Trzęsie kierownicą!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: Marooo9 » pt maja 11, 2007 10:48

Witam
Ja mam podobny problem 110 -140km/h trzepie kierownica zarówna na alusach(bardziej bo opona 205) jak i na stalówkach ale z tego co mi wiadomo to mam poduszki na amorkach do wymiany jak ostatnoi zmieniałem kołla na letnie i auto na lewarku to miałem straszny luz na amortyzatorze chodził sobie jak chciał.
Pozdro



Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » pt maja 11, 2007 11:00

U mnie przyczyna był guz na oponie tez takie objawy mialem


posłużę Vagiem

ma-ciej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 08, 2007 12:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ma-ciej » pt maja 11, 2007 11:08

zamień koła z tyłu na przód i zobacz, czy ustanie. Jeśli tak, to winne są niewyważone koła lub uszk. opony



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt maja 11, 2007 11:24

Za wyważenie koła nie odpowiada tylko opona i felga. Na wyważarce będzie wszystko jak najlepiej ale trzeba spojrzeć na fakt, że koło to tylko styk auta z podłożem. A cały układ to tarcza, piasta, półoś, przeguby. Doważanie jedynie pomoże w takich przypadkach. Felgi 15 calowe są tylko wyważane w 60%, a to dlatego, że siła odśrodkowa takich felg jest bardzo duża i wyważarki wyważają to tylko po części. Stare zawieszenia nie wytłumią tych drgań i dlatego trzepie kierą.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt maja 11, 2007 11:34

CHECIK pisze:A jak mogę sprawdzić że mam walnięte końcowki.Czy nie powiniennem słyszeć jakiegoś stukania w czasie jazdy?

Sprawdz reka czy sa luzne jak maja luzy to :panna:


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

kondziu_85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 04, 2007 08:40
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: kondziu_85 » pt maja 11, 2007 12:05

Ale ja nie mam luzów bo by wyszlo na zbieżności i to jest zagadka
Pozdro

[ Dodano: 11 Maj 2007 12:07 ]
ma-cieju tak już robiłem



zwirzyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt paź 18, 2005 20:37
Lokalizacja: Kraków

trzęsie kierownicą.

Post autor: zwirzyk » ndz maja 27, 2007 11:50

Witam .Może być wiele przyczyn, ale zawsze sprawdzanie zacznij od najprostrzych.Ustaw auto na płaskej powierzchni i poproś aby kolega poruszał dynam,icznie kierownicą w lewo, prawo 10cm obwodu kier. w lewo i prawo , a Ty obserwuj końcówkę drążkow.jak są luzy to zauważysz.Luz w osadzeniu sworznia w główce drążka kier.W tym konkretnym przypadku ja stawiał bym raczej na teleskopy przednie.Nie wyważenie kół i wałów daje się odczuć przy szybk. ok 60-85 km/h natomiast przy bwiększych szybkościach ustają.Szukaj Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Kubus1984Chorzow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob sty 06, 2007 00:15
Lokalizacja: N:50.30371, E:18.95022
Kontakt:

Re: Trzęsie kierownicą!

Post autor: Kubus1984Chorzow » ndz maja 27, 2007 13:23

CHECIK pisze:A więc tak jak w temacie.Drgania występują tylko od 100 do 135 km/h i dzisiaj zauważyłem,że drgania a właściwie telepanie kierownicą występują od lewej do prawej strony to znaczy kierownicą rzuca na boki tak jak bym miał nieustawioną zbieżność ale nie dalej jak 1000km temu była ona ustawiana.Co mogę mieć padnięte?
Dwie przyczyny które były u mnie:
1. Krzywa felga
2. Urwany tłumik drgań na półosi tej po stronie pasażera, jak masz gti to chyba masz takie same półosie jak ja.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » ndz maja 27, 2007 13:46

ja mialem zle wywazone felgi...wywazylem i przestalo.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 305 gości