Witam.
W moim golfie IV (97 r.) coś złego się dzieje z kompresorem klimatyzacji. Po załączeniu i przy obrotach silnika powyżej 3 000 słychać ( w kabinie) bardzo głośno pracę tego kompresora. Buczy b.głośnio. W sumie nawet przy wolnych obrotach słychać niepokojące odgłosy. I teraz - albo regeneracja, albo zakup drugiego.
1 Co do regeneracji to pierwsze pytanie - jaki moze byc problem z moim kompresorem ? Dodam jeszcze, ze przy wolnych obrotach załączam ją na parę chwil i chłodzi całkiem znośnie.
2 Jezeli nie regenarcja, to zakup innej. I tutaj dylemat - czy z innych modeli i grupy WV pasują. Na allegro np. znalazlem opis (czyjś), ze do ponizszych wymienionych modeli mozna zamienie wsadzac (czyli do mojego Golfa powinien kazdy pasowac zponizszcyh). Czy ktos z Was moglby sie ustosunkowac ? prawda to czy nie do konca ?
Numery mojej klimy to Sd7v16 r134a 1J0850803d
SEAT Cordoba II 1.4 16v 99-00 6K APE
SEAT Ibiza III 1.4 99-02 6K
SEAT Leon I 1.4 99-02 1M1
SKODA Octavia 1.4 99-04 1U
VW VOLKSWAGEN New Beetle 1.8 T 98- C1
VW VOLKSWAGEN Sharan 1.8 Turbo 97-00 7M8
SEAT Alhambra 1.8 Turbo 00- 7V9 PV6
SEAT Ibiza III 1.8 T 00-02 6K
SKODA Octavia 1.9 SDI 96-04 1U
SKODA Octavia 1.9 TDI 96-04 1U
SKODA Octavia 1.6 04- 1Z
SKODA Octavia 1.9 TDI 04- 1Z
VW VOLKSWAGEN Sharan 1.8 Turbo 00- 7M9
AUDI A3 1.6 96-03 8L1
AUDI A3 1.8 96-03 8L1
AUDI A3 1.8 Turbo 96-03 8L1
AUDI A3 1.9 TDI 96-03 8L1
SEAT Alhambra 1.8 Turbo 98-00 7V8
SEAT Cordoba II 1.9 SDI 99-02 6K
SEAT Cordoba II 1.9 TDI 99-02 6K
SEAT Cordoba II 1.4 99-02 6K
SEAT Ibiza III 1.6 99-02 6K
SEAT Ibiza III 1.9 SDI 99-02 6K
SEAT Ibiza III 1.9 TDI 99-02 6K
SEAT Leon I 1.9 SDI 99- 1M1
SEAT Leon I 1.9 TDI 99- 1M1
SEAT Leon I 1.6 99- 1M1
SEAT Leon I 1.8 99- 1M1
SEAT Toledo II 1.6 98-05 1M2
SEAT Toledo II 1.4 99-05 1M2
SEAT Toledo II 1.8 98-05 1M2
SEAT Toledo II 2.3 99-05 1M2
SEAT Toledo II 1.9 TDI 99-05 1M2
SKODA Octavia 1.6 96-04 1U
SKODA Octavia 1.8 T 98-04 1U
SKODA Octavia 2.0 99-04 1U
VW VOLKSWAGEN Bora 1.4 98-05 1J
VW VOLKSWAGEN Bora 1.6 98-05 1J
VW VOLKSWAGEN Bora 1.8 98-00 1J
VW VOLKSWAGEN Bora 1.8 T 00-05 1J
VW VOLKSWAGEN Bora 2.0 98-05 1J
VW VOLKSWAGEN Bora 2.3 98-05 1J
VW VOLKSWAGEN Bora 2.8 VR6 99-05 1J
VW VOLKSWAGEN Bora 1.9 SDI 98-05 1J
VW VOLKSWAGEN Bora 1.9 TDI 98-05 1J
VW VOLKSWAGEN Golf IV 1.4 97-05 1J
VW VOLKSWAGEN Golf IV 1.6 97-05 1J
VW VOLKSWAGEN Golf IV 1.8 97-00 1J g
VW VOLKSWAGEN Golf IV 1.8 T 99-05 1J
VW VOLKSWAGEN Golf IV 2.0 98-05 1J
VW VOLKSWAGEN Golf IV 2.3 97-05 1J
VW VOLKSWAGEN Golf IV 1.9 SDI 97-01 1J
VW VOLKSWAGEN Golf IV 1.9 TDI 97-05 1J Not AFN engine.
