Termostat, korek - któreś niedomaga

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » sob cze 09, 2007 00:29

RobertP pisze:miejmy też nadzieję że nie wlewano do Twojego auta nigdy jakiś uszczelniaczy
układów chłodniczych, a przede wszystkim proszków które "zaklajstrowują"
kanaliki i w silniku i w nagrzewnicy, przytykają termostaty, ... etc.
Mam nadzieję, że nie, ale nigdy nie wiadomo co się tam działo wcześniej.



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » sob cze 09, 2007 09:45

Kurcze mam problem z króćcem co nakłada się na termostat. Po przykręceniu go do bloku (oring poprawnie założony) i nalaniu płynu jak ścisnę wąż z chłodnicy to słychać jak wydobywa się powietrze na kołnierzu króćca (index króćca z etki : 032 121 121 ). Nie wiecie co począć? Na silikon dać?


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob cze 09, 2007 10:00

VW Maniak pisze:Na silikon dać?
miałem to samo i to nawet z nowym króćcem
deczko posmarowałem silikonem dokręciłem jak trzeba
i obowiązkowo poczekałem aż silikon zżeluje
bo jak za wcześnie się wleje płyn to i tak ciec będzie
tak posmaruj żeby nie wchodziło podczas dokręcania
do "silnika" ......


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » ndz cze 10, 2007 23:50

Kurde już mnie VW denerwuje (mam plan zmienienia marki - czas pokaże) :jezor:
Odnośnie termostatu to zauważyłem że sam króciec jak się go przyłoży do silnika to rusza się w pionie ok 2mm czyli w zależności którą śrubę bardziej dociągnę to z przeciwnej strony leci woda. Nic nie pozostaje tylko sylikon i dokręcić równiutko (chociaż nie wiem jak to dokręcić równiutko bo nie mam dojścia żeby zobaczyć z boku czy dobrze siedzi).

[ Dodano: Pon 11 Cze, 2007 ]
Oring nówka, papierem też zrobiłem ale to nie to bo cieknie.

[ Dodano: Sro 13 Cze, 2007 ]
Tak i stało się!
Chłodzenie zrobiłem po wymienię termostatu i korka wszystko gra - obieg jest auto się nie przegrzewa.
Dzisiaj w nocy wracałem z trasy i przy prędkości 170km/h nagle zaczęły mi stukać zawory więc zatrzymałem się, żeby nie zatrzeć wałka. Okazało się że stan oleju był na minimum (chociaż patrzyłem tydzień temu i było ok). Poczekałem aż ostygnie i dolałem oleju bo miałem przy sobie. Stan ok ruszam a tu dalej to samo zaworu stukają, a woda ze zbiorniczka chłodzenia ubyła o połowę. Nie kopci na biało, oleju nie przybywa, nie widać wycieków, w aucie na wycieraczkach sucho.
Więc co jest nie tak?? Bo mnie już bierze z tym VW - dobrze, że kolega był w domu to przyskoczył po mnie i zaholowaliśmy mojego do garażu.

Na razie mam jeden wniosek - Audi to Audi i chyba się przerzucę.....
Więc jak myślicie to jest z tym silnikiem?

[ Dodano: Sro 13 Cze, 2007 ]
Tak i stało się!
Chłodzenie zrobiłem po wymienię termostatu i korka wszystko gra - obieg jest auto się nie przegrzewa.
Dzisiaj w nocy wracałem z trasy i przy prędkości 170km/h nagle zaczęły mi stukać zawory więc zatrzymałem się, żeby nie zatrzeć wałka. Okazało się że stan oleju był na minimum (chociaż patrzyłem tydzień temu i było ok). Poczekałem aż ostygnie i dolałem oleju bo miałem przy sobie. Stan ok ruszam a tu dalej to samo zaworu stukają, a woda ze zbiorniczka chłodzenia ubyła o połowę. Nie kopci na biało, oleju nie przybywa, nie widać wycieków, w aucie na wycieraczkach sucho.
Więc co jest nie tak?? Bo mnie już bierze z tym VW - dobrze, że kolega był w domu to przyskoczył po mnie i zaholowaliśmy mojego do garażu.

Na razie mam jeden wniosek - Audi to Audi i chyba się przerzucę.....
Więc jak myślicie co jest z tym silnikiem?


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Termostat, korek - któreś niedomaga

Post autor: RobertP » śr cze 13, 2007 23:58

VW Maniak pisze:Nie wiem w czym jest problem: termostat? Puszcza wodę bo chłodnica gorąca i dolna rurka też - ale może za późno puszcza wodę i zdąży się ona zagotować? Idzie jakoś sprawdzić czy dobrze działa termostat bo nie znalazłem odp na forum.
A może układ zapowietrzony? Korek wlewu zbiornika do wymiany?
Jak myślicie? Jakieś sugestie, jak sprawdzić termostat i korek? ;-)
napewno nie jest zapowietrzony bo układ jest samodpowietrzający
wygląda na termostat, ale skoro masz gorące przewody to znaczy że otwiera
ale czy o czasie trudno tak stwierdzić,
skoro Ci sie gotuje i termostat z Twojego opisu wynika że otwiera
to znaczy że wentylator nie chłodzi lub nawet nie załącza się w odpowiednim czasie
sprawdź na razie wentylator czy się załącza

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 00:03 ]
VW Maniak pisze:Tak i stało się!
Chłodzenie zrobiłem po wymienię termostatu i korka wszystko gra - obieg jest auto się nie przegrzewa.
Dzisiaj w nocy wracałem z trasy i przy prędkości 170km/h nagle zaczęły mi stukać zawory więc zatrzymałem się, żeby nie zatrzeć wałka. Okazało się że stan oleju był na minimum (chociaż patrzyłem tydzień temu i było ok). Poczekałem aż ostygnie i dolałem oleju bo miałem przy sobie. Stan ok ruszam a tu dalej to samo zaworu stukają, a woda ze zbiorniczka chłodzenia ubyła o połowę. Nie kopci na biało, oleju nie przybywa, nie widać wycieków, w aucie na wycieraczkach sucho.
Więc co jest nie tak?? Bo mnie już bierze z tym VW - dobrze, że kolega był w domu to przyskoczył po mnie i zaholowaliśmy mojego do garażu.

Na razie mam jeden wniosek - Audi to Audi i chyba się przerzucę.....
Więc jak myślicie to jest z tym silnikiem?
oj wywaliło Ci uszczelkę pod głowica podejrzewam
przy tak nie wielkiej ilości "zużycia" wody wcale nie musi kopcić na biało
ani oleju przybywać też wcale nie musi
czy po nocy z rana zapala normalnie ?
a czemu oleju ubywa (wyciek?), wcześniej nie ubywało ?


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw cze 14, 2007 10:49

RobertP pisze:sprawdź na razie wentylator czy się załącza
Tak wentylatory się załączają normalnie. Po przekroczeniu lekko 90`C - tylko że woda wtedy już lekko zaczyna wrać..

Zapala normalnie. Ale teraz jak przegazuje to słyszę chrobotanie w silniku i boję się, ze to panewki......


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 359 gości