Włanczający się wentylator po 5 minutach od zgaszenia silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bolec_gold
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr gru 20, 2006 14:57
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Włanczający się wentylator po 5 minutach od zgaszenia silnik

Post autor: bolec_gold » pn maja 28, 2007 23:42

Mam Taki Mały problemik , ponieważ po wyłaczeniu silnika gdzieś po 5 minutach włancza się wentylator mimo że temperatura w MFa wynosi np.88 ' :crazy: i potrafi tak chodzić z 10 minut ... Jeżeli włożę kluczyk i przekręce wentylator gaśnie. Czy Oby wszystko jest normalnie , nie miałem nigdy tak z żadnym samochodem ...



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » wt maja 29, 2007 03:20

Sprawdź przekaźnik od wentylatora - nie wiem który to w MK3 - bo już nie pamiętam ale jak masz jakąś książeczkę do niego to na pewno podane jest który od wentyla jest ;-)


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » wt maja 29, 2007 09:36

Tu przekażnik nie ma nic do rzeczy bo on jest sterowany z czujnika temp. Teraz jest bardzo gorąco i uważam że to normalny objaw, u mnie jest tak samo, tyle że nie po 5 min. się włącza a może po 1 min.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt maja 29, 2007 09:45

Jak dla mnie to też normalny objaw, kumpel w passacie ma tak samo, Silnik jest gorący a po jegio wyłączeniu nie ma już obiegu wody (Bodajże VR6 ma elektryczną pompkę "wspomagającą" układ chłodzenia po zgaszeniu silnika, reszta modeli chyba nie).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » wt maja 29, 2007 11:24

bolec_gold pisze:Jeżeli włożę kluczyk i przekręce wentylator gaśnie
to jest najdziwniejsze..


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » wt maja 29, 2007 13:22

VW Maniak pisze:
bolec_gold pisze:Jeżeli włożę kluczyk i przekręce wentylator gaśnie
U mnie jest to samo



Awatar użytkownika
cegla66
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr lis 08, 2006 11:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: cegla66 » wt maja 29, 2007 14:07

Nie no to z ta pompka to przegiecie.co z tego ze plyn chlodniczy nie jest tloczony jak silnik sie juz bardziej nie nagrzewa? I skoro wiatrak nie chodzi zaraz po tym jak wylaczysz silnik to niemozliwe jest ze po wylaczeniu silnika ten nagrzewa sie jeszcze bardziej. Moim zdaniem jest to conajmniej dziwne. a to ze po przekreceniu kluczyka sie wylacza to juz kosmos.


Zbieram na Passata B5 TDI.Kiedy zbiore nie wiadomo.Zainteresowanych sponsoringiem zapraszam na priv xD
OBNIŻENIU ZAWIECHA MÓWIE STANOWCZE NIE!

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt maja 29, 2007 14:19

cegla66 pisze:Nie no to z ta pompka to przegiecie.co z tego ze plyn chlodniczy nie jest tloczony jak silnik sie juz bardziej nie nagrzewa? .
Dla kogo przegięcie dla tego przegięcie faktem jest że VW coś takiego stosował (zresztą nie tylko on, w niektórych Renówkach też jest takie rozwiązanie). Jak płyn krąży przez chłodnicę to lepiej oddaje ciepło na zewnątrz niż w przypadku jak stoi w nagrzanym metalu i brak jest efektu chłodzenia.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » wt maja 29, 2007 21:14

cegla66 pisze:Nie no to z ta pompka to przegiecie.co z tego ze plyn chlodniczy nie jest tloczony jak silnik sie juz bardziej nie nagrzewa? I skoro wiatrak nie chodzi zaraz po tym jak wylaczysz silnik to niemozliwe jest ze po wylaczeniu silnika ten nagrzewa sie jeszcze bardziej. Moim zdaniem jest to conajmniej dziwne. a to ze po przekreceniu kluczyka sie wylacza to juz kosmos.
akurat w silniku VR6 (widlasto-rzędowym) pompka elektryczna jest niezbędna bo dużo ciepła "zostaje" między cylindrami i trzeba to jakoś wychłodzić po zgaszeniu silnika. Temperatura płynu w silniku po zgaszeniu zawsze rośnie.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt maja 29, 2007 22:07

Dokładnie. Olej zazwyczaj ma 110 stopni. Jak gasisz silnik to temp oleju podnosi temp płynu i dlatego po kilku minutach przy czujniku od załączania wentylatora jest już wysoka temp płynu. Wiatrak się włącza i już. Ale dziwne jest to, że po przekręceniu kulczyka wiatrak się wyłącza.



Awatar użytkownika
cegla66
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr lis 08, 2006 11:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: cegla66 » śr maja 30, 2007 19:52

ok zwracam honor.moj blad. xD


Zbieram na Passata B5 TDI.Kiedy zbiore nie wiadomo.Zainteresowanych sponsoringiem zapraszam na priv xD
OBNIŻENIU ZAWIECHA MÓWIE STANOWCZE NIE!

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pt cze 01, 2007 07:41

TAZ pisze:Dokładnie. Olej zazwyczaj ma 110 stopni. Jak gasisz silnik to temp oleju podnosi temp płynu i dlatego po kilku minutach przy czujniku od załączania wentylatora jest już wysoka temp płynu. Wiatrak się włącza i już. Ale dziwne jest to, że po przekręceniu kulczyka wiatrak się wyłącza.


A czy jak masz inne urządzenie elektryczne włączone to przy odpalaniu ono się nie wyłącza ??!! Przecież jak uruchamiasz silnik to wszystko inne jest odcinane żeby rozrusznik miał jak najwięcej prądu, dlatego wentylator się wyłącza, potem już płyn chłodzący śmiga i wentyl włączy się dopiero jak będzie potrzeba. I co w tym takiego mocno dziwnego jak piszą koledzy powyżej ?


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt cze 01, 2007 07:45

--->stempel72

Nie zawsze przekręcenie kluczyka oznacza rozruch silnika ( a jedynie włączenie zapłonu).
Nigdzie nie jest napisane że kolega uruchamiał silni ale że jedynie przekręcił kluczyk.
Czyli "dziwności" ciąg dalszy.


-->bolec_gold zmień tytuł posta, bo dalej pokutuje w nim błąd ortograficzny. ;)


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

chudy26

Post autor: chudy26 » pt cze 01, 2007 08:24

Wszystko jest ok ja mam identycznie i sam myślałem że jest coś nanic ale okazało się że tak ma być u mnie tak samo potrafi sie włączyć po 5min



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 450 gości