VW VOLKSWAGEN New Beetle 1.6 98- C1
VW VOLKSWAGEN New Beetle 1.8 98- C1
VW VOLKSWAGEN New Beetle 1.9 TDI 98- C1
VW VOLKSWAGEN New Beetle 2.0 98- C1
VW VOLKSWAGEN Polo 1.7 SDI ClassVariant 97-01 6N
VW VOLKSWAGEN Polo 1.4 ClassicVariant 96-01 6N
VW VOLKSWAGEN Polo 1.6 ClassicVariant 95-01 6N
VW VOLKSWAGEN Polo 1.9 SDI ClassVariant 94-01 6N
VW VOLKSWAGEN Polo 1.9 TDI ClassVariant 96-01 6N
VW VOLKSWAGEN Sharan 1.9 TDI 95-00 7M8 g
VW VOLKSWAGEN Transporter 2.0 03- T5
AUDI TT 1.8 Turbo 98- 8N39
SEAT Leon I 1.8 T 99- 1M1
VW VOLKSWAGEN Sharan 1.9 TDI 00- 7M9
SEAT Alhambra 1.9 TDI 00- 7V9
SEAT Ibiza II 1.6 97-99 6K
VW VOLKSWAGEN Transporter 1.9 TDI 03- T5K
klimatyzacja, kompresor, sprężarka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
na posiadaną przeze mnie wiedzę to masz za mało czynnika chłodzącego+oleju (zwł. oleju). przy wyższych obrotach po prostu kompresor mocno dostaje po du...e i rzęzi. Podjedź na sprawdzenie ilości czynnika w klimie, to najtańsza opcja. U mnie w Lagunie klima śmiga 13 lat i kompresor cichy i sprawny, także raczej niemożliwe że w aucie z 97r byś już zajechał kompresor. Chyba, że nikt tam nie zaglądał ile czynnika (a ubywa go samoistnie) i nie była od czasu do czasu włączana w zimie celem przesmarowania.
UNIDEN 520 xl PRO+Hustler IC-100. :okej:
Toczydełka powered by LPG :satan:
Toczydełka powered by LPG :satan:
- bodix
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: pn paź 02, 2006 09:12
- Lokalizacja: warszawa rondo wiatraczna
- Kontakt:
hej. dzięki za odpowiedź.
Chyba tak zrobię, że się wybiorę do mechanika od klimatyzacji. Wprawdzie byłem u znajomego mechanika, który stwierdził, że należy wyminiec kompersor (albo zregenerować), ale on się wlasnie nie zna na tym, jedynie mógłby wymienić (i nabić , bo ma sprzęt do nabijania).
Co do ogłosów, to dobrze ująłeś - 'rzęzi', chociaż przy schodzeniu z obrotów to 'burczy' jakby jakiś luz był na łożysku (o ile tam są ). Przy otwartej klapie to oczywiscie slychac porządnie to burczenie-rzęrzenie.
Auto ma nawiniete 170 000km, wiec wlasnie niby nie duzo jak dla klimy
pzdr bogdan
Chyba tak zrobię, że się wybiorę do mechanika od klimatyzacji. Wprawdzie byłem u znajomego mechanika, który stwierdził, że należy wyminiec kompersor (albo zregenerować), ale on się wlasnie nie zna na tym, jedynie mógłby wymienić (i nabić , bo ma sprzęt do nabijania).
Co do ogłosów, to dobrze ująłeś - 'rzęzi', chociaż przy schodzeniu z obrotów to 'burczy' jakby jakiś luz był na łożysku (o ile tam są ). Przy otwartej klapie to oczywiscie slychac porządnie to burczenie-rzęrzenie.
Auto ma nawiniete 170 000km, wiec wlasnie niby nie duzo jak dla klimy
pzdr bogdan
jak rzęzi to na 90% brakuje oleju, tylko jak długo ten stan trwał to niestety musisz się liczyć z tym że będzie jednak wymiana całej sprężarki. Buczenie wynika z przerw w dostawie oleju i wtedy moze stanąć sprzegło elekromagnetyczne i porwać pasek. Widziałem taki przypadek w mondku.
UNIDEN 520 xl PRO+Hustler IC-100. :okej:
Toczydełka powered by LPG :satan:
Toczydełka powered by LPG :satan:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości