O swapie Pierburga 2E2 na WEBERA z Fiata 125p + ankieta :)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ile razy gaznik w VW doprowadzil Cie do rozstroju nerwowego :) ??

Czas głosowania minął ndz cze 11, 2006 00:27

ani razu
7
37%
1-5 razy
7
37%
6-10 razy
0
Brak głosów
stracilem rachube :)
3
16%
nawet nie chce mi sie nad tym zastanawiac :)
2
11%
 
Liczba głosów: 19

jarq5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 16:45
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: jarq5 » pt maja 18, 2007 17:21

witam posiadam audi 80 do której wlożylem silnik 1.8 RP bez wtrysku odrazu gaźnik najpierw pierburg 1B3 teraz webera od poloneza .Kolektory dolotowe w RP sa takie same jak w 1.6PN mechaniczną pompe paliwa da sie przykrecić bez problemu bo jest zaślepka w bloku. Włożylem mikser od gazu rurkowy i po regulacjach "na oko" wyszlo spalanie ok.12L gazu.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pt maja 18, 2007 23:56

w RP jak i w w innych silnikach z rodziny 1,6 i 1,8 z mk2 po zdjęciu zaślepki na bloku można zamontować pompkę mechaniczną, co do wałka pośredniego nie mam żadnej pewności czy jest na nim mimośród do napędzania pompy mechanicznej(w moim ADY z mk3 już nie było ale znając życie VW raczej wsadzało ten sam wałek pośredni jak choćby w podobnym silniku 1.8 90 PS ale zasilanym pierburgiem a nie mono-mowa o silniku GU)
KamilW pisze:t-tas jak sobie z pompa paliwa poradziles??
u mnie była grubsza sprawa bo jak już napisałem w ADY nie było mimośrodu do napędu pompy mechanicznej, a do tego była inna zębatka na wałku pośrednim do napędu aparatu zapłonowego- więc stulejowałem otwór pod aparat zapłonowy na aparat z mk1-mk2 gaźnikowy, zamontowałem wałek pośredni z silnika 1,5 JB(musiałem podszlifować zębatke bo korbowód nr 4 lekko o nią haczył-duży skok w silniku 2.0) i wykonałem flanszę pod pompkę(silników z mk2 to nie tyczy bo tam otwór w bloku jest taki sam dla wtrysku i gaźnika, a moim był duży otwór po odmie na bloku)
teraz buduję webera odpowiedniego do motoru 2.0 bo obecnie jest zamontowany gaźnior rodem z 1,5-wzoruję się na gaźniku z 2 litrowego forda capri-zobaczymy co z tego wyjdzie


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

(==vw==)
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: pn lip 31, 2006 16:58
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: (==vw==) » sob maja 19, 2007 00:25

jarq5, a jak ty masz z pompą?? i czy to spalanie 12 to w miescie czy w trasie i przy jakiej jezdzie?? aha i powiedz mi jeszce jak z dynamika auta na benzynie i lpg :bigok:



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob maja 19, 2007 09:04

Wczoraj nadszedł czas na wielki powrót!!! (do webera oczywiście)
I jeżeli chodzi o osiągi to ten gaźnik zawsze mnie zaskakuje :D Poprostu zap...... i jeszcze smaży kapcie do tego:hehe:
teraz jest to wersja z pneumatyką i faktycznie fajniej się jeździ bez dzióry w obrotach.
Dolot wykonany na flanszy od mattiego66 kryza dolna swojego projektu, ale jeśli włoże gaz to napewno się nie zmieści dlatego pójdzie guma od GTI+STOŻEK.

A tak swoją drogą wrzucam obiecane fotki jak sobie poradziłem z linką gazu. Troche zabawy i wyszedł niezły professional :grin:
Może komuś sie przyda ten patent bo nie jest to skomplikowane-młotkiem pah,pah; kiluczem śrub śrub; wiert wiert; szlif szlif i gotowe :bigok: działa bez zażutu

WEBER POWER
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I jak??



jarq5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 16:45
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: jarq5 » sob maja 19, 2007 12:10

(==vw==) pisze:jarq5, a jak ty masz z pompą?? i czy to spalanie 12 to w miescie czy w trasie i przy jakiej jezdzie?? aha i powiedz mi jeszce jak z dynamika auta na benzynie i lpg :bigok:

po prostu wlożylem mechaniczna pompe walek pośredni jest taki sam jak przy silnikach z gaźnikiem i dziala bez problemu 12 to wyszlo na mieście .Narazie testy tylko na gazie benzyny jeszcze nie wlałem :) ale jeździ bardzo ładnie .nie mam punktu odniesaienia bo nie jezdzilem na RP z wtryskiem.



(==vw==)
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: pn lip 31, 2006 16:58
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: (==vw==) » sob maja 19, 2007 12:17

aha szkoda ze nie zrobiłes porownania benzyna lpg:) a ta jazda w miescie to była taka katacja czy raczej spokojna



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » sob maja 19, 2007 15:01

Witam!

