Dziwne drgania na wolnych obrotach.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zarowa7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 23, 2007 13:45
Lokalizacja: Szczecin

Dziwne drgania na wolnych obrotach.

Post autor: zarowa7 » śr maja 23, 2007 14:12

Witam wszystkich. Posiadam VW Golf II 1,3 benzyna. Mam problem mianowicie: gdy np. dojeżdzam do świateł bądź gdy już stoje zaczynają się dziwne drgania pod maską, lecz gdy wyłącze źródła czerpania energi np. radio, nadmuch, światła wszystko jest ok, gdy włącze znowu zaczyna sie jazda :kac:, słyszałem że podobno wystarczy podkręcić obroty. A co wy na to ? z góry dzieki i pozdrawiam



Slawek 11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Wolbrom
Kontakt:

Post autor: Slawek 11 » śr maja 23, 2007 14:27

Wszystko masz w porzadku. Zawsze wlaczajac dodatkowe pradozerne odbiorniki w samochodzie obciazasz tym samym alternator i przez to spadaja obroty w samochodzie. W szczegolnosci to mozna zauwazyc w starszych samochodach.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr maja 23, 2007 14:38

Slawek 11 pisze:Wszystko masz w porzadku. Zawsze wlaczajac dodatkowe pradozerne odbiorniki w samochodzie obciazasz tym samym alternator i przez to spadaja obroty w samochodzie. W szczegolnosci to mozna zauwazyc w starszych samochodach.
No nie wiem. Mam stary samochód (24 lata) i do tego jeszcze zagazowany, silnik ma dość duży przebieg (350 kkm) a po włączeniu prawie wszystkie odbiorniki ( śiatła, podgrzewanie szyb, radio, awaryjne itp.) i minimalnie obroty spadają i muszą bo alternator to nie perpetuum mobile więc obciąza mocniej silnik, ale nie do tego stopnia żeby silnik wpadał w wibrację.



Awatar użytkownika
yank
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 613
Rejestracja: śr lut 15, 2006 09:25
Lokalizacja: Zebrzydów/Świdnica
Kontakt:

Post autor: yank » śr maja 23, 2007 15:29

faktycznie może byc przez alternator, sprawdź regulator napięcia pewnie cos z nim nie tak i sprawdź czy mruga ci podświetlenie licznika... jesli tak to wydaje mi sie że regulator napiecia tak u mnie bylo



zarowa7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 23, 2007 13:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zarowa7 » śr maja 23, 2007 17:40

więc co to raczej nie podkrecac obrotow tylko sprawdzic regulator napiecia lub ewentualnie sprawnosc alternatora ?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr maja 23, 2007 17:56

A w jakim stanie masz silnik? Jaki jest jego przebieg? Bo jesli silnika ma już troche za sobą to może mieć niską moc na biegu jałowym i takie obciążenie przez alternator będzie dla niego większym wysiłkiem.



zarowa7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 23, 2007 13:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zarowa7 » śr wrz 05, 2007 17:44

Wymontowalem świece wyczyscilem itp i teraz chodzi elegancko nawet przy wszystkich mozliwych wlaczonych zrodlach energii, ciekawe na jak dlugo :satan:



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr wrz 05, 2007 22:28

znaczy że prądzik gdzieś uciekał ;)


TDPower

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr wrz 05, 2007 23:32

Powiedz mi czy to się dzieje jak masz właczony wentylator od chłodnicy , albo popatrz czy jak gwałtownie hamujesz czy te obroty sie pojawaiają
Ostatnio zmieniony śr wrz 05, 2007 23:33 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

zarowa7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 23, 2007 13:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zarowa7 » pt wrz 07, 2007 10:38

"fazy" pojawiały sie gdy dojezdzalem np do swiatel na bardzo wolnych obortach, przy wlaczaniu swiatel, nawiewu, radia itp. ale tylko i wylacznie na wolnych obrotach.

[ Dodano: 06 Lis 2007 13:40 ]
No i sielanka sie skonczyla. zaczelo sie robic zimniej i balagan wrocil. ale w sumie czesciej sie objawia przy gwaltownym hamowaniu ale nie zawsze. dodam jeszcze ze podkrecilem troche obroty, ale to i tak nic nie dalo
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 14:42 przez zarowa7, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości