Zapaliła się kontrolka oleju i pojawił się sygnał dźwiękowy.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
otocon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:25
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: otocon » wt maja 22, 2007 08:53

adurweb pisze:A gdzie są te czujniki ciśnienia oleju? Jak one wyglądają?

Także temperatura wody mi sie mocno podnosi, ale kontrolka się nie zapala, więc jeszcze nie ma panik. Może to przez tą chłodnicę.

przejrzyj ostatnie kilka dni bo pisałem trochę o pikaniu kontrolki oleju i..... wymieniłem oba czujniki ciśnienia i przestał - czujniki masz nad filtrem oleju - tam masz patrząc od przodu samochodu trzy czujniki... na lewo z małą wtyczką jest czujnik temperatury oleju a z tyłu po środku jest czujnik wysokiego ciśnienia oleju (biały - wczoraj kupowałem - 16pln) a po prawej brązowy (czujnik niskiego ciśnienia - 12pln)... klucz bodajże nr24, nie sposób sie pomylić, wymiana to 5 sekund tylko z samymi wtykami na czujnikach jest zabawa bo są w grubej gumowej ochronce i trudno trafić

ale czasem nie wiem czy nie masz tak jak ja... tzn po tym jak trzymam przez dłuższa chwile silnik powyżej 4tys obrotów a następnie zejdę do około 2 tys to najpierw słysze 2 piknięcia kontrolki a po chwili zaczyna dłużej - sprawdź czy gdzieś nie masz dziurawej uszczelki przy silniku (cieknie olej), u mnie tak jest (poszła uszczelka pomiędzy silnikiem a skrzynią) i w momencie zrzucania na niższe obroty musi chyba powstawać wyższe ciśnienie i mi tą uszczelkę *#cenzura#* wypluwając przy tym odrobinę oleju ( jak wnioskuje to wtedy czujniki wykrywają spadek ciśnienia oleju i krzyczą) ....... po każdym pikaniu mam lekko mokry od oleju spód silnika

i tu tez mam pytanie - wymieniał ktoś tą uszczelkę? przy wymianie trzeba zwalać skrzynię? i ile wzięli? :bajer:



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » wt maja 22, 2007 09:05

otocon, Muszę się przyjżeć, bo mam napewno biały i niebieski. Brązowego nie widziałem.



Awatar użytkownika
otocon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:25
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: otocon » wt maja 22, 2007 09:22

adurweb pisze:otocon, Muszę się przyjrzeć, bo mam na pewno biały i niebieski. Brązowego nie widziałem.
no to żeś mnie zaskoczył.. jak widzisz mam ten sam silnik i mam dokładnie biały i brązowy (wczoraj wymieniałem).... może niebieski to tylko taka wariacja kolorystyczna :jezor: ... jak będziesz miał wątpliwości to wykręć go i jedź z nim do sklepu - niech koleś dobierze, a poza tym jak go wykręcisz to od spodu jest napisane na jakie to ciśnienie (będzie przedział ciśnienia)

aha i pamietaj kup taki sam - wczoraj w Inter-carsie oświeciłem człowieka że są dwa a chciał mi wepchnąć tylko biały :P poszukał i.... bingo! podniosłem kwalifikacje kolesia :hmm:



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » wt maja 22, 2007 12:08

Oglądne to jeszcze raz i dam znać. Jakbym musiał wymieniać to tylko zakup w ASO. Narazie muszę zrobić układ chłodzenia, potem ciśnienie oleju, chociaż od 3 dni nic mi się nie włączyło.