Ja narazie niestety jednak nie bede sie bawil w przerabianie na webera :( Dlatego chcialem zapytac czy do RF'a podejdzie Pierburg z 1,8 bez zadnych przerobek ? Boje sie ze bedzie go zalewalo czy cos bo pewnie wieksze dysze sa ... Albo czy dalo by rade wstawic 2ee lub 2e3 ?

Pozdro!!

=odswiezam=
Ostatnio zmieniony pn maja 21, 2007 18:55 przez Gashkas, łącznie zmieniany 1 raz.



jarq5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 16:45
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: jarq5 » sob maja 19, 2007 16:46

(==vw==) pisze:aha szkoda ze nie zrobiłes porownania benzyna lpg:) a ta jazda w miescie to była taka katacja czy raczej spokojna
tak pół na pół bo troche kilometrow to bylo kręcenie śruą od gazu i sprawdzanie jak bedzie jechac poniewaz kupilem trojnik od gazu z osobną śrubą dla każdej gardzieli i mialem problem żeby to wyregulować teraz jest jedna śruba i zobacze jak to sie będzie zachowywać



gespet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 10:04
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: gespet » pt cze 01, 2007 14:04

KamilW pisze:
gespet pisze:pierdzenie cos jakby nieszczelny wydech do tego problem z utrzymaniem obrotów świece dają iskre zmieniona kopułka i palec rozdzielacza kompresja podobno ujdzie po kolei na pierwszym i drugim i czwartym ok 9 na trzecim 7 nie ma pęcherzy w płynie chłodniczym
nie chce nic mowic ale moim zdaniem za bardzo nakombinwales, nie wiem czy nie zerwala sie jakas blaszka i nie wpadla ci do srodka, zycze powodzenia ale bedziesz musial chyba zajrzec do srodka

Podstawa pod gaźnik okazała sie nieszczelna, miałem tez problem z chamulcem. Jestem w trakcie zakładania aluminiowej podstawy na kolektor ssący. Na chwile obecną słychać ssanie powietrza pod kolektorem ale osiągi (ok 170 175km/h i spalanie ok 7.5 przy 90 - 100km/h) jest lepsze niz na pierburgu i moze sie poprawią:)



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pt cze 01, 2007 15:59

witam. poczytałem troszke i dorzuce coś od siebie:
jak wiadomo siedzi u mnie RP z weberkiem (fabrycznie był RF, ale został zamęczony przez Webera )

gaźnik, kolektor, dolot zostały wypolerowan, i doszedł stożek
mixer mam rurkowy (doradził mi go kumpel gazownik, twierdząc że na tym "palnikowym" nie ustawie pod stożek auta)
aby auto ganiało na gazie trzeba było zamontowac zwężke w dolot. Jednakże zwężka automatycznie pogorszyła osiagi na benzynie.
po pary przemyśleniach została zamontowana w taki sposób, że moge ja w każdym momencie zdemontować (zajmuje to 30s) i......OKTAN POWER .
co do Blosu- mialem to chwilowo założone, fajnie się jeździło, nie trzebabyło żadnej zwężki, i co za tym idzie nic nie trzebabyło demontowac bo mieć "pełen M-pakiet" na benzynie.

SPALANIE:
na benzynie, bez zwężki przy obrotach 5-8 tyś 10 litrów paliwa starcza na jakieś 25-27km :)

gaz, jazda mieszana 11l LPG
gaz jazda "mułowata' 9l LPG

pozdrawiam i zaczęcam do przeróbek


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » sob cze 02, 2007 06:28

koonrad pisze:10 litrów paliwa starcza na jakieś 25-27km
chcesz powiedziec ze pali ci 40 l/100?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » sob cze 02, 2007 07:39

może tyle palić,na weberze ten silnik dostał niesamowitego kopa,a i z gazem w podłodze to wiadomo,że swoje pochłonie :bigok:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » sob cze 02, 2007 07:59

preker20 pisze:
koonrad pisze:10 litrów paliwa starcza na jakieś 25-27km
chcesz powiedziec ze pali ci 40 l/100?
nie ma co się dziwić-trzeba tylko przeczytać temat koonrada gdzieś w okolicach 18-20 strony i zwrócić uwagę na to jak Jego silnik zachowuje się na weberze-a jesli coś zachowuje sie tak jak napisane w tamtym temacie to swoje musi łupnąć


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » sob cze 02, 2007 08:25

t-tas pisze:nie ma co się dziwić-trzeba tylko przeczytać temat koonrada gdzieś w okolicach 18-20 strony i zwrócić uwagę na to jak Jego silnik zachowuje się na weberze-a jesli coś zachowuje sie tak jak napisane w tamtym temacie to swoje musi łupnąć
dokładnie :okej:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości