom mam w porządku i temperaturę też.



Pawel-T
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 11:12
Lokalizacja: Przezmierowo
Kontakt:

Post autor: Pawel-T » sob maja 07, 2005 23:42

ja tez mialem taki problem ale dopiero jak sie silnik nagrzeje to zaczyna mi swiecic i zaczyna wyc tki jakis brzeczyk ale puszczam gaz i jest dobrze nieraz muszze chwilke poczekac az samo przestanie

czy ktos mial takie cos
chodzi mi o ten alarm


i kto jest specem od VW [you]

Awatar użytkownika
Zyszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn maja 02, 2005 22:45
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Zyszek » ndz maja 08, 2005 10:24

Taki mały OT czy kontrolka od smarowania tez ma migac czy powinna sie cały czas palić ??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 360 gości