Awatar użytkownika
otocon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:25
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: otocon » wt maja 22, 2007 16:32

adurweb pisze:Oglądne to jeszcze raz i dam znać. Jakbym musiał wymieniać to tylko zakup w ASO. Narazie muszę zrobić układ chłodzenia, potem ciśnienie oleju, chociaż od 3 dni nic mi się nie włączyło.
dlaczego w ASO?? zapłącisz 3x wiecej co nie oznacza ze będą 3 x lepsze - oba czujniki to 30pln i to Bilstein-a :grin: taniocha

sam nie lubie sie grzebać w mechanice bo wolę jak to robią "fachowcy" ale akurat wymiana czujników oleju to banał :)

dasz rade :bigok:


daj znać na jakie wymieniłeś (jeżeli wogóle)



pomyslowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:32
Lokalizacja: ZABKI
Kontakt:

Post autor: pomyslowy » wt maja 22, 2007 19:12

otocon, powinieneś dostać wynagrodzenie za podniesienie kwalifikacji :bigok: , chyba masz rację że to jakaś wersja , bo mam taki sam silnik a mam biały i czarny, chyba ze to ciemny brąz. ja wymieniłem tylko jeden ale nie pamiętam jaki kolor. wykręć oba spisz dane i kolory, jeżeli pójdziesz do normalnego sklepu nie będą zaskoczeni.



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » wt maja 22, 2007 23:43

niebieski to jest 0.25 bara - podstawowy czujnik dla wszystkich silników..
i dodatkowe:
biały 1.8 bara (2E,AAM,ABS,ABF)
czarny 1.4 bara (AAA)
szary 0.9 bara (ABU,1Y,AAZ,1Z)



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » śr maja 23, 2007 00:38

Matador, Czyli mam dobre kolory czujników.



Awatar użytkownika
otocon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:25
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: otocon » śr maja 23, 2007 09:21

otocon, powinieneś dostać wynagrodzenie za podniesienie kwalifikacji :bigok: ,
tak dostałem - koles podłubał w nosie o jeden raz więcej :foch:
niebieski to jest 0.25 bara - podstawowy czujnik dla wszystkich silników..
i dodatkowe:
biały 1.8 bara (2E,AAM,ABS,ABF)
czarny 1.4 bara (AAA)
szary 0.9 bara (ABU,1Y,AAZ,1Z)

no to jakaś niezła bzdura wychodzi - u siebie w ABS mam biały (oznaczony był 1,6-2,0 bara i brązowy vel czarny z coś około 0,20 bar-a - w sumie różnica wzgledem niebieskiego niewielka ale...... niech ktoś z ABS-em sie wypowie jakie ma - demokracja wykaże jakie czujniki są prawidłowe :helm:



alemat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 13, 2007 13:55
Lokalizacja: Frombork
Kontakt:

Post autor: alemat » śr maja 23, 2007 10:40

Wczoraj zmienialam te smieszne czujniki i mam akurat w moim golfie niebieski i szary, ale z tego co wiem (brazowy tez probowalam) to niebieski i brazowy maja po 0,3 bara


alex

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » śr maja 23, 2007 11:02

otocon pisze:no to jakaś niezła bzdura wychodzi
dane spisałem z Edka , u mnie nawet nie patrzyłem jakie są ale z ciekawości mogę później zerknąc
z tego co piszecie wynikałoby ,że niebieski można zastąpić brązowym (choć takiego w/g Edka nie ma)
a reszta się zgadza



Awatar użytkownika
otocon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:25
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: otocon » śr maja 23, 2007 11:54

Matador pisze: z tego co piszecie wynikałoby ,że niebieski można zastąpić brązowym (choć takiego w/g Edka nie ma)
a reszta się zgadza
no to już mniej więcej wiemy - zależnie od koloru tapicerki można zamontować bądź brązowy bądź niebieski :okej:



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » śr maja 23, 2007 11:58

otocon pisze:no to już mniej więcej wiemy - zależnie od koloru tapicerki można zamontować bądź brązowy bądź niebieski
jak autem jeździ dziewczę to pod kolor oczu można nawet dopasować :)



alemat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 13, 2007 13:55
Lokalizacja: Frombork
Kontakt:

Post autor: alemat » śr maja 23, 2007 12:51

ja mam akurat piwne oczy ciezko byloby dobrac MATADOR :)

a tak serio to specjalnie wczoraj wykrecilam niebieski czujnik mial 0,3 i brazowy tyle samo Mozna je zamienic czy nie??

A tak w ogóle moze dziewcze jezdzi aute ale czasami zna sie na nim lepiej i wiecej potrafi zrobic niz chlopczyk


alex

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 200 gości