Doskonale rozumiem Twoją frustrację. Też wdepnąłem na taką minę. Ten konkretny silnik to jest padacha nie z tej ziemi. Kupiłem mk4 bo wcześniej jeździłem staruszkami z tej stajni i byłem zadowolony. Ale z trwałości starych golfów została tylko legenda. Jak przy niespałna 100 kkm tak jak u mnie może brać tyle oleju (jeszcze więcej niż u Ciebie) ??? Za chwile bedziesz miał kata do wymiany a to już jest spory problem. Bez remontu się nie obejdzie więc nie zwlekaj albo poszukaj frajera i pogoń te zwłoki. aha tak jak koledzy piszą : kompresję na cylindrach mam świetną a olej znika w szalonym tempieszalonykon pisze:To co to są za samochody że tyle oleju mogą zużywać
Jaki olej jesli nie wiadomo jaki byl lany wczesniej ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 21:39
- Lokalizacja: skarżysko-kamienna
Pokaż swoje auto a powiem Ci kim jesteś.
Tak samo jak piszą ,że nie przewiduje się wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów..szalonykon pisze: VW pisze o dopuszczalnym zużyciu oleju 1l/1000km
To ,że norma dopuszcza użytkowanie auta z takim zużyciem to nie oznacza ,że silnik spalający 1l/1000km jest zdrowy
Jeśli chcesz jeździć tym autem rób remont jak najszybciej bo szkoda samochodu..
Przez uszczelniacze tyle nie wyrzuci - albo ma duży wyciek ,albo skończyły się pierścienie olejowe..
[ Dodano: 05 Cze 2007 14:16 ]
Każdy silnik da się zajeździć nawet po 100tyś km.grzechu.sz pisze: Jak przy niespałna 100 kkm tak jak u mnie może brać tyle oleju (jeszcze więcej niż u Ciebie) ???
Największą wadą tych aut jest najczęściej ich poprzedni właściciel..
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
- Lokalizacja: Olsztyn
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Jednym sposobem jest pomiar ciśnienia kompresji.szalonykon pisze:A czy jest jakiś sposób sprawdzenia bez rozbiórki silnika stanu pierścieni olejowych.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 21:39
- Lokalizacja: skarżysko-kamienna
Taa jasne Jak byś był chociaż troszkę obiektywny i trochę bardziej spostrzegawczy to zwróciłbyś uwagę na fakt, że mnóstwo osób ma problem ze znikającym olejem w mk4. a są to wcale nie tanie auta. I podobno bardzo długowieczne. Tyle że ta długowieczność jest już niestety tylko legendą. Różne miałem trupy i dobre autka też ale takiego czegoś to nie widziałem i podejrzewam że nieprędko zobaczę. Golf mk4 trzeba to jasno powiedzieć nawet stanąć nie może obok starej poczciwej jedyneczki, którą natrzaskałem 350 kkm bez żadnego remontu a nie wiadomo ile zrobił nastęny właściciel. Strasznie jestem rozczarowany i widzę, że nie ja jeden. Jedno jest pewne: to ostatni VW w moich rękach.Matador pisze:Każdy silnik da się zajeździć nawet po 100tyś km.
Największą wadą tych aut jest najczęściej ich poprzedni właściciel..
Pokaż swoje auto a powiem Ci kim jesteś.
Nie ma , trzeba zdjąć głowicę ,sprawdzić szczelność zaworów w gniazdach, uszczelniacze, być może przefrezować tłok i założyć ciaśniejszy pierścień..szalonykon pisze:A czy jest jakiś sposób sprawdzenia bez rozbiórki silnika stanu pierścieni olejowych. Jak przebiega wymiana takich pierścieni(czy trzeba demontować głowicę).
Remont to remont, nie ma co oszczędzać - kto robi szybko, ten robi dwa razy..
[ Dodano: 05 Cze 2007 18:53 ]
żaden sposóbpalen pisze:Jednym sposobem jest pomiar ciśnienia kompresji.
[ Dodano: 05 Cze 2007 19:06 ]
A zauważyłeś jak wiele jest postów w rodzaju "kupiłem tydzień temu auto i mam problem..." ludzie pomimo ogólnodostępnej wiedzy kupują auta na pałę, wierzą w cuda ,że kilkunastoletnie auta mają przebiegi 100 czy 150 tyś km..grzechu.sz pisze:Taa jasne Jak byś był chociaż troszkę obiektywny i trochę bardziej spostrzegawczy to zwróciłbyś uwagę na fakt, że mnóstwo osób ma problem ze znikającym olejem w mk4. a są to wcale nie tanie auta.
a cudów nie ma
W większośći komisów niemieckich nauczyli się już "szykować" auta , a prawda jest niestety taka ,że większość aut jest już mocno wyeksploatowana..
Znajomy miesiąc temu kupił Astrę II ,w której po dokładnym sprawdzeniu ,wyszło że nawet książka serwisowa była spreparowana..
Nadal twierdze, że największą wadą auta jest poprzedni właściciel..
Pozatym zobacz ,że większość problemów tego typu dotyczy małych silników ,które siłą rzeczy są bardziej obciążone.
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
- Lokalizacja: Olsztyn
A ile taki remont może kosztować. Zna może ktoś orientacyjną cenę. Z postów widać że to jest bardzo częsty problem. Czy gdybym kupował auto w Polsce i po tygodniu okazałoby się że jest wadliwe to można takie auto zwrócić. Co mówi na to prawo. Znalazłem na jakiejś niemieckiej stronie opis kierowcy co kupił nowego gIV tdi i już po 700km zaczeły mu się awarie. I tak co pareset kilometrów coś się psuło. Na koniec gdy było 100kkm sprzedał.
I jak kolega wcześniej już chyba nigdy nie kupię VW.
Pozdrowienia
I jak kolega wcześniej już chyba nigdy nie kupię VW.
Pozdrowienia
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Skoro tak to podaj lepszy, albo nawet inny!!Matador pisze:palen napisał/a:
Jednym sposobem jest pomiar ciśnienia kompresji.
żaden sposób
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Zdarza się nierzadko, że przy zużytych pierścieniach olejowych i dużym spalaniu oleju , pomiar ciśnienia wychodzi przyzwoity ,i co dalej ? Nic.. bo i tak trzeba rozbierać silnik.. Jak ktoś chce niech sobie mierzy..palen pisze:Skoro tak to podaj lepszy, albo nawet inny!!
[ Dodano: 06 Cze 2007 15:33 ]
Postami nie ma się co sugerować, takim tokiem myślenia dawno powinienem mieć problem z termostatem ,czujnikami oleju jak to w mk3 ,ładowaniem - a jakoś nie mam..szalonykon pisze:Z postów widać że to jest bardzo częsty problem
Najczęściej na forum zaglądają ludzie z problemami, nie znaczy to ,że 100% golfów to szroty..
Zresztą jakie auto byś nie kupował, to dostajesz spuściznę po poprzednim właścicielu i wszystko zależy kto nim jeździł.
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
- Lokalizacja: Olsztyn
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
szalonykon, Co do firm paska i rolki to jak najbardziej ok. Co do uszczelniaczy to nie pomogę bo nie znam sie za bardzo na firmach produkujących takie rzeczy.
Napewno taniej za 10 czy 20zł najpierw zmierzyć ciśnienie niż od razu rozbierać cały silnik i pajacować z wymianami wszystkiego co podejdzie pod rękę...Matador pisze:Jak ktoś chce niech sobie mierzy..
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 196 gości