Krzyżak kolumny kierowniczej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maciek_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw mar 02, 2006 20:10
Lokalizacja: gdynia

Krzyżak kolumny kierowniczej

Post autor: maciek_k » czw maja 31, 2007 16:55

witam chce wymienic w moim goferku taka czesc jak "Krzyżak kolumny kierowniczej " i moje pytanie jest nastepujace o co powinienem sie pytac kupujac ta czesc tak zeby pasowala
na allegro znalazlem pare takich krzyzakow ale nie wiem czy beda pasowaly znaczy sie czy wazny jest rok autka, silnik i takie tam ........ posiadam mk3 1.9D 92rok



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 31, 2007 17:35

Z tego co wiem są takie same . Ma nie mieć luzów, bo inaczej będzie kierownica miała luzy, co często jest mylone z luzami na przekładni kierowniczej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt cze 01, 2007 23:20

Jesteś pewien, że to krzyżak jest do wymiany? Ja też tak myślałem - miałem coś takiego, że mi stukało przy kręceniu kierownicą. Okazało sie, że jak wcześniej ktos wymieniał przekładnię kierowniczą, to nie dokręcił dobrze śruby zaciskającej przegub dolny na walku wychodzącym z przekładni. Efekt był taki, że frezy nie spełniały swojej roli (nie przenosiły momentu obrotowego), a rolę tą pełniła śruba (w mkII walek przekładni ma takie wyżłobienie na śrubę). Śruba po jakimś czasie się wyrobiła, połączenie dostało luzów i stad te stuki. Może u ciebie jest podobnie?

A przy okazji usuwania tej usterki wpadłem na pomysł, jak odróżnić luzy na przekładni od luzów na wałku przegubowym (lub, tak jak w moim przypadku, na połączeniach wałków) - trzeba dokręcić śrube regulacyjną w przekładni kierowniczej do oporu, tak, żeby kierownica ciężko chodziła. Jeżeli luzów nie będzie - no to winna przekładnia, jak są, to znaczy, że coś jest z tymi przegubami, lub wałkami nie tak.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 213 gości