za niskie obroty i gasniecie przy zmianie biegow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamil_p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt cze 02, 2006 23:41
Lokalizacja: Bytom

za niskie obroty i gasniecie przy zmianie biegow

Post autor: kamil_p » czw maja 31, 2007 15:15

Witam!

tak jak w temacie obroty w moim goferku na cieplym silniku wahaja sie w granicach 650/700 obrotow, czasem zdarza sie tak ze gdy zmieniam bieg na wyzszy albo jak redukuje to sinlik gasnie :/ wtedy zaczyna szarpac tak jak bym go odpalal na pych i znowu chodzi. Czy jest mozliwosc w jakis sposob wyregulowania tych obrotow tak mniej wiecej do 900?

Z gory dziekuje i pozdrawiam KAM



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw maja 31, 2007 15:39

sam nie wyryegulujesz sprawdz standardoo w takich przypadkach czy nie bierze lewego pwoietrza spd wtrysku lub serwa hamulców



Awatar użytkownika
kamil_p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt cze 02, 2006 23:41
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kamil_p » czw maja 31, 2007 15:43

a nie da sie jakos na lince od gazu podciagnac? czyli z ta regulacja to tylko serwis?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw maja 31, 2007 15:55

jest cos takiego jak zawór stabilizacjii biegu jałowego lub sam krokowiec on jest odpowiedzialny za strowanie przepustnicą na biegu jałowym co innego na gazniku tam możesz linke (ramię przepustnicy ) regulować do woli

[ Dodano: Czw Maj 31, 2007 15:55 ]
kamil_p pisze:to tylko serwis?
nie koniecznie



Awatar użytkownika
kamil_p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt cze 02, 2006 23:41
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kamil_p » czw maja 31, 2007 15:59

no to bede musial obczaic czy mi tam powietrz nie bierze lewego i pokombinowac czesto dzieje mi sie tak z tym gasnieciem jak jest wilgotno tak jakby cos z cewka sie robilo.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw maja 31, 2007 16:13

Obroty masz normalne. AEX ma obroty od 650-750. Pierwsze co zrobisz (żeby usunąć gaśnięcie) to sprawdzisz układ zapłonowy a ew. później wyczyść przepustnice i odczytaj błędy z kompa. Całkiem mozliwe że masz błąd czujnika halla lub za mocno przyspieszony zapłon. Wobec tego należy po wyczyszczeniu przepustnicy i odczytaniu błędów podpiąc się pod VAG i dokonać wprowadzenia nastawów podstawowych. Wcześniej należy przegrać nowy program. Po wpowadzeniu nastawów należy dokonać ustawienia zapłonu na 6 stopni w nastawach przy 1500 obrotach. Jesli uszkodzony będzie czujnik halla pokaże to komp lub nie...i to jest cały problem. Mogę Ci jednak zagwarantowac że jeśli kręciłes aparatem zapłonowym przy wylączonym silniku to uszkodziłeś G40 (czyli ten czujnik). Ale zanim weźmiesz się za niego sprawdż ustawienie zapłonu koniecznie przy pomocy kompa i lampy tak jak napisałem. Co do linki to musi być luźno bo inaczej będzie gasł i nie wprowadzisz nastawów do ECU. Sprawdż też czy czasem aparat nie złapał luzów na ośce.
Co do powietrza spod wtrysku to AEX jest wielopunktowy :) :)
Gdyby ciągnął powietrze spod przepustnicy to by obroty wzrosły do około 2000 tyś. Jeszcze jedno. Sprawdź zawór od pochałaniacza par paliwa i cewke kable oraz palec i kopułke.Wiec reasumując: Sprawdzasz to co napisałem (cewka, kable...) jak nie pomaga czyścisz przepustnice, zczytujesz błędy, adaptacja, ustawienie zaplonu i cieszysz się autem.



Awatar użytkownika
kamil_p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt cze 02, 2006 23:41
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kamil_p » czw maja 31, 2007 16:18

a czym ja najlepiej wyczyscic? jakas benzyna ekstrakcyjna? szykuje mi sie wymiana filtra powietrza to bedzie akurat bo przejechalem juz na nim te 10 tys aha no i nie ruszalem w ogole aparatem jest ustawiony tak jak zawsze i bylo ok.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw maja 31, 2007 16:22

wystarczą patyczki do uszu, troszke spirytusu, lub specjalny sprey do przepustnic. Sprawdź układ zapłonowy jeśli szarpie i gaśnie! Ze wskazaniem na kable.



Awatar użytkownika
kamil_p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt cze 02, 2006 23:41
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kamil_p » czw maja 31, 2007 16:26

raczej nie szarpie kable zaplonowe kopulka palec i swiece byly wymieniane jakies pol roku temu no moze troche dluzej ale na pewno nie maja jeszcze roku.

Przy czyszczeniu przepustnicy mam ja otworzyc czy wystarczy tylko z wierzchu ja przejechac?



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw maja 31, 2007 16:30

Najlepiej żebyś ją zdjął całkowicie ale jeśli nie chcesz to musisz podnieśc klepke. MA LŚNIĆ szczególnie miejsce ztyku klapki z kominem. Jeśli była za mocno zabrudzona należy dokonac adaptacji.



Awatar użytkownika
kamil_p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt cze 02, 2006 23:41
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kamil_p » czw maja 31, 2007 16:37

aha dzieki wkrotce sie za to zabiore i zobaczymy jakie beda efekty.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 307 gości