Paliwo w oleju!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Paliwo w oleju!!!

Post autor: euglen » sob cze 02, 2007 16:38

Witam. Kolega w audi 80 silnik 2,0 oznacz. 3A (wtrysk mechaniczny k-jetronik) ma poważny problem. Mianowice podniósł mu się poziom oleju, na 100% przyczyną takiego stanu rzeczy jest dostawanie się paliwa do oleju. Jak paliwo może dostać się do oleju??? :blush:



sawik160284
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:35
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: sawik160284 » sob cze 02, 2007 16:54

a ile sie podniosl?



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob cze 02, 2007 17:16

A auto jeździ normalnie?
Mogą to być już pierścienie.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob cze 02, 2007 18:19

tomcio pisze: przez bardzo bogatą mieszankę
Tylko wtedy w k-jetroniku powinny pływać wolne obroty na ciepłym silniku, dlatego pytałem czy auto normalnie jeździ (czyli nie szarpie i nie muli).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » sob cze 02, 2007 19:11

Więc tak:
- poziom oleju podniósł się o jakiś centymetr na bagnecie;
- ciśnienie równo na wszystkich cylindrach 13,5 bar;
- auto jeździ normalnie;
Ale problem jest z wolnymi obratami, można powiedzieć że falują. Obroty są raz normalne, a czasami właśnie falują.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob cze 02, 2007 19:18

Jak to K-jetronik (czysto mechaniczny wtrysk) to między gumą przepływomierza a rozdzielaczem paliwa powinien być otwór do regulacji składu mieszanki. Nalezy mieć bardzo długi imbus (rozmiaru bodajże 3mm) i zapamiętując aktualne ustawienie kręcić "małymi skokami" w lewo aż przestanie falować na wolnych na ciepłym.
Tylko rób to tak any zapamiętać obocne ustawienie "śruby". Ale najpierw sprawdź czy któryś z wtrysków zamiast rozylpać leje. Albo rozruchowy "popuszcza".


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » sob cze 02, 2007 19:24

Powiem tak na benzynie za bardzo się nie znam, ale wtryski w tym silniku "podają" paliwo jakby punktowo - bodajże z każdego wtrysku pojawiają sie 3 promienie paliwa. Poza tym jest takie dziwne zjawisko, że po odłączeniu zapłonu paliwo nadal leci wtryskami przez pewien czas -ok. 30s. Oczywiście nie z duża intensywnościa, ale jednak.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob cze 02, 2007 19:28

Powinien być ładny stożek a nie jakieś 3 promienie a po zgaszeniu silnika to paliwo może się sączyć z wtrysku ale nie "sikać" przez 30 sekund. Po mojemu to leją wtryski.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » sob cze 02, 2007 19:32

Dobra w poniedziałek wymiana oleju oraz wtrysków i zobaczymy :D Dziękuję wszystkim za pomoc, dam znać co wynikło... Pozdrawiam wszystkich :D



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob cze 02, 2007 19:37

Przy ostrym "daniu ognia" stożek może się rozdzielać na jakby dwa ( poza normalnym stożkiem, w środku robi się jak "ze strzykawki"). Przy wolnych obrotach powinien być jedynie ładny stożek.


P.S

http://injectorcleaning.com/html/injector_testing.html

wtrysk nr.5 rozpyla prawidłowo (tutaj widać te dwa stożki bo ciśnienie jest duże, nie takie jak na biegu jałowym).

powinno być coś w tym stylu (stożek powinien być trochę szerszy niż na fotce) http://www.ows.com.au/images/injector_clean.jpg


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 361 